Akerilla aikatauluongelmia risteilyaluksissakin

Aloittaja Janne Koskinen, 18.02.2008, 09:17:39

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

http://www.taloussanomat.fi/tyoelama/2008/02/18/Miljardiristeilijät%20myöhästyvät/20084854/111?rss=2i

Eli ongelmavyyhti leviää cruisereihinkin. Artikkelissa todetaan aiheellisesti risteilyjen "keskiluokkaistumisen" tehneen busineksesta lamaherkemmän. Toisaalta kyllä uusia tilauksia näyttää kuitenkin muille telakoille siunaantuvan, mutta ei ehkä entiseen tahtiin (tästä busineksesta omat tietoni todella vajavaiset).

Linkki korjattu
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Marko_Laitamaa

Onko kenelläkään tietoo että miten Akerin telakat muualla sujuu, esim. ranskassa siellä vaikuttaa olevan hyvin tilauksia?

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Marko Laitamaa - 18.02.2008, 15:05:52
Onko kenelläkään tietoo että miten Akerin telakat muualla sujuu, esim. ranskassa siellä vaikuttaa olevan hyvin tilauksia?
Menee OT:ksi, mutta offshore divisioonalla, jolla on tuotantoa laajemmaltikin mm. Brasiliassa menee todella hyvin. Aikeet tehdä siitä oma pørssiyhtiø antavat mulle ainakin kuvan, että jättävät koko cruiseribusineksen STX:lle, joka kai cruiseriosaamista oli ostamassakin.Vaikka Suomessa toki offshorealuksia on ajan saatossa rakennettukin, niin ei se tällä hetkellä suomalaistelakoiden varsinainen "leipäpuu" ole. Jos vielä elettäisiin vanhaa MKH/MKL aikaa ennen VLL:ää, niin kohta olisi aika elvyttää tilauskantaa murtajatilauksin. Taisivat aikoinaan moulinexit pitää muinaisen Finnyardsin pystyssä yli vaikeiden aikojen. Sorry, O.T.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Risto Brzoza

From SST

Aker's Rumanian yards post combined losses
SSG. Aker Yards two Rumanian shipbuilding operations – to be re-branded later this year – posted a combined loss of EUR 4 million in 2007 on combined revenues of EUR 210 million. The biggest yard, Tulcea, made a profit of EUR 2 million, while Braila had losses of EUR 6 million. The two yards build hulls for other group outfits and expects EUR 4 million profits each this year. It is also interesting that specialists from the Tulcea yard are going to Vietnam to help develop the new Aker yard there.