Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Jonne Reitti

Ei, vaan suurin osa suomalaisita onneksi välittävät verorahoistaan.

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Jonne Reitti - 15.09.2008, 18:59:48
Ei, vaan suurin osa suomalaisita onneksi välittävät verorahoistaan.
Tokkopa tuo edes paljon suomalaisten lompakkoa painaisi. Näitä kuuluisia laskelmiani. Heitän nyt hatusta luvun 20 miljoonaa, joka sisältää ostot, telakoinnit ynnä muut. Jaetaan tuo 5.3 miljoonalla, tulee 3,8 euroa. Eipä siis paina paljoa lompakkoa. Lottoaminenkin tulee kalliimmaksi (siis jos monta riviä lottoat), ja siinä hyödyn todennäköisyys on monia kertoja pienempi kuin Finnjetin tapauksessa..

Olen puhunut. Romuksi menee, kiitos meidän. Hollantilaisetkin ostivat Rotterdamin takaisin, mutta miksei me Finnjetiä?
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Matti Lindelöf

en nyt viitsi lainailla kenenkään tekstiä ettei vaan kukaan vedä palkokasvia nenuun ;).
tosiaan pistin muutaman tekstiviestin menemään ,mutta en tunne että minua on kukaan kusettanut.
itse asiassa olin oikeastaan jo 99.prosenttisen varma että jetti jää rannalle makaamaan.
pikkasen ehkä toivoin ,että jos sittenkin.

enempi taisin omaa mielen rauhaa hoitaa,että minäkin tein jotain

Lari-Pekka Kero

Piti rekisteroitya taman ketjun luettuani.

Pelastusyritykset piti tapahtua kun Finnjet oli Freeportissa, ei Intiaan saapumisen jalkeen.

Silti, mita pahaa yrittaa? Monia tuntuu arsyttavan.

Toki ehka olivat huonolla pohjalla, ns "isoja" ei kiinnostunut. Eihan tollaset Finnjetin ostorahat ja yllapidot ole kuin tuoppi jossain kulmabaarissa per viikko jollekin rikkaalle arabille (keita kuulemani mukaan oli mukana pelastussuunnitelmissa).

No homekuvien jalkeen oli kai turha edes kelailla, mutta hyvassa kunnossahan se vielakin on ottaen huomioon nama Intian 2000 luvun tulevaisuuden toivot laivan kimpussa.  >:(

Teijo Niemelä

Nyt olisi jalleen Finnjetille voinut olla kayttoa USA:n suunnalla, talla kertaa Galvestonissa. Sen sijaan, huhujen mukaan, Galvestoniin aikarahdataan joku Carnival risteilyalus, epailisin, etta Carnival Ecstasy.

Philadelphiassa, Aker Yardsin naapurissa, on entisia laivaston aluksia "naftaliinissa". Miksipa ei pitaa muutamaa matkustaja-alustakin varalla Iken kaltaisten hurrikaanien jalkihoitoa varten.

Oli miten oli, Finnjetin kohdalla tama jossittelu on nyt jo myohaista.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Jan Holm

Voitte vielä tehdä PYHIINVAELLUSMATKAN Intiaa Jos tarpeeksi surettaa :'(
Aikaansa kutakin sanoi pässi kun palleja leikattiin.
Mitäs sitten tapahtuu kun Sere ja Symppi myydään tai romutetaan aikanaan??
Varmaan taivas putoaa??
Kyllä tallink aiheuttaa vielä surua monen laivarakkauteen >:(

Tero Söderholm

FinnjetWebin porukka on loudannut eilen uusia kuvia Alangin matkaltaan.
http://www.finnjetweb.de/en/

Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Rontti

On niitä ruosteisempiakin laivoja nähty mutta ruoste on vain pintaa.

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Tero Söderholm - 16.09.2008, 12:18:18
FinnjetWebin porukka on loudannut eilen uusia kuvia Alangin matkaltaan.
http://www.finnjetweb.de/en/
Tämä pelastusoperaatio aloitettiin valitettavan myöhään. Noiden kuvien perusteella Finnjetistä ei olisi saanut enää yhtään mitään. Sen verran huonossa kunnossa se näytti jo olevan. Niin hyvää liikesuunnitelmaa ei olisi löytynytkään että ensinnäkään Suomen terveysviranomaiset olisivat antaneet ilman todellista remonttia valmistaa ensimmäistäkään ateriaa tuossa laivassa.

Jussi Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Marko Laitamaa - 12.09.2008, 20:18:34
Hyvästi Finnjet!
Niin siinä sitten kävi sääli, mutta show must go on...

Risto Kempas

#760
Hello forum!

Olisiko mikään mennyt toisin Freeportin jälkeen? ProFinnjet taisteli taivuttaakseen Turulta laituripaikkaa ja kun sellaista ei ole, niin kukkaroitakin on hyvin vaikea löytää.

Jos joku on seurannut asiaa toisella foorumilla, niin tähän turhautuneena kävin oman ryhmäni kanssa vielä viime metreillä Helsingin kimppuun. Mukana oli vielä potentiaalinen hyväntahtoinen rahoittaja Lähi-idästä, jolla oli mielenkiintoa tehdä aluksesta hotelli. Kaunis paketti siis josta lähteä liikkeelle kaupungin kanssa. Kahden lähestysmisyrityksen tuloksena Helsinki sanoi molemmilla kerroilla ei. Mitä tässä voi tehdä enempää? Rahoittaja loukkaantui ja ei ole edes tavoitettavissa juuri nyt. Hävettää.

Olimme jo aiemmin yrittäneet Hampuria. Siellä asia meni kunnolla senaatin tutkittavaksi ja todettiin, ettei Finnjet sovi HafenCity-suunnitelmiin ja laivalla ei muutenkaan ole referenssiä kaupunkiin.

Lopulta vielä yksi laivaoperaattori ilmaisi mielenkiintoa. En tiedä kuinka tosissaan he olivat, mutta Arabit olivat jo vaienneet iäksi...

On ehdotettu, että yksi potkureista asetetaan Travemündeen ja ehdotin itse, että Helsinki saa sen toisen vaurioituneen potkurin symboliksi suomalaisten välinpitämättömyydestä oman historiansa suhteen. Lähes kaikki auttajat ja aktiivit tässä asiassa olivat muita saksalaisia. "Nauloiksi menee" - avaukset tällä foorumilla kielivät kai Suomen alennustilasta. Isommalla joukolla ja varsinkin osaavammalla olisimme ehkä päässeet lähemmäksi tavoitetta. Harva uskalsi pistää nimeään tämän hankkeen päälle ja samoin oli omassa ryhmässäni. Sain apuun muutaman pätevän ihmisen, mutta hekin vaativat pysyä tuntemattomina kunnes laiva olisi ystävällismielisissä käsissä. Auttajia, jotka eivät huuda julkisuuden perään. Jotenkin vanhan lännenelokuvan mukaista, jossa sankari ratsastaa auringonlaskuun tietäen sisimmässään tehneensä oikein.

Ryhmän pitäisi saada tänään parempaa tietoa mitä Alangissa on tehty ja mitä tullaan tekemään lähiaikoina. Mukana on toiveikkaita ihmisiä, jotka eivät suostu luovuttamaan vieläkään.

Ainakin yritimme. Tämä hanke tehtiin täysin omakustanteisena, joten saa tutkia ja hutkia.

Risto Kempas - Project JetFinn I&A, Finnjet for Helsinki.
Finnjet Historical Society ry - www.finnjet.fi - Jetin virallinen yhdistys

Salomon Kaukiainen

Tuskin kovinkaan moni edes tajuaa kuinka paljon kulissien takana on tapahtunut ihan viime päiviin asti, ja että Jetin pelastuminen on jatkuvasti ollut ainakin jossain määrin realistinen vaihtoehto. Kuitenkin kun kyseessä on miljoonien operaatio niin harvapa sijoittaja haluaa suunnitelmiaan julkisuuteen ennen sopimusten allekirjoittamista. Myös tämän takia me pidimme suhteellisen matalaa profiilia tiedoista ja kuvista, toki potentiaalisilla tahoilla oli ajantasaiset tiedot käytettävissä Sidinkin ryhmän puolesta.

Pelastusoperaatio olisi järkevästi ajatellen tietenkin pitänyt aloittaa jo Freeportissa. Kuitenkin Alangista laivan pelastaneen tahon suurin hyöty olisi ollut mediajulkisuus mistä Finnjet ehti nauttia vain pari kuukautta. Harva olisi kuitenkaan vielä vappuna arvannut mitä tulee tapahtumaan, kun ensimmäisistä romutushuhuista rannalleajoon meni alle kaksi kuukautta.

Kyllähän laiva olisi ollut viimeiseen asti, ja edelleenkin, pelastettavissa vaikkakin kyllä budjettiarviot kohosivat varmasti jokaikisellä elokuun jälkeen. Aiemmin Jettiä oli kuitenkin kaupattu käytännössä täysikuntoisena. Itse ainakin olin yllättynyt että vielä sen jälkeenkin kiinnostuneita ostajia löytyi, mikä lähinnä kertoo siitä että teknisen tutkimusraportinkaan osalta tilanne ei näyttänyt toivottomalta. Eli siis se mikä laivaa pintapuolisesti kiertelemällä näytti pahalta ei olisi kuitenkaan ollut kuin pintaa...
Mehän emme kärjistetysti sanottuna nähneet juuri muuta kuin ne kuuluisat kokolattiamatot.

Ei voi ainakaan sanoa ettei yritetty, ja ilmeisesti yritetään vieläkin.
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

Teemu Hangasluoma


  Finnjet oli mahtava laiva, kerran sain kokea sen. ikinä en tuu unohtamaan sitä matkaa.
aivan hiljaseks vetää kuulla että se on mennyttä. sen saksan matkan jälkee oon seurannu finjetin matkaa maailmalla
tänä kesänä en oo toivonu mitää yhtä paljo kuin että Finnjet ois löytäny tien takasi kotiseudulle :'(

David Wallin

#763
Se oli myös se että Turku ei tainnut reagoida Finnjetille laituripaikkaa.
Kuitenkin jää iso kysymys: tehdäänkö nykyään huonoja laivoja että laivat kestää 31 vuotta?
Kumma kyllä että Suomi ei reagoinut Finnjetin pelastukseen.
Jos sitä vieläkin yritetään niin ainakin voisivat Pro Finnjet sun muut yhdistyä. Tämä parantaa jo huomattavasti että alus pelastuu ;)

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: David Wallin - 16.09.2008, 20:56:11
Se oli myös se että Turku ei tainnut reagoida Finnjetille laituripaikkaa.

Siitäkös olisi todella haloo syntynyt jos jokin kaupunki, esimerkiksi Turku, olisi ilman asukkaiden kuulemista järjestänyt laituripaikan yli 200 metriselle alukselle! Ensinnäkin olisi luultavasti laitonta, toiseksi aiheuttaisi voimakkaat protestit, koska kukaan ei sitä olisi halunnut ikkunoidensa eteen. Myönnän että siinä suhteessa olisin itse ollut poikkeus, mutta eipä auta, koska lähimmälle vedelle on meiltäkin kilometrin verran - eikä tuo Porvoonjokeen olisi helpolla sopinut. Ei, tuon luokan projekti vaatii monta vuotta. Kuten sanoin, jos nyt aloitatte saatatte pystyä pelastamaan Kristina Reginan.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.