Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys

Aloittaja Jarkko Korhonen, 28.07.2007, 18:53:32

« edellinen - seuraava »

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 15.10.2009, 12:29:29
Paljon mahdollista, onlinesta ei ainakaan tällä hetkellä voi varata Superfast-matkoja vuodelle 2010.

Viime syksyllä oli sama tilanne. Vielä marraskuun alussa ei pystynyt varaamaan netin kautta, puhelimitse sai kylläkin varattua mutta mainittiin muistaakseni aikataulumuutosten olevan mahdollisia.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Jan Holm

Kuulin asian todellisuuden työkaverilta joka tuntee Superfastin työntekijän,että linja loppuu vuodenvaihteessa.

Sergei Pennonen

#422
Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 23.10.2009, 17:44:16
Kuulin asian todellisuuden työkaverilta joka tuntee Superfastin työntekijän,että linja loppuu vuodenvaihteessa.

Ehkä tyhmä ajatus, mutta voiko olla mahdollista, että Superfasteja laitettais Pietarin linjalle sitten ??
Niitä on kaksi, eli esim. joka päivä molemmista päästä olisi lähtö.

Mikko Lantta

Lainaus käyttäjältä: Sergei Pennonen - 23.10.2009, 18:55:09
Ehkä tyhmä ajatus, mutta voiko olla mahdollista, että Superfasteja laitettais Pietarin linjalle sitten ??
Niitä on kaksi, eli esim. joka päivä molemmista päästä olisi lähtö.

Erittäin hölmöltä tuntuisi laittaa Hki-Pietari välille kaks rahtipainoitteista alusta jos meinattiin kuljettaa risteilijöitä ja mitä järkeä edes olisi kuljettaa rahtia kun nopeammin pääsee ajamalla perille.
Ja nyt ei ole edes ruuhkia rajalla joten ei mene seisoskeluksikaan odotellessa rajan ylitystä.

Kim Helle

Vois hyvinkin pitää paikkansa, viitaten tohon Finnlinesin ilmoitukseen aloittaa Rostockin liikenne. Tuskinpa sinne olis kannattanut kahden varustamon voimin ajaa. Aika näyttänee tämänkin asian laidan. Jääköhän pysyväksi järjestelyksi vai hoidetaanko kilpailija pois markkinoilta ja sitten jonkun ajan kuluttua ilmoitetaan että lopetetaan kannattamattomana ? Rahtihinnoissa voi näkyä kanssa jos Tallink oman liikenteen lopettaa, jää Finnlinesille aika lailla jo määräävä asema.

Pietarin liikenne, njaaah. Tosin olishan nyt fasiliteetit olemassa Vuokissa valmiina, eikä olis Stellan tavoin muiden jaloissa. Pietarin päästä taitaa sen sijaan puuttua sopivat rampit ( Tallinkilla on tietty näidenkin siirtelystä kokemusta). Jotain kai niillekin skeibeille pitäs keksiä vai jäävätkö sitten makaamaan, sikäli että huhu (tässä vaiheessa) pitäisi paikkansa.
Päivitys

Tulossa:

Menneet: BP 3.5.2023

Jani Nousiainen

Pietarin liikenteen  fantasioille on oma topicinsa, pysytään tässä topicissa enemmän faktoissa koskien topicin aihetta.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Janne Koskinen

http://www.tallink.com/mainMenu/pressRoom/stockExchangeReleases/sr_20091022_interim.htm

Puolen tunnin päästä ollaan viisaampia; ilmeisesti jotakin radikaalia on tekeillä kannattavuuden parantamiseksi?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Eipä ole vielä tulos ilmestynyt, mutta tässä tavoitteet:

"Targets for the 2008/2009 financial year


The management of AS Tallink Grupp announces the targets for the 2008/2009 financial year (reporting period 01.09.2008-31.08.2009).

It is estimated that during the 2008/2009 financial year the company's performance will be better compared to the ended 2007/2008 financial year. By the moment of this release several positive factors for the result improvement can be noticed:

The new booking reservation and check-in system launch which disturbed our   sales last year is now running at its full functionality.
New cruise vessel delivery and related vessels' route changes have been successfully implemented and have brought the increase in passenger traffic volumes.
Passenger bookings for the September and October were strongly up and the coming months are also indicating increase.
Steps taken to address the situation on the Germany route: we now operate with only two vessels on a decreased cost base with the third vessel heading to a profitable charter in the coming weeks.
The fuel price which has been very high last summer has now decreased significantly. Given the high market volatility, management has decided to use the current situation in order to hedge a portion of the fuel cost for the year 2009.
The competition on the Tallinn-Helsinki route has reduced as two of the fast craft operators have exited from the market. These operators are unlikely to restart operations and their total annual passenger volume has been close to one million. Given the recently launched Tallink Shuttle service and our available capacity we believe that a noticeable portion of this passenger volume will be served by Tallink.
It is also estimated that the positive effect will be seen from the delivery of new cruise ferry in Spring 2009 and the consequent potential rerouting.

For the 2008/2009 financial year the management estimates 10% sales increase.
The Group targets for the 2008/2009 financial years are following:

Net sales EUR 865 million (EEK 13 534 million)
EBITDA  EUR 175 million (EEK 2 738 million)
Net profit EUR 40 million (EEK 626 million) or EUR 0.06 (EEK 0.93) per share.
Janek Stalmeister
Financial Director
AS Tallink Grupp
Phone: +372 6409 800
E-mail: janek.stalmeister@tallink.ee"

"Net profit EUR 40 million (EEK 626 million) or EUR 0.06 (EEK 0.93) per share."

Ihan tähän ei taideta päästä.


 
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Timo Toivonen

"Tere tulemast Titanicule!"

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Valtteri Vakli

Tallink Grupp jäi tappiolle

julkaistu tänään klo 17:46

Virolainen varustamo Tallink Grupp teki päättyneellä tilivuodellaan tappiota.

Yhtiö kertoo jääneensä tappiolle 8,2 miljoonaa euroa elokuussa päättyneellä tilikaudella2008 - 2009. Vuotta aiemmin vastaavan ajan tulos oli runsaat 20 miljoonaa euroa plussalla.

Yhtiö sanoo myyntinsä kasvaneen, mutta tappion johtuneen rahoituskustannusten noususta. Tallink Grupp uskoo liiketoimintamallinsa olevan hyvällä tolalla.

Tallink liikennöi Itämerellä seitsemää linjaa Tallinkin ja SIljan merkeilellä. Lisäksi yhtiöllä on neljä hotellia Tallinnassa.

Tallink Gruppiin kuuluvalla Tallink Siljalla on raskas vuosi takana tappioineen. Tallink Silja ilmoitti lokakuun alussa irtisanovansa 77 ja lomauttavansa 50 työntekijää Suomesta.

__________________________________________________________

Lähde: BNS, YLE Uutiset


Santeri

Lainaus käyttäjältä: Valtteri Vakli - 26.10.2009, 19:05:16
Yhtiö kertoo jääneensä tappiolle 8,2 miljoonaa euroa elokuussa päättyneellä tilikaudella2008 - 2009. Vuotta aiemmin vastaavan ajan tulos oli runsaat 20 miljoonaa euroa plussalla.
Noh yksi 8,2 miljoonaa euroa on kuin suolarahoja, jos mitataan sitä laivaston arvoon ja matkustajamäärään nähden. Tallinkin ei olisi tarvinnut saada kuin noin yksi euro voittoa enemmän / matkustaja ( 8 124 561 matkustajaa). Loppujen lopuksi tuossa 8,2 miljoonan tappiossa puhutaan tosi pienistä asioista, kun huomioidaan mukaan myös lastiyksiköt. Tuollaisen euron nyhtäminen asiakkaalta ei ole lainkaan mikään mahdottomuus > lisämyyntiä vain. Esimerkiksi lisää viinaa > hotshotteja, sipsejä, mitä vain > ja kustannustehokkaasti.

Tämä on siis sama asia kuin oma vuosibudjettini ylittyisi eurolla niin jätän vain yhden euron kahvikupin juomisen pois vuosittaisista kahvihetkistä :)

Timo Tuomivirta

#433
Lainaus käyttäjältä: Mikko Lantta - 23.10.2009, 20:23:30
Erittäin hölmöltä tuntuisi laittaa Hki-Pietari välille kaks rahtipainoitteista alusta jos meinattiin kuljettaa risteilijöitä ja mitä järkeä edes olisi kuljettaa rahtia kun nopeammin pääsee ajamalla perille.

Ja nyt ei ole edes ruuhkia rajalla joten ei mene seisoskeluksikaan odotellessa rajan ylitystä.


Itseasiassa on nuo tämänkin vuoden itä-rajan jouluruuhkat jo tulleet: http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/rekkajonot_tekemassa_paluun_itarajalle_1099819.html?origin=rss

Ikävän harhaanjohtavasti artikkelissa puhutaan taantuman taittumisesta, kun tosiassahan asia on niin, että rekkaliikenne on erittäin kausiluontoista-> Joulua ja uuttavuotta (jotka muuten erittäin merkittäviä juhlia itä-naapurissa) varten tavaraa virtaa kulutusjuhlia varten enemmän kuin muina vuodenaikoina. ..tai oli syy mikä hyvänsä niin talvella on enemmän rajalla ruuhkaa kun kesällä..

Joku joka tietää faktat voisi kommentoida, että miksi talvella on enemmän rekkajonoja (ja rahdin kuljetus kasvaa?) ?

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Santeri Lahdensalo - 26.10.2009, 22:32:15
Noh yksi 8,2 miljoonaa euroa on kuin suolarahoja, jos mitataan sitä laivaston arvoon ja matkustajamäärään nähden. Tallinkin ei olisi tarvinnut saada kuin noin yksi euro voittoa enemmän / matkustaja ( 8 124 561 matkustajaa). Loppujen lopuksi tuossa 8,2 miljoonan tappiossa puhutaan tosi pienistä asioista, kun huomioidaan mukaan myös lastiyksiköt. Tuollaisen euron nyhtäminen asiakkaalta ei ole lainkaan mikään mahdottomuus > lisämyyntiä vain. Esimerkiksi lisää viinaa > hotshotteja, sipsejä, mitä vain > ja kustannustehokkaasti.

Tämä pitää tavallaan paikkansa ja tavallaan ei. Huonoa asiassa on se että tulos tarkoittaa sitä että velkamäärä lisääntyi liikennöinnin seurauksena 8, 2 miljoonaa euroa - eikä siis päästy velkoja lyhentämään. Myyntiä ei pysty rajattomasti kasvattamaan. Olisikin erityisen tärkeää saada lippujen hinnat oikealle tasolle, eli käytännössä ylöspäin. Tämä vaatisi kapasiteetin vähenemistä ainakin tilapäisesti. Jos matkustajat tuntevat että heitä rahastetaan liiaksi, he eivät tule uudestaan. Totta kai suurimman osan heistä saa narrattua takaisin, mutta se vaatii ensinnäkin jälleen alhaisemman lippuhinnan, ja varsinkin Ruotsissa hinnathan ovat kohta niin alhaisia että seuraavaksi matkustajille jo maksetaankin... Osan ongelmasta on aiheuttanut myös valuuttanytkähtelyt, eli Ruotsin kruunun heikkeneminen ei auta yhtiötä. Lyhyesti siis - esimerkiksi jokaisen aterian hinnan kohottaminen eurolla ei auta, sillä se voi vaikuttaa ateriavalintoihin. Ei siis mennäkkään buffaan vaan halvempaan paikkaan.

Edessä on siis jotakin kiinnostavaa. Ehkäpä myydään makuutettu tonnisto jopa tappiolla, jotta saadaan kulut pois. Mahdollisimman nopeasti olisi saatava liikenne tuottavaksi. Sen jälkeen voidaan pikkuhiljaa saada itse lainojakin lyhennettyä. Miten tähän päästään? Jotenkin en usko että nykyinen Helsinki-Rostock linja voisi jatkua.



Lainaus käyttäjältä: Timo Tuomivirta - 27.10.2009, 00:08:08
Joku joka tietää faktat voisi kommentoida, että miksi talvella on enemmän rekkajonoja (ja rahdin kuljetus kasvaa?) ?

Vastasit siihen omassa viestissäsi: Joulun alla myydään enemmän kulutustavaraa. Sen jälkeen tulee alekausi. Tämän takia tuollaista krääsää myydään noin kolmen kuukauden ajan enemmän kuin yleensä, joten ne on kuljetettava kauppoihin. Kesän lasku taas johtuu siitä että teollisuustuotanto laskee lomien takia.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.