NCL osti T/s United Statesin!

Aloittaja Miran Hamidulla, 15.04.2003, 00:30:15

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

NCL on ostanut legendaarisen United Statesin tai sitten NCL on laittanut sivuilleen aprillipilan kaksi viikkoa myöhässä. Lisäksi NCL kertoo ostaneensa myös toisen vanhan aluksen Independencen. Ihmeitäkin ilmeisesti tapahtuu sittenkin...

Edit: Toimimaton linkki poistettu
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Salomon Kaukiainen

Ohhoh.. on kyllä aika yllättävä juttu!  :D

Tosin onhan noita yrityksiä United Statesin pelastamiseksi ollut aiemminkin useita, mutta NCL:n luulisi ainakin olevan huomattavasti edellisiä yrittäjiä vakavaraisempi.
Kuitenkin laivan saamiseksi kuntoon uppoaa hirveät määrät rahaa, homma tulee varmaankin olemaan verrattavissa lähes uuden laivan rakennuttamiseen.

On mielenkiintoista minkälainen laivasta tulisi uudistuksen jälkeen, varmasti ainakin jo kohta 30 vuotta seisseet 240 000 hv:n höyryturbiinit saavat kyytiä taloudellisempien koneiden kustannuksella, eli mitään 40 solmun nopeuksia ei enää tulla saavuttamaan.
NCL:ltä pitäisi ainakin löytyä kokemusta aiheesta ex. s/s Francen kautta, tosin se laiva on kyllä nykyään vähän pilattu yläkansien lasisilla lisärakennelmilla...
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

Matti Kauppinen

#2
Olisiko jossakin kuvaa tuosta laivasta? Nimi on jotenkin tutun kuuloinen, mutta juuri nyt en tiedä mistä. US on ilmeisesti ilmeisesti joku menneen aikojen valtameriristeilijöistä vai olenko täysin hakoteillä? Onhan NCL:llä vielä liikenteessä s/s Norvaykin, joten ehkä tämäkin projekti tulee tuottamaan hedelmää. Pikainen Googlaus ei tuottanut mitään laivoihin liittyvää.

Miran Hamidulla

Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Matti Kauppinen

Kiitoksia Miran, nuo linkit valaisivat asiaa paljon. ;)

Toivottavasti tulemme näkemään United Statesin vielä joskus liikenteessä. Siihen kyllä menee aikaa. Luullakseni tulisi halvemmaksi rakentaa uusi laiva kuin kunnostaa tuollainen vuosikymmenet telakalla maannut ruostekasa :'( täyteen loistoonsa. Noh, NCL:llä rahaa varmaankin riittää samoin kuin NCL:n taustavoimilla ja toivon projektille onnea. :)

Miran Hamidulla

NCL on antanut United Statesin perintöä vaalivalle yhdistykselle seuraavanlaisen tiedotteen kunnostamisprojektin nykytilasta:

Dear S/S United States supporters,

Recently, NCL sent a project team to Philadelphia to conduct an extensive
technical review of the venerable ship. We would like to report that she is
in good shape and we are taking very good care of her. We have also
cataloged over a hundred boxes of blueprints that we received from the
previous owners. Although not a complete set, the drawings will be of real
help to our technical team with their work.

When we announced the purchase of the S/S United States in April last year,
we talked about her potential to become a state-of-the-art modern cruise
ship in our U.S. Flagged fleet. We also talked about the fact that the
purchase and restoration of the vessel would be a long-term project as we
focused on Project America and our work to restore a new U.S. flag operation
to the cruise industry. We intend to do our part to return the U.S.
maritime industry to the greatness it once enjoyed.

As I'm sure you can imagine, this is a huge task. For example, without a
single U.S. flagged oceangoing cruise ship presently in operation, there is
no trained base of American crewmembers to tap, so we must find them and
train them all. We have also invested millions of dollars to start building
a new brand, NCL America, and the infrastructure that is required for a U.S.
flag operation. In addition, hundreds of millions of dollars are being
invested in building our initial U.S. flagged cruise ships.

Although we are well under way in our endeavor, we have experienced a
setback as the first of the Project America vessels, Pride of America, has
been delayed. As some of you may know, the vessel listed 15 degrees while
docked at her shipyard and took on water up to three decks in a heavy
windstorm in January. The ship, which was slated to begin cruising on July
4th in Hawai`i, was recently refloated and we are working with the shipyard
to assess damages and determine a new delivery date for that ship.

As you can imagine, this has been a hurdle in the process, but we will not
be deterred from launching our U.S. Flag operation this year and ensuring
the continued employment of the more than 1,000 U.S. seafarers we have
already hired. Accordingly, we have announced the early introduction of the
U.S. flagged ship, Pride of Aloha, to take over Pride of America's itinerary
and to begin service in July.

Only with the success of these U.S. flagged ships in Hawai`i and our new
U.S. flag operation will we be able to succeed with the even more complex
challenge of bringing back the S/S United States.

The outpouring of goodwill from many of you on Pride of America and our
purchase of the S/S United States is wonderful, and we salute the S/S United
States Foundation for the work done over the decades to preserve the legacy
of this amazing ship.

I also wanted to let you know that very soon we will begin selling the "S/S
United States Worlds Fastest Ship" aboard our entire fleet. The publisher
will continue to donate a portion of the proceeds to the Foundation.

The S/S United States has a great maritime heritage, and we believe that she
has a great maritime future as well. We urge you to join with us in
supporting the return of U.S. flag passenger/cruise ships to the oceans of
the world.

The love for the S/S United States is real. To you, she has always been more
than a steel hull. And better than anybody, you know this ship's past and
its potential. And we know it too.

Warm regards,

Susan Robison,
Director, Public Relations
Norwegian Cruise Line



Lisäksi United Statesin ainakin toistaiseksi viimeisimmän kapteenin Leroy Alexandersonin kerrotaan kuolleen hiljattain. R.I.P.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Wirrankosken Rami


Ville Taavitsainen

niin, siis onko NCL ostanut tuon Independencen ja aikovatko ne tehdä sillä mitään?

Tuo United States on muuten aika moderni sisätiloiltaan, esim.  2 teatteria, iso yökerho, "iso" aula ym. eli melkein kaikkea mitä nykyaikaisimmillakin risteilylaivoilla. se ei varmaan tarvitse kovin suuria rakenteellisia muutostöitä, paitsi tietysti sisustuksen uusiminen on välttämätöntä. ja NCL:hän aikoo kai kunnostaa sen lähelle alkuperäistä, jos siitä tulee mitään, toivotaan :thumb:

http://www.flare.net/users/e9ee52a/Big%20U%20deck%20plans.htm
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 15.04.2003, 00:30:15
... Lisäksi NCL kertoo ostaneensa myös toisen vanhan aluksen Independencen. ...

Ville Taavitsainen

niin siis kyllä minä lukea osaan, mutta kun siitä ostosta ei ole kuulunut tuon jälkeen mitään, eikä mitään suunnitelmiakaan, niinkuin ei Project america 2:takaan, niin ajattelin kysyä onko mitään uutta sillä rintamalla
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Salomon Kaukiainen

Independencestä ei ole tosiaan ollut mitään tietoa, mutta näyttää sentään siltä että United Statesilla NCL saattaisi olla tulevaisuudessa hankkimassa muutakin kuin pelkkää mediajulkisuutta.

Mitä "Ison Uun" sisustukseen tulee niin siellähän ei ole jäljellä viimeisen asbestisaneeraukseen jälkeen muuta kuin väliseinät, eli entisistä tilaratkaisuista ei ole juuri mitään jäljellä. Toivottavasti kuitenkin tekevät siitä uudelleen mahdollisimman alkuperäisen...
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

Miran Hamidulla

#11
United Statesin tapaus on jälleen loistava esimerkki siitä kuinka jenkkien Jones Act kääntyy heitä itseään vastaan. Koska tietynlaiselle patriotismille tuntuu olevan tilausta tällä hetkellä Yhdysvalloissa, on NCL luomassa Yhdysvaltojen lipun alla purjehtivaa laivastoa, ja kehittämässä risteilytoimintaansa Hawaijilla. Ongelmana on vain se, että Hawaijin sisäisessä liikenteessä saa kulkea vain Yhdysvalloissa tehdyllä ja sen lipun alla seilaavalla aluksella, joten siellä risteilevät "muukalaispurkit" joutuvat risteilyllä poikkeamaan Kiribatin puolella, jotta risteily saadaan kansainväliseksi. Tämän välttämiseksi täytyy siis olla käytössä täysin amerikkalainen loistoristeilijä, ja näitähän ei juuri löydy, ja amerikkalaisten omat yritykset sellaisen rakentamiseksi eivät ole onnistuneet. Tämän vuoksi NCL joutuu siis haalimaan tämän amerikkalaislaivastonsa Yhdysvalloissa joskus valtamerimatkustajaliikenteen aikakaudella tehdyistä vielä jäljellä olevista aluksista(United States, Independence) tai keskeneräisistä Yhdysvalloissa edes rakentamaan aloitetuista raadoista(Pride of America) jolloin jenkkiviranomaiset saattavat olla amerikkalaisrakenteita suosivalle NCL:lle jopa niin armollisia, että suovat muukalaislaivojenkin(Pride of Aloha) liikennöidä jenkkilipulla sisäisessä liikenteessään. Vaikka näin laivoista kiinnostuneille United Statesin ja Independencen mahdollinen paluu liikenteeseen on todella hieno asia, niin bisneksen kannalta toiminta on varmasti kaikkea muuta kuin kannattavaa. Kummankin aluksen entisöiminen maksaa varmasti yhtä paljon kuin uusi laiva, ja vie tuhottamasti aikaa, ja Pride of American ongelmathan onkin jo käsitelty täällä. Näinollen ainoana kärsijänä näissä amerikkalaisten suojelemiseksi luodun lainsäädännön kiertämiseen liittyvissä järjestelyissä onkin lopulta Yhdysvallat itse niin menetettyjen matkailutulojen kuin työpaikkojenkin muodossa. Jos amerikkalaiset sallisivat ulkomaiset risteilyalukset sisäiseen liikenteeseensä ja lippunsa alle, voisi NCL:kin tilata varmasti hinta/laatusuhteessa paremman ja nopeammalla toimitusajalla toimitetut alukset, jotka vastaisivat paremmin yhtiön omia tarpeita toisin kuin nämä kolme muuhun tarkoitukseen alunperin rakennettua "raatoa", ja jenkkilipun alle pystyttäisiin tekemään ehkä laajempikin laivasto. Mutta, kuten jo sanoin, laivaharrastajan kannalta tämä jenkkien älytön lainsäädäntö on vallan mainio. Kyllä minä ainakin katselen mielummin NCL:n "uudessa" jenkkilaivastossa United Statesin ja Independencen kaltaisia oikeita laivoja kuin jossain Fincantierilla tehtyjä massatuotantolaivoja... 8)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Jasper Kaarna

     Ja tuo on siis se United States, joka aikoinaan voitti ''sinisen nauhan''. eli ylitti Atlantin ennätyksellisen nopeasti? :o Ehkä se selkenisi, mutta olen nyt laiskalla päällä, joten en jaksa lukea koko thöördiä... 8)
    Hienoa! :D Toivottavasti pitävät tuosta paatista hyvää huolta! :D
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Kervisen Lauri

Lainaus käyttäjältä: Jasper Kaarna - 06.03.2004, 10:04:51
    Ja tuo on siis se United States, joka aikoinaan voitti ''sinisen nauhan''. eli ylitti Atlantin ennätyksellisen nopeasti?
Tuohan se...
Sinisestä nauhasta en kyllä en kyllä ole varma, mutta Atlanttia ylitteli, nopeastikin. Eiköhän senkin jossain vaiheessa saalistanut...

::)

Tuhannes viesti...  :thumb:

Joni Huopana

Niin, ajatella, että kulkee yli 40 solmua. Ellen väärin muista takaperinkin nopeammin mitä esim. Titanic etuperin.