Aker Finnyardsille Viking Linen uuden Tallinnan laivan tilaus

Aloittaja Teijo Niemelä, 21.11.2005, 12:09:18

« edellinen - seuraava »

Kristian Lampio

Todella tyylikkään näköinen laiva tulossa ja komea korsteeni! Jos ton englanniksi haluaa lausua niin varmaa eks,pii,er,es 8)

Lassi Liikanen

Tyylikäs laiva ainakin ulkopuolelta! Korsteeni antaa jotenkin sen "vauhdin tunteen". Mulla ainakin varmaan kahta tulee, ihan kirjaimellisesti "äks pee är äs" tai "eks pii er es". Oikeastaan, mitä väliä sillä on, jokainen sanokoon tavalla minkä parhaaksi näkee.  :thumb:
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Jari Joenperä

Mitäs ihmeen kolhuja tuossa keulassa on, ihan ruosteessakin?

Kenny Leong

Lainaa
http://niksu.1g.fi/kuvat/joukkoliikenne/2007/070920-xprs/.

Maaaatalaaa ja piiiiitkä. Näin visuaalisiin asioihin kiinnostuneena mainittakoon että itse Viking Line teksti näyttää jotenkin matalammalta, taikka sitten laivan matala olemus vain hämää ja onha tuo vielä aivan keskeneräinenkin. Ei paha muuten 8)

Henri Sutinen

Lainaus käyttäjältä: Mikko Karhu - 20.09.2007, 17:07:06
Onko tietoa, miten tuo XPRS-nimi oikeasti lausutaan? Ei kait se voi äkspeeärräss kuitenkaan olla, vai?  ???

Eksprella  ;D

jonas

Nätti on ikspiiriens muuten, mutta tuota keulan muotoa vähän ihmettelen, itse asiassa aika kasari verrattuna muihin nykyään tehtäviin. Peruslinja siis keulan osalta, muuten epäilemättä kaunis ilmestys tositoimissa.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 21.09.2007, 09:56:20
Maaaatalaaa ja piiiiitkä. Näin visuaalisiin asioihin kiinnostuneena mainittakoon että itse Viking Line teksti näyttää jotenkin matalammalta, taikka sitten laivan matala olemus vain hämää ja onha tuo vielä aivan keskeneräinenkin. Ei paha muuten 8)
Nyt kun otit asian puheeksi niin Viking Line -teksti todella näyttää matalammalta/pienemmältä kuin se yleensä Vikingin laivoissa on ollut. Tämä tosin taitaa olla vain optinen harha joka johtuu tekstin sijoittelusta, muissa laivoissa (sans Amorella) teksti ei ole pystysuunnassa keskellä punaista aluetta vaan hiukan alalaidassa niin että 5./4. kannen ikkunat eivät riko tekstiä.

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 21.09.2007, 13:09:12
Nätti on ikspiiriens muuten, mutta tuota keulan muotoa vähän ihmettelen, itse asiassa aika kasari verrattuna muihin nykyään tehtäviin. Peruslinja siis keulan osalta, muuten epäilemättä kaunis ilmestys tositoimissa.
Sattumalta puhuimme samasta asiasta eilen Mathias Sakenin kanssa. Laivan koko etuosa muistuttaa piennennettyä versiota Cinderellasta, mikä epäilemättä vielä korostuu kun laivaan saadaan mustat vauhtiraidat. Itse tosin diggailen kyseistä designia.

Miro

Onko muuten ollut missään infoa tuleeko laivan Suomen lipun alle?

Wellu Reinikainen

Jos viikkari jo vuosia sitten yritti vaihtaa rosellan lipun viroon,tuskin xprs jää suomen lipun alle :-[

Antti Numminen

Lainaus käyttäjältä: Miro Karttunen - 21.09.2007, 13:58:09
Onko muuten ollut missään infoa tuleeko laivan Suomen lipun alle?

Ei taida sitä sinivalkoista saada.

Kotipaikka Mariehamn.

Lasse Mäkinen

Lainaus käyttäjältä: Antti Numminen - 21.09.2007, 14:23:38
Ei taida sitä sinivalkoista saada.

Kotipaikka Mariehamn.

Ja mistäs lähtien Ahvenanmaalla kotisatamaa pitävät laivat on liputettu jonnekin muualle kuin Suomeen? :)

Antti Numminen

Lainaus käyttäjältä: Lasse Mäkinen - 21.09.2007, 14:47:37
Ja mistäs lähtien Ahvenanmaalla kotisatamaa pitävät laivat on liputettu jonnekin muualle kuin Suomeen? :)

Odottelen sitä sini-kelta-punaista lippua..

Santeri

#372
Lainaus käyttäjältä: Jarmo Jokinen - 15.09.2007, 17:36:19
Vikingin XPRS:n toimitus myöhästyy parilla kuukaudella. Alunperin aluksen piti valmistua tammikuussa 2008,
mutta Akerin työvoimapulan vuoksi toimitus siirtyy maaliskuulle. Alan yleisten ehtojen mukaan joutuu telakka
maksamaan Viking Linelle sakkokorvauksia myöhästymisestä.

Tämähän sopii Tallinkille kuin hammas suuhun. Tallink saa operoida Starilla ainoana pikalaivana tammi-maaliskuun.

Viking XPRS vaikuttaa oikein kelvolliselta laivalta. Sääli vaan, jos Vikingin Tallinnan hotellipakettien hinnat nousevat uuden laivan myötä. Juuri Vikingillä olen tehnyt viimeiset kolme hotellimatkaa Tallinnaan edullisen hinnan vuoksi. Rosella + hotelli on ollut erinomaisen hyvä vaihtoehto myös aikataulujen puolesta.

Anssi Vaakanainen

Tässä muutama eilen ottamani kuva, kolme ensimmäistä on kuvattu Galaxyn kannelta.
Linkki

Oli ihan nätin näköinen laiva, kamerani automatiikka ei vain oikein tykännyt hohtavasta valkoisesta.


Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 20.09.2007, 09:35:55
Se mikä noista kuvista selviää on se minkä tiesimme jo ennestään - eli sen että aluksen kansirakennelman föörikantti saisi nojata hivenen enemmän ahteriinpäin. Tosin - se tarkoittaisi vähemmän käyttökelpoisia neliömetrejä. Alus vaikuttaa oikeastaan reilusti Staria pienemmältä, mikä aiheutunee osittain pelastusveneiden ja brygän matalammasta sijainnista. Nopea ja tyylikäs.
Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 21.09.2007, 13:09:12
Nätti on ikspiiriens muuten, mutta tuota keulan muotoa vähän ihmettelen, itse asiassa aika kasari verrattuna muihin nykyään tehtäviin. Peruslinja siis keulan osalta, muuten epäilemättä kaunis ilmestys tositoimissa.

Oikein tyylikäs laiva ja erottuu hyvin edukseen muista vastaavista lautoista. Hiukan pystympi keula ja sen seinämä ei mielestäni tee tuosta laivasta sen hitaamman näköistä. Se korvautuu pitkällä, matalalla coupé-mallilla vauhdikkaine savupiippuineen. Vertauksena Finnjet, joka on pitkän, matalan ja kapean muotonsa vuoksi vauhdikkaan näköinen, vaikka neliskanttinen onkin. Viking XPRS:n keulakuvasta tuli heti mieleen vanha kunnon Aurella.