Tallink Silja aloitti yt-neuvottelut

Aloittaja 2709, 15.01.2008, 23:05:33

« edellinen - seuraava »

Kalevi Lehto

#15
Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 12.03.2008, 20:22:10
Kysymyshän on siitä, että TallinkSilja saa tukia valtiolta työllistäessään täällä haja-asutusalueella, mutta kun ne tuet on yleensä max. viiden vuoden kuluttua on käytetty, niin ei silloin enää ole täällä Mikkelissä mitään TallinkSiljan contact-centeriä, se on aivan varma asia ! Näistä tukiasioistahan ei puhuta "ääneen", mutta esimerkkejä löytyy myös muualtakin kuin Suomesta (Esim. Nokia Saksassa)
Suunnilleen näin itsekin tämän asian näen, valitettavasti. Ja tulkoon vielä korostettua, että todellakaan meikäläisellä ei ole mitään mikkeliläisten työllistämistä vastaan. Mutta tällaisena turkulaispatrioottina tietenkin turkulaisten työntekijöiden poispotkiminen harmittaa ja surettaa, vaikkei asia meikäläistä henkilökohtaisesti mitenkään suoranaisesti kosketakaan.

Lainaus käyttäjältä: Markus Myllymäki - 12.03.2008, 20:28:13
Itse tunnen myös paljon sellaisia turkulaisia, jotka käyttävät edelleen vain TallinkSiljan aluksia.
Aivan varmasti näitäkin on, mutta päinvastaistakin ajattelua löytyy kyllä kohtalaisen paljon, allekirjoittaneenkin tuttavapiiristä.

Kaksi peräkkäistä viestiä samalta käyttäjältä yhdistetty (jälleen kerran)...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Santeri

Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että jos yksi yksikkö lopetaan niin toinen yksikkö täytyisi perustaa samaan paikkaan. Ei yksikään kirjanpitäjä todellakaan siirry puhelinpalveluun varauksia vastaanottamaan. Toiseksi, harvempi matkanvaraaja kysyy ensimmäiseksi: anteeksi, mihin tämä puhelu meni? Ai Mikkeliin vai, eihän sieltä kulje edes laivoja...

Varauspalvelu voi olla vaikka maan alla, juuri siellä missä "Minun Sonera yrityksille" on saatavana. Puhelinpalveluihin on töitä tarjolla työkkärissä vaikka kuinka paljon, joten tottakai yksikkö perustetaan sinne missä töitä kaivataan. Varauksien vastaanottaminen on tosin vielä leppoista puhelintyötä, mutta eipä siihen Virostakaan löytänyt tarpeeksi pätevää porukkaa (hyvä kielitaito).

Suurin kulttuurishokki tässä on se, että Tallink Siljalla aletaan puhumaan paljon Savon murretta huono suomi sijasta  :D

Tämähän on vain hyvää mainosta. Tallink tuo töitä sinne missä sitä kaivataan.


jussirt

Kyllä Tallink tällä haluaa parantaa imagoaan selvästi. Tallink Siljan Suomen sivuilla on uutinenkin jo uusista työpaikoista Mikkeliin (isoilla kirjaimilla).

jonas

Lainaus käyttäjältä: Santeri Lahdensalo - 12.03.2008, 22:03:25
Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että jos yksi yksikkö lopetaan niin toinen yksikkö täytyisi perustaa samaan paikkaan. Ei yksikään kirjanpitäjä todellakaan siirry puhelinpalveluun varauksia vastaanottamaan. Toiseksi, harvempi matkanvaraaja kysyy ensimmäiseksi: anteeksi, mihin tämä puhelu meni? Ai Mikkeliin vai, eihän sieltä kulje edes laivoja...

Varauspalvelu voi olla vaikka maan alla, juuri siellä missä "Minun Sonera yrityksille" on saatavana. Puhelinpalveluihin on töitä tarjolla työkkärissä vaikka kuinka paljon, joten tottakai yksikkö perustetaan sinne missä töitä kaivataan. Varauksien vastaanottaminen on tosin vielä leppoista puhelintyötä, mutta eipä siihen Virostakaan löytänyt tarpeeksi pätevää porukkaa (hyvä kielitaito).

Suurin kulttuurishokki tässä on se, että Tallink Siljalla aletaan puhumaan paljon Savon murretta huono suomi sijasta  :D

Tämähän on vain hyvää mainosta. Tallink tuo töitä sinne missä sitä kaivataan.



Juuri näin. Tällaista toimintojen maantieteellistä ripottelemista sellaisiin paikkoihin, joissa se on kaikkia osapuolia hyödyttävää, käytetään tällä alalla vielä yllättävän vähän suhteessa siihen kuinka yleinen käytäntö muuten on. Varsinkin kun varauksen vastaanottamiseen ei mitään älyttömän monimutkaisia asioita tarvitse opetella, mutta osalle asiakkaista on tärkeää, että palvelu on hyvää ja sopii hyvin mielikuviin yrityksestä. Tällainen yhtälö vaatii usein sen, että toiminnot sijoitetaan alueelle, jossa palkkakustannukset ovat yritykselle edullisemmat, mutta samalla se hyödyttää paikallista liike-elämää ja auttaa nostamaan usein syrjäisen alueen merkitystä, mikä todennäköisesti saa myös työntekijät sitoutumaan tämäntyyppisiin tehtäviin paremmin.

Esimerkiksi käy varmasti samalla logiikalla toimiva Ryanair, joka toki toiminnaltaan on hivenen eri sfääreissä, mutta strategia on sama.