Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Kimmo Kääriäinen

Onhan se tietysti kamalaa jos jotkut haluavat puhella Finnjetistä vielä. Haittaako oikeasti 1 puu foorumissa jotain? Ei tätä ole pakko lukea. Itseä ei kyllä sinänsä kiinnosta pelastuiko Finnjet vai ei, mutta ei tämä puu ole häirinnyt pätkääkään, enemmän häiritsee nämä itkijöistä itkijät.  :deal:
Kuvia:
kuvia

Matti Lindelöf

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Kääriäinen - 26.10.2008, 10:52:07
Onhan se tietysti kamalaa jos jotkut haluavat puhella Finnjetistä vielä. Haittaako oikeasti 1 puu foorumissa jotain? Ei tätä ole pakko lukea. Itseä ei kyllä sinänsä kiinnosta pelastuiko Finnjet vai ei, mutta ei tämä puu ole häirinnyt pätkääkään, enemmän häiritsee nämä itkijöistä itkijät.  :deal:

samoilla linjoilla tässä omatkin aatokset,jos jotakuta häiritsee niin kovasti että finnjetistä halutaan puhua vieläkin ,vaikka se jo tosiaan makaa romurannalla.
pakkohan tätä topiikkia ei ole avata.
eli lyhyesti ,jos joku ei tykkää lapin kullasta,niin ei kait se sitten sitä osta.

ja sitten vähän muuta keskustelua herättävää, jettihän joutui ilmeisesti nykyiseen tilaansa lähinnä suurien käyttä kustannuksien takia.
siis lähinnä polttoaine.
nyttemmin olen lehdestä lukenyt ,että näiden uudempienkin laivojen riesana on polttoaine kulut ,joten olisi ehkä viisasta nekin ajaa sinne alangin rannikolle

Mikko Vartiainen

Lainaus käyttäjältä: Matti Lindelöf - 26.10.2008, 11:37:26
samoilla linjoilla tässä omatkin aatokset,jos jotakuta häiritsee niin kovasti että finnjetistä halutaan puhua vieläkin ,vaikka se jo tosiaan makaa romurannalla.
pakkohan tätä topiikkia ei ole avata.
eli lyhyesti ,jos joku ei tykkää lapin kullasta,niin ei kait se sitten sitä osta.

ja sitten vähän muuta keskustelua herättävää, jettihän joutui ilmeisesti nykyiseen tilaansa lähinnä suurien käyttä kustannuksien takia.
siis lähinnä polttoaine.
nyttemmin olen lehdestä lukenyt ,että näiden uudempienkin laivojen riesana on polttoaine kulut ,joten olisi ehkä viisasta nekin ajaa sinne alangin rannikolle


Aika huono provosointi yritys... Tuohon jettiin, kun yhdistetään ikä+polttoainekulut+hyötysuhde niin alkaa yhtälä aukeamaan. Jopa maalla asuvalle ihmiselle
Kiertää, kaartaa, koskaan ei kiinni saa,
silti jaksaa loistaa.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Risto Kempas - 26.10.2008, 05:48:55
Tämä yksilö ehdotti maksavansa siitä, että Intiasta postitetaan materiaalia, kun jo kerran sinne asti mennään.
Ongelmahan ei suoranaisesti ollut materiaalin kuljetuskustannukset, vaan se, että papereista pitää maksaa ennekuin ne saa viedä pois romurannalta.

Sami Forsman

Lainaus käyttäjältä: Toni Redsven - 26.10.2008, 09:25:54
Jos jätetään asiaton osa pois, ei tässä viestissä mitään luettavaa ole. Muutoin, naurettavaa itkemistä ja pillittämistä. Vähän kuin olis jossain martta kerhossa ja jollain katkeaa kynsi. Antakaa sen ruostekasan jo olla ja kadota rauhassa. Ettehän te hae esi-isiännekään haudasta sen takia että nykyään voidaan diabetestä hoitaa, tai sydän vaihtaa uuteen.... Eli jokohan kohta tämän itkemisen vois lopettaa, pelastakaa vaikka orpoja tai vaikka kissoja, niille voitte sentään tarjota jotain konkreettista.
Hyvin kirjoitettu Toni :thumb:

Sauli Nurmi

Lainaus käyttäjältä: Toni Redsven - 26.10.2008, 09:25:54 Ettehän te hae esi-isiännekään haudasta sen takia että nykyään voidaan diabetestä hoitaa, tai sydän vaihtaa uuteen....

OT:
Tämä ehkä sen takia, että ne esi-isät ovat täysin pelastuskelvottomassa kunnossa.

Sen sijaan kryoniikka nimenomaan pohjautuu siihen, että haudasta voidaan tuoda tulevaisuudessa takaisin, kun on mahdollista hoitaa nykyaikana hoitamattomiksi jäävät sairaudet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cryonics

Raimo Roininen

Toimittaja valitti kuinka vaikeaa on nykyisin saada kuvauslupaa alueelle negatiivisen palautteen takia . Kuinkahan paljon tulevaisuutta ajatellen asiaa helpottaa tuo pienen  "lahjoman" salakuvaaminen ja esittäminen .?

Risto Kempas

#862
Lainaa
Ongelmahan ei suoranaisesti ollut materiaalin kuljetuskustannukset, vaan se, että papereista pitää maksaa ennekuin ne saa viedä pois romurannalta.

Viisi euroa per kilogramma paperia. Ei olisi talouteni ihan siihen kaatunut.  :D Sehän harmitti, ettei ehdotuksesta välitetty.

Lainaa
Eli jokohan kohta tämän itkemisen vois lopettaa, pelastakaa vaikka orpoja tai vaikka kissoja, niille voitte sentään tarjota jotain konkreettista.

Orpoja ja kissoja? Näitähän tulee aina uusia ihan loputtomasti. Asiahan on niin, että nuo eivät kiinnosta minua ainakaan yhtään, kun en ole mikään maailmanpelastaja. En nyt kuitenkaan menisi orpojen foorumille mäkättämään, että pelastakaa ennemmin Finnjet.

Mutta hei, kiitos negatiivisesta palautteesta. Se juuri onkin mielenkiintoista, että laivafoorumilla on väkeä, joita ei kiinnosta laivojen pelastaminen. Jotenkin... ristiriitaista?

Mutta, jottei jauheta vain tunteista tms. kevyestä jota Suomessa niin vieroksutaan. Tässä jotain konkreettista: Kiinnostaako Suomessa ketään se, että tuodaanko sieltä Intiasta jotain takaisin?
Finnjet Historical Society ry - www.finnjet.fi - Jetin virallinen yhdistys

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 24.10.2008, 12:31:51
Jetin pidennys/uudistussuunnitelmia tehtiin aikoinaan (ainakin) kaksi: ensimmäinen 1991 jossa alusta olisi pidennetty n. 30 metrillä (kuva ja muita tietoja täältä), toinen 1993 jossa Jettiä oltaisiin uudistettu vahvasti mutta ei pidennetty (Tuomaan linkittämä). Jälkimmäisestä suunnitelmasta ei ilmeisesti juurikaan tiedetty Siljan ulkopuolella ennenkuin Mathias Saken ja kumppanit löysivät piirrustukset käydessään Jetillä Alangissa. Näiden kahden suunnitelman lisäksi Jetin pidennystä suunniteltiin ilmeisesti myös vuonna 1986.
Ei tuo ollut niin salainen. Ainakin kuulin siitä eräältä Finnjetiltä tulleelta perämieheltä silloisella työpaikallani joskus 1990-luvulla - mutta en voi enää vannoa mikä vuosi, luulisin kuitenkin noin 1995. Kyseinen perämies sanoi että olisi ollut haastavaa kääntää pitkä-Jetti Travemündessä. Hän oli ollut mukana parissa hivenen epäonnistuneissa käännöksessä sen kanssa, jolloin tuloksina oli ainakin kerran ollut irti päässeitä pienveneitä. Pidennys ilmeisesti kilpaili sen ropax-suunnitelman kanssa joka julkaistiin jopa Siljan mainoslehtisessä - ja nyt molemmat projektit jäivät tekemättä.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Mikko Vartiainen

"offtopic" Vaikka laivafoorumilla kirjoittelee ja oleskee, niin ei se aina tarkoita sitä, että olisi fanatiikko ja yrittäisi pelastaa jokaise aluksen jota merillä seilaa.
On vaan asennoiduttava siihen, että aluksia tulee ja menee. Ite ainakin seuraan mielenkiinnolla aiheita jotka käsittelee merenkulkua ja sen kehitystä ja tapahtumia. Toki meitä on monenlaisia tallaajia. Jotkut ottaa asiat vakavammin ja jotkut taas ei.
Kiertää, kaartaa, koskaan ei kiinni saa,
silti jaksaa loistaa.

Tero Söderholm

#865
Olipahan surullista kuvaa A-zoomissa !
Kyselin taannoin, miten nämä laivojen purut tapahtuvat ja tämä TV-ohjelma hyvin osoitti sen.
Kyllä tulee Jetin purkaminen kestämään kauan, josko sieltä kaikki tavara lasketaan pois yksitellen, heppoisilla vinsseillä
ja hennot naiset pareittain kantavat irroitettuja ovielementtejä  paljain jaloin,päidensä päällä. Näyttää tosiaan
työsuojelu olevan kunnossa...... Vaan töihintulijoitahan siellä varmaan riittää, palkasta riippumatta, tai juuri siksi !!
Edelleen utelen: millä vinsseillä ne vetävät purun edetessä niitä torsoja ylemmäs rantaan ( vai vedetäänkö ) ?
Ankkuriketjut oli kyllä vedetty laivasta maihin, mutta niiden kojujen keskellä ei mitään isompia vetolaitteita näkynyt !i
Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Teemu Hangasluoma

 Kaikilta keneltä jäi tuo A-Zoom näkemättä niin tänään ois tarjolla uusinta klo 16.00 yle 1:seltä
itse ainakin aion katsoa  :)

Kimmo Heinonen

Lainaus käyttäjältä: Teemu Hangasluoma - 27.10.2008, 14:53:26
Kaikilta keneltä jäi tuo A-Zoom näkemättä niin tänään ois tarjolla uusinta klo 16.00 yle 1:seltä
itse ainakin aion katsoa  :)

Ja myös areenalla nähtävissä/talteenotettavissa (maarajaus=Suomi), kuun loppuun asti http://www.yle.fi/java/areena/dispatcher/1607648.asx?bitrate=1

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Tero Söderholm - 26.10.2008, 22:08:38
Olipahan surullista kuvaa A-zoomissa !
Kyselin taannoin, miten nämä laivojen purut tapahtuvat ja tämä TV-ohjelma hyvin osoitti sen.
Kyllä tulee Jetin purkaminen kestämään kauan, josko sieltä kaikki tavara lasketaan pois yksitellen, heppoisilla vinsseillä
ja hennot naiset pareittain kantavat irroitettuja ovielementtejä  paljain jaloin,päidensä päällä. Näyttää tosiaan
työsuojelu olevan kunnossa...... Vaan töihintulijoitahan siellä varmaan riittää, palkasta riippumatta, tai juuri siksi !!
Edelleen utelen: millä vinsseillä ne vetävät purun edetessä niitä torsoja ylemmäs rantaan ( vai vedetäänkö ) ?
Ankkuriketjut oli kyllä vedetty laivasta maihin, mutta niiden kojujen keskellä ei mitään isompia vetolaitteita näkynyt !i
Todellakin tässä on myös sellainen moraalinenkysymys, että firmat jotka myyvät laivansa romuksi Intiaan, sopimuksen allekirjoitushetkellä he mahdollisesti tappavat kaksi ihmistä, aiheuttavat muutamalle joitakin sairauksia tai vammoja... Sen verran hurjaa se purkuhomma näyttää olevan tuolla Intiassa.

Janne Koskinen

SST: Bad times for the ship breaking industry in Alang
SSG-GÖTEBORG. The Indian ship breaking industry in Alang has been badly impacted by a strengthening of the US dollar against the rupee and a fall in steel scrap prices. According to information from ship breakers the industry is going through its "worst recession" ever. This as the international market of steel scrap has went down in the last two months, from USD 600 per tonne to USD 150 per tonne, at the same time the USD dollar has become stronger, reports Indian Express. The decline for the industry is taken place despite many ships have arrived to Alang for dismantling.


Finnjet aina väärään aikaan väärässä paikassa.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama