Aker Finnyardsille Viking Linen uuden Tallinnan laivan tilaus

Aloittaja Teijo Niemelä, 21.11.2005, 12:09:18

« edellinen - seuraava »

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 04.10.2006, 15:58:25
Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 04.10.2006, 11:02:35
http://www.vikingline.fi/yritysinfo/lehdistotiedotteet/tuotteet_061003_xprs.asp
Mukavannäköistä sisustusta kuvahahmotelman perusteella. Yksityiskohtana pisti silmääni tuo sininen valo katonrajassa. Tyylikästä 8)
Aluksen ympäristövaikutuksista mainittiin mm. "Laivan pohjan puhtaanapitoon ei käytetä myrkkymaaleja, vaan sukeltajat harjaavat sen puhtaaksi".  Miksi tehdä asia vaikeasti kun asian voi varmaankin tehdä helpommin kuivatelakoinnin yhteydessä? :D ??? Nippelitietoa mutta kuitenkin...
Koska kukaan ei telakoi laivojaan kolmen kuukauden välein. Ainakin kahdesti vuodessa pohjasta olisi poistettava turhat kasvustot.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 04.10.2006, 16:06:53
Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 04.10.2006, 15:58:25
Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 04.10.2006, 11:02:35
http://www.vikingline.fi/yritysinfo/lehdistotiedotteet/tuotteet_061003_xprs.asp
Mukavannäköistä sisustusta kuvahahmotelman perusteella. Yksityiskohtana pisti silmääni tuo sininen valo katonrajassa. Tyylikästä 8)
Aluksen ympäristövaikutuksista mainittiin mm. "Laivan pohjan puhtaanapitoon ei käytetä myrkkymaaleja, vaan sukeltajat harjaavat sen puhtaaksi".  Miksi tehdä asia vaikeasti kun asian voi varmaankin tehdä helpommin kuivatelakoinnin yhteydessä? :D ??? Nippelitietoa mutta kuitenkin...
Koska kukaan ei telakoi laivojaan kolmen kuukauden välein. Ainakin kahdesti vuodessa pohjasta olisi poistettava turhat kasvustot.
Kukapa alusta telakoisikaan kolmen kuukauden välein. Tulevan aluksen aikataulu on aika nopeatempoinen tai ainakin niin voisi olettaa, eli voipi olla että muutamat kasvuston jämät aluksen pohjassa poistetaan vasta kuivatelakoinnin yhteydessä kuin että nopeasti raapaisten satamassaolon aikana. Kova homma varmasti sukeltajille.

Kille

Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 04.10.2006, 16:19:54
Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 04.10.2006, 16:06:53
Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 04.10.2006, 15:58:25
Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 04.10.2006, 11:02:35
http://www.vikingline.fi/yritysinfo/lehdistotiedotteet/tuotteet_061003_xprs.asp
Mukavannäköistä sisustusta kuvahahmotelman perusteella. Yksityiskohtana pisti silmääni tuo sininen valo katonrajassa. Tyylikästä 8)
Aluksen ympäristövaikutuksista mainittiin mm. "Laivan pohjan puhtaanapitoon ei käytetä myrkkymaaleja, vaan sukeltajat harjaavat sen puhtaaksi".  Miksi tehdä asia vaikeasti kun asian voi varmaankin tehdä helpommin kuivatelakoinnin yhteydessä? :D ??? Nippelitietoa mutta kuitenkin...
Koska kukaan ei telakoi laivojaan kolmen kuukauden välein. Ainakin kahdesti vuodessa pohjasta olisi poistettava turhat kasvustot.
Kukapa alusta telakoisikaan kolmen kuukauden välein. Tulevan aluksen aikataulu on aika nopeatempoinen tai ainakin niin voisi olettaa, eli voipi olla että muutamat kasvuston jämät aluksen pohjassa poistetaan vasta kuivatelakoinnin yhteydessä kuin että nopeasti raapaisten satamassaolon aikana. Kova homma varmasti sukeltajille.
Mutta nehän hidastavat kulkua eli silloin ei enää ehditä ajoissa satamaan kun vedetään kaislikkoa perässä  ;D

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 04.10.2006, 16:21:46
Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 04.10.2006, 16:19:54
Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 04.10.2006, 16:06:53
Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 04.10.2006, 15:58:25
Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 04.10.2006, 11:02:35
http://www.vikingline.fi/yritysinfo/lehdistotiedotteet/tuotteet_061003_xprs.asp
Mukavannäköistä sisustusta kuvahahmotelman perusteella. Yksityiskohtana pisti silmääni tuo sininen valo katonrajassa. Tyylikästä 8)
Aluksen ympäristövaikutuksista mainittiin mm. "Laivan pohjan puhtaanapitoon ei käytetä myrkkymaaleja, vaan sukeltajat harjaavat sen puhtaaksi".  Miksi tehdä asia vaikeasti kun asian voi varmaankin tehdä helpommin kuivatelakoinnin yhteydessä? :D ??? Nippelitietoa mutta kuitenkin...
Koska kukaan ei telakoi laivojaan kolmen kuukauden välein. Ainakin kahdesti vuodessa pohjasta olisi poistettava turhat kasvustot.
Kukapa alusta telakoisikaan kolmen kuukauden välein. Tulevan aluksen aikataulu on aika nopeatempoinen tai ainakin niin voisi olettaa, eli voipi olla että muutamat kasvuston jämät aluksen pohjassa poistetaan vasta kuivatelakoinnin yhteydessä kuin että nopeasti raapaisten satamassaolon aikana. Kova homma varmasti sukeltajille.
Mutta nehän hidastavat kulkua eli silloin ei enää ehditä ajoissa satamaan kun vedetään kaislikkoa perässä  ;D

;D siispä sukeltajat harjat käteen ja veteen mars!!!

Kari Rantamäki

Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti Harjumäki - 04.10.2006, 10:07:54
Alukseen tulee muun muassa erilliset tilat henkilöautoille ja rekoille. Alus tulee luultavasti kulkemaan useita kertoja päivässä Tallinnan ja Helsingin väliä. Aikatauluja ei haluta vielä julkistaa, sillä Ekmanin mukaan "kilpailijat miettivät niitä myös". Suomenlahden ylitys kestää 2,5 tuntia.[/i]

Eniten huomiota kiinnitti tuossa jutussa tuo 2,5h:n matka-aika, kun Tallinkin nopeasta taidettiin luvata sitä 1h50min ylitystä. Onkohan Viking tässä nyt realistinen, vai onko toi joku "ajetaan hitaasti että ehtivät kuluttaa rahaa juttu", nimittäin jos olettavat reittimatkustuksen lisääntyvän, niin ei ole kyllä 2,5h matka-aika kovin hyväksyttävä verrattuna alle 2h, tai ainakin sitten Viking saa kompensoida aika paljon halvemmalla hinnalla.

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Kari Rantamäki - 04.10.2006, 16:31:53

Eniten huomiota kiinnitti tuossa jutussa tuo 2,5h:n matka-aika, kun Tallinkin nopeasta taidettiin luvata sitä 1h50min ylitystä. Onkohan Viking tässä nyt realistinen, vai onko toi joku "ajetaan hitaasti että ehtivät kuluttaa rahaa juttu", nimittäin jos olettavat reittimatkustuksen lisääntyvän, niin ei ole kyllä 2,5h matka-aika kovin hyväksyttävä verrattuna alle 2h, tai ainakin sitten Viking saa kompensoida aika paljon halvemmalla hinnalla.

Voihan se olla, että talvella tuo matka-aika on 2,5 tuntia, mutta kesällä ajetaan lujempaa. Alle kahden tunnin lupaus Tallinkilta on aika hurja, kun ajattelee syys/talvi olosuhteita. Vikingin ja Tallinkin uusilla nopeilla tulee olemaan vain 2 solmun nopeusero, 27/25, mutta ehkäpä Viking on realistisemmalla pohjalla. Toisaalta ajeleehan SuperFastkin Saksaan asti, mutta jääolosuhteet ovat kyllä erilaiset Suomenlahdella. Tiedä näistä, mutta ehkäpä Viking ei halua antaa liian positiivista kuvaa. Uskon, että Tallinkilla tulee olemaan vaikeuksia pitää alle kahden tunnin matka-aika, jos sellasta edes koskaan tulee aikatauluihin. Noh, mutta pääasia että saadaan uusia laivoja  :beer:

jonas

Lainaus käyttäjältä: Santeri Lahdensalo - 04.10.2006, 17:25:44
Lainaus käyttäjältä: Kari Rantamäki - 04.10.2006, 16:31:53

Eniten huomiota kiinnitti tuossa jutussa tuo 2,5h:n matka-aika, kun Tallinkin nopeasta taidettiin luvata sitä 1h50min ylitystä. Onkohan Viking tässä nyt realistinen, vai onko toi joku "ajetaan hitaasti että ehtivät kuluttaa rahaa juttu", nimittäin jos olettavat reittimatkustuksen lisääntyvän, niin ei ole kyllä 2,5h matka-aika kovin hyväksyttävä verrattuna alle 2h, tai ainakin sitten Viking saa kompensoida aika paljon halvemmalla hinnalla.

Voihan se olla, että talvella tuo matka-aika on 2,5 tuntia, mutta kesällä ajetaan lujempaa. Alle kahden tunnin lupaus Tallinkilta on aika hurja, kun ajattelee syys/talvi olosuhteita. Vikingin ja Tallinkin uusilla nopeilla tulee olemaan vain 2 solmun nopeusero, 27/25, mutta ehkäpä Viking on realistisemmalla pohjalla. Toisaalta ajeleehan SuperFastkin Saksaan asti, mutta jääolosuhteet ovat kyllä erilaiset Suomenlahdella. Tiedä näistä, mutta ehkäpä Viking ei halua antaa liian positiivista kuvaa. Uskon, että Tallinkilla tulee olemaan vaikeuksia pitää alle kahden tunnin matka-aika, jos sellasta edes koskaan tulee aikatauluihin. Noh, mutta pääasia että saadaan uusia laivoja  :beer:

Heips, edellä mainittujen lisäksi voisi vielä ottaa huomioon sen, että vaikka Tallinkin SeaFrance Rodin/Berlioz-sarjan rakennus ja Moby-kopio ovat varmasti tasokkaita nopeita laivoja, ne ovat arvatenkin asteen enemmän matkalaivoja, joiden tehtävä on olla säällä kuin säällä ajoissa sekä länsisataman että D-terminaalin päässä ja nopeasti käännettävissä. Vikingin Rosellan korvaaja taas selvästi panostaa juuri enemmän mukavuuteen ja kaikenlaisten matkustajien, myös risteilyllä olevien tarpeisiin, jolloin matkaan Skattan ja A-terminaalin välillä saa mennä melkein sama kuin Rosellalla nyt, mutta kuitenkin monelle siedettävät 2,5 h.  :)

Jarkko Korhonen

Näinköhän meinaavat yrittää saada tuolla 2.5 tunnin matka-ajalla ujutettua lisävuoron tuohon väliin? Hieman kyllä epäilyttää koska se käytännössä pilaisi miniristeilytuotteen tuosta väliltä ja voisi kuvitella että tuolla uudella laivalla olisi Helsingin markkinoilla mahdollisuuksia siinäkin suhteessa kun vanhalla Romurellallakin on ollut jonkin verran porukkaa ainakin viikonloppuisin kun on siellä tullut käytyä.

Rosellan nykyisestä aikataulusta saisi vaikkapa tämmöisen:

Helsinki 12.30 -> Tallinna 15.00 | 16.15 -> Hki 18.45 | 20.00 -> Tal 22.30 | 08.45 -> Hki 11.15
Perämies on erämies.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 05.10.2006, 19:12:39
Näinköhän meinaavat yrittää saada tuolla 2.5 tunnin matka-ajalla ujutettua lisävuoron tuohon väliin? Hieman kyllä epäilyttää koska se käytännössä pilaisi miniristeilytuotteen tuosta väliltä ja voisi kuvitella että tuolla uudella laivalla olisi Helsingin markkinoilla mahdollisuuksia siinäkin suhteessa kun vanhalla Romurellallakin on ollut jonkin verran porukkaa ainakin viikonloppuisin kun on siellä tullut käytyä.

Rosellan nykyisestä aikataulusta saisi vaikkapa tämmöisen:

Helsinki 12.30 -> Tallinna 15.00 | 16.15 -> Hki 18.45 | 20.00 -> Tal 22.30 | 08.45 -> Hki 11.15

Ei se sitä miniristeilyä pilaa. Nykyiselläänkin sen saapuminen satamaan ei johda muuhun kuin että tarvematkustajista osa - ne jotka eivät varanneett hyttiä - lähtevät maihin samalla kun autot ja rahti. Sitä lisävuoroa varmaankin käytettäisiin lähinnä kesäisin, talvella en usko siihen olevan tarvetta.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Jarkko Korhonen

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 06.10.2006, 13:36:10
Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 05.10.2006, 19:12:39
Näinköhän meinaavat yrittää saada tuolla 2.5 tunnin matka-ajalla ujutettua lisävuoron tuohon väliin? Hieman kyllä epäilyttää koska se käytännössä pilaisi miniristeilytuotteen tuosta väliltä ja voisi kuvitella että tuolla uudella laivalla olisi Helsingin markkinoilla mahdollisuuksia siinäkin suhteessa kun vanhalla Romurellallakin on ollut jonkin verran porukkaa ainakin viikonloppuisin kun on siellä tullut käytyä.

Rosellan nykyisestä aikataulusta saisi vaikkapa tämmöisen:

Helsinki 12.30 -> Tallinna 15.00 | 16.15 -> Hki 18.45 | 20.00 -> Tal 22.30 | 08.45 -> Hki 11.15

Ei se sitä miniristeilyä pilaa. Nykyiselläänkin sen saapuminen satamaan ei johda muuhun kuin että tarvematkustajista osa - ne jotka eivät varanneett hyttiä - lähtevät maihin samalla kun autot ja rahti. Sitä lisävuoroa varmaankin käytettäisiin lähinnä kesäisin, talvella en usko siihen olevan tarvetta.

Kyllä pilaa. Ei kukaan halua lähteä yömyöhään risteilylle.
Perämies on erämies.

Mika Bister

Mistä lähtien lähtöaika 20:00 on ollut yömyöhään? Esimerkiksi samanväristen alusten turun lähtöajat ovat jopa tunnin myöhäisempiä. Lisäksi myöhemmällä lähtöajalla saattaa mukaan eksyä muitakin kuin "stadilaisia" kun on enemmän aikaa illalla ennen laivan lähtöä kohti etelää.

Lasse Järvinen

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 06.10.2006, 13:36:10 Sitä lisävuoroa varmaankin käytettäisiin lähinnä kesäisin, talvella en usko siihen olevan tarvetta.

Eikös tuon luulisi olevan toisinpäin: Kesällä ei tarvitse ajaa niin usein, kun samaa kakkua on jakamassa kasa pikalaivoja.

Pikalaivojen taas vietellessä talviuniaan Xprssillä olisi tarvetta useammallekin keikalle...

Kalle Id

Talvella ei ole läheskään niin paljoa matkustajia kuin kesällä.

Juha-Matti Harjumäki

#148
Lainaus käyttäjältä: Tommi Aro - 28.10.2006, 15:55:34
XPRS ei ilmeisesti tule jäämään tälläisillä myrskysäillä satamaan.

Ei tule jäämään missään tapauksessa Itämeren sääolosuhteissa.
2010

Silja Europa 9.10-10.10.

2008 Isabella 26.1-27.1  XPRS 29.6-30.6.
2007         Gabriella 3-5.4.
Rosella 18-19.6.  Isabella 22-23.9

Kille

Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti Harjumäki - 28.10.2006, 15:57:01

Ei tule jäämään missään tapauksessa Itämeren sääolosuhteissa.
Kyllä luulisi tuon kokoisen laivan kestävän tällaisia olosuhteita jos nämä olosuhteet edes vielä mitään kauhen kovia ovat.