Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys

Aloittaja Jarkko Korhonen, 28.07.2007, 18:53:32

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

http://logistikauudised.ee/Default.aspx?ArticleID=08d3008a-7d6e-4977-9829-e9d8c1f0eab4&readcomment=1

Taloudellisen tilanteen vuoksi Tallinkin virolaisen merihenkilöstön palkankorotukset vuodelle 2010 jäädytetään ja palkat pysyvät 2010 vuoden 2009 tasolla.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Timo Toivonen

Uudet luvut:

http://www.nasdaqomxbaltic.com/market/?pg=details&instrument=EE3100004466&list=2&tab=news&news_id=237101

Ei oikein klubiviikot vetäneet. BQ vaikuttaa matkustajamäärien valossa edelleen varsin tarpeettomalta linjalleen.
"Tere tulemast Titanicule!"

Lassi Liikanen

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 05.10.2009, 17:16:26
Ei oikein klubiviikot vetäneet. BQ vaikuttaa matkustajamäärien valossa edelleen varsin tarpeettomalta linjalleen.
Eipä yllätys, oli todella surkeat klubiviikot (jopa verrattuna kevään tarjouksiin). BQ vaikuttaa todellakin vähän hukkahankinnalta, tällä hetkellä suurimmat kasvupotentiaalit HEL-TLL reiteillä ja STO-RIX-linjalla. HEL-TLL-linjalla taitaa oikeasti olla kasvun potentiaalia, nimittäin jo syyskuussa 2008 oli Baltic Princessinkin alkuhuuma mennyt ohi. Vaikkakin Superfastien poistuminen kyseisenä ajankohtana saattoi vaikuttaa osaltaan miinusmerkkisesti juurikin syyskuun lukuihin, joka ehkä heijastuu tähän vuoteen. Mutta siltikin matkustajissa liki 20000:n lisäys ja henkilöautoissa noin 11000 auton lisäys ei varmaankaan johdu vain Superfastien jäämisestä pois?

Ruotsi-Latvia selittynee varmastikin kapasiteetin kasvun lisäyksellä? Ruotsi-Suomi voidaan perustella varmaan huonoilla klubitarjouksilla, jotka osaltaan paransivat mahdollisesti viime syyskuun lukuja.
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 05.10.2009, 17:16:26
Uudet luvut:

http://www.nasdaqomxbaltic.com/market/?pg=details&instrument=EE3100004466&list=2&tab=news&news_id=237101

Ei oikein klubiviikot vetäneet. BQ vaikuttaa matkustajamäärien valossa edelleen varsin tarpeettomalta linjalleen.
Mitenhän lienee, tullaanko ehkä piankin näkemään tuo Baltian kuningatar Turku-Tukholma-linjalla, kuten alunperin kai pitikin? Toimisihan tuo varmaankin paremmin kahdella samanlaisella kipolla ja uusi alus Turun iltavuoroon voisi saada porukat kiinnostumaankin, onhan Europa jo ollut tuossa iät ajat ja päässyt hieman nuhjuiseen kuntoon. Näin varsinkin, jos ja kun Baltic Queen ei nykyisessä liikenteessään ehkä ole oikein lunastanut siihen kohdistuneita odotuksia matkustajamäärien suhteen. Mutta mihin sitten Europa? Riga-Tukholma??
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Lassi Liikanen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 05.10.2009, 21:38:19
Mitenhän lienee, tullaanko ehkä piankin näkemään tuo Baltian kuningatar Turku-Tukholma-linjalla, kuten alunperin kai pitikin? Mutta mihin sitten Europa? Riga-Tukholma??
Jos oman mielipiteen saa sanoa; niin en mielelläni näkisi toista Galaxya Turun-linjalla. Kyllä taas viime sunnuntain jälkeen tuli todettua, että S.E. on jotain ainutlaatuista jota ei sovi korvata ainakaan Galaxylla.

Ja mikäli Europa siirrettäisiin Riika-Tukholma-linjalle, niin saattaisi TS:n pojilla olla hieman epärealistiset kasvun odotukset. Tällä parilla (Romantika ja S.F.) kasvua vielä löytyy, mutta mitenköhän paljon miinusta tuolla linjalla tulisi, kun nyt jo huhupuheet kertoo Europan tuottavan enemmän miinusmerkkistä tulosta? Taitaa vaan yksinkertaisesti Europassa olla liian suuri (matkustaja)kapasiteetti tuolle reitille.

Vaikka kenhän sen tietäisi..
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Lassi Liikanen - 05.10.2009, 21:55:58
Jos oman mielipiteen saa sanoa; niin en mielelläni näkisi toista Galaxya Turun-linjalla. Kyllä taas viime sunnuntain jälkeen tuli todettua, että S.E. on jotain ainutlaatuista jota ei sovi korvata ainakaan Galaxylla.
Joo, kyllä munkin mielestäni Europa on sinänsä komea alus, mutta kieltämättä olisi ainakin sisustusremontin tarpeessa, siinämäärin kulahtaneen oloiselta tuo mielestäni tänä päivänä monin kohdin näyttää. Tästäkin johtuen uusi alus ehkä voisi parantaa reitin kiinnostavuutta. Mutta Riga-Tukholma-reitille Europa toki lienee turhan suuri kapasiteetiltaan nykyisillä matkustajamäärillä, mutta kasvuhan on ollut melko suurta tällä reitillä.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Kimmo Toivonen

Välillä tuntuu että täällä monet liioittelevat Tallinkin vaikeuksia,en usko että mitään alusten siirtämistä reitiltä toiselle on tulossa,toki henliöstövähennyksiä ja palkkojen jäädytyksiä on jo nyt luvassa.. Omasta mielestäni TallinkSiljalla on alukset aika hyvin valittu reiteilleen. Oma lukunsa on alkuperäisten Tallinkin laivojen osan henkilökunnan lähes tylyn ylimielinen palvelukulttuuri. Juuri Tallinnan reissulta tulleena tuntui että ainoat henkilökunnan jäsenet jotka Baltic Princessillä edes yrittivät näyttää iloista naamaa olivat siivojat jotka varmaan tekevät vielä raskainta työtä ja kiireellä. Myymälä,baari ja info ym pisteiden työntekijät näyttivät siltä kuin matkustajat olisivat epätoivottuja häiriötekijöitä heidän hienollla laivallaan ja olen samaa kuullut muiltakin Tallinkilla matkanneilta ja ylöisönosatoista lukenut..ensi kerralla Vikigillä tai Siljalla!!

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 06.10.2009, 13:46:52
Hohhoijaa, joko tämä taas alkaa? Kuten useampaan otteeseen on useamman henkilön toimesta kerrottu, Baltic Queen lunastettiin telakalta aikanaan EU:n tukemalla lainalla, jonka takaisinmaksun aikana sitä ei siirretä Tallinnan liikenteestä mihinkään. Vstaavanlainen, EU:n sisäliikenteeseen TLL-HEL korvamerkitty laina sitoo Baltic Princessinkin vielä pitkään alkuperäiselle reitilleen. Piste.
Kyllähän tuota (Baltic Queenia) muistaakseni mm. Keijo Mehtosen suulla kerrottiin suunnitellun alunperin asetettavaksi nimenomaan Turku-Tukholma-liikenteeseen. Voi tietenkin olla, että nuo rahoitusjärjestelyt muuttuivat sitten sen jälkeen, kun tuosta suunnitelmasta luovuttiin.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Eero Halme

Sellanen mielenkiintoinen yksityiskohta jonka huomasin viime viikonloppuna Silja Europalla oli, että kauneushoitolan / kylpylän sisääntulossa oli kauneushoitolan (?) kyltti jossa tiedot myös viroksi. Tuskin se sen kummempia merkitsee, mutta antaahan se aina varaa villeille ajatuksille. Hienona yksityiskohtana mainittakoon myös hyttisiivojien retrot Wasa Line likapyykkikärryt  :thumb:

Kalevi Lehto

#414
Lainaus käyttäjältä: Eero Halme - 07.10.2009, 01:39:25
Sellanen mielenkiintoinen yksityiskohta jonka huomasin viime viikonloppuna Silja Europalla oli, että kauneushoitolan / kylpylän sisääntulossa oli kauneushoitolan (?) kyltti jossa tiedot myös viroksi. Tuskin se sen kummempia merkitsee, mutta antaahan se aina varaa villeille ajatuksille.
Eipä sinänsä mikään ihme, kun kauneushoitolaa pyörittää virolainen(Tallinkin tytär?)yritys Hera Salongid.
http://www.herasalongid.ee/ee/on-the-ships/
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Kari Rantamäki

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 07.10.2009, 07:30:45
Eipä sinänsä mikään ihme, kun kauneushoitolaa pyörittää virolainen(Tallinkin tytär?)yritys Hera Salongid.
http://www.herasalongid.ee/ee/on-the-ships/

Muistaakseni oli aikaisemmin Pant&Co:n punkkifirma, joka sitten myytiin Tallinkille. Onnea ja menestystä Tallinkin pienosakkaille :D

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Jaakko Keränen

#417
Jotain outoa on siljalla menossa? ollaanko jostain aluksesta mahdollisesti luopumassa??
-Europan seuraava suurempi telakka peruttu.
-Konejullit valittelee ettei saa huollon (=maintenance, mikä on suomenkielen vastine? ) piikkiin tilata mitään. Kaikki tilaukset tehdään ainoastaan jos joku on korjaamiskelvoton.

EDIT: ylläpito. sitä haettiin..pe-ilta :)

Jan Holm

Kuulin taas vaihteeksi huhuja Superfastien liikenteestä, että ne lopetetaan vuodenvaihteessa??
Kannattamaton linja sen jälkeen kun Tallink osti ja asiakkaat pakenivat Finnlinessille, Scandlinelle ja Trafelle.
Onko tietoa muilla???

Timo Toivonen

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 15.10.2009, 11:35:05
Kuulin taas vaihteeksi huhuja Superfastien liikenteestä, että ne lopetetaan vuodenvaihteessa??
Kannattamaton linja sen jälkeen kun Tallink osti ja asiakkaat pakenivat Finnlinessille, Scandlinelle ja Trafelle.
Onko tietoa muilla???

Paljon mahdollista, onlinesta ei ainakaan tällä hetkellä voi varata Superfast-matkoja vuodelle 2010.
"Tere tulemast Titanicule!"