Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys

Aloittaja Jarkko Korhonen, 28.07.2007, 18:53:32

« edellinen - seuraava »

Kari Liimatainen

Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Kalevi Lehto

Pitkästä aikaa näkyy Saksan liikenteessä hieman positiivisempia lukuja ainakin rahdin osalta.
Suomi-Ruotsi-linjalla laskeva trendi näyttää kuitenkin jatkuvan.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Juho Jäppilä

No olihan kesä Siljalla plussalla matkustajamääriltään , toisin kun kilpailijalla. Ja ei kauheata pudotusta näkyvissä kuitenkaa.
Silja Line - On Enemmän

Heli Myllymäki

#528
Symphony oli muutaman päivän ajan vuokrattuna hotelliksi, eiköhän siis ns. Siljan-liikenne olisi muuten ollut matkustajamääriltään pienellä plussalla.

Janne Koskinen

Aihetta sivuten:

http://www.talouselama.fi/analyysit/article510711.ece?s=k&wtm=talouselama/-06102010?s=k

Taitaa tosi kilpailijan luvut jämähtää osin kapasiteetin puutteeseen.

Tämän aiheen suhteen OT, mutta mielenkiintoista:

"Raskaasti velkaantunut Tallink järjesteli laivaomistuksiaan uusiksi ja siirsi Silja Serenaden, Silja Europan ja Seawindin AS Tallink Gruppin tytäryhtiöille. Näin Tallink-Siljan tunnusluvut paranevat, kun sen ei tarvitse rasittaa liiketulostaan raskailla poistoilla. "
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Repe

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 06.10.2010, 21:45:46
Aihetta sivuten:

http://www.talouselama.fi/analyysit/article510711.ece?s=k&wtm=talouselama/-06102010?s=k

Taitaa tosi kilpailijan luvut jämähtää osin kapasiteetin puutteeseen.

Tämän aiheen suhteen OT, mutta mielenkiintoista:

"Raskaasti velkaantunut Tallink järjesteli laivaomistuksiaan uusiksi ja siirsi Silja Serenaden, Silja Europan ja Seawindin AS Tallink Gruppin tytäryhtiöille. Näin Tallink-Siljan tunnusluvut paranevat, kun sen ei tarvitse rasittaa liiketulostaan raskailla poistoilla. "


Toden totta tuo on mielenkiintoista, pelkkä silmänkääntötemppu nimittäin. Luulisi kuitenkin ettei Seren, Europan ja etenkään Seawindin arvo tippuisi kovinkaan nopeasti enää niiden ikävuosilla, joten ei tuo jättimäisesti tule TallinkSiljan tulosta muuttamaan.

Timo Toivonen

#531
Hienolta näyttää alustavat luvut päättyneeltä tilikaudelta, aikaisempiin verrattuna:

http://www.nasdaqomxbaltic.com/market/?pg=details&instrument=EE3100004466&list=2&tab=news&news_id=244711
"Tere tulemast Titanicule!"

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 19.10.2010, 17:30:23
Hienolta näyttää alustavat luvut päättyneeltä tilikaudelta, aikaisempiin verrattuna:

http://www.nasdaqomxbaltic.com/market/?pg=details&instrument=EE3100004466&list=2&tab=news&news_id=244711
No, ei nyt ehkä ihan hienoilta, mutta tappioputki näyttäisi sentään taittuneen, ellei näissä luvuissa ole takana sitten jotakin kirjanpidollista kikkailua.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Timo Toivonen

Rommareiden kannattaa muistaa myös tuo laskeva trendi Suomi-Ruotsi -liikenteessä (-700 hlöä syyskuussa), mikä ei vaikuttanut vielä tähän tulokseen ;D.
"Tere tulemast Titanicule!"

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 19.10.2010, 20:49:00
Rommareiden kannattaa muistaa myös tuo laskeva trendi Suomi-Ruotsi -liikenteessä (-700 hlöä syyskuussa), mikä ei vaikuttanut vielä tähän tulokseen ;D.
Pitipä nyt oikein selvittää, mitä tarkoittaa tuo "rommari", kun en ennen ole sanaa kuullut ja sellaiseksi kai tässä hieman tulin leimatuksi ja tässä löytämäni määritelmä muillekin rommareille tiedoksi:

"rommari= Katkera tollo. Ei katso ikää. Katkeroitunut, kateellinen ja riskinottokyvytön suomalainen, joka toivoo mahdollisimman monelle yhtä huonoa oloa kuin itsellä on. Jokaisessa uutisessa nähdään maailmanlopun merkkejä ja rukoillaan 1990 luvun lamaa takaisin."

Että silleen...  ;D
En ihan tuollaisena sentään itseäni näe vaikkakin tosin hieman skeptisenä yllättävien hyvien talousuutisten suhteen ja Tallinkille todellakin toivon pelkkää hyvää, näin osakkeenomistajanakin!

Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Joonas Kortelainen

Oikeansuuntainen on tulos. Eipä tosin sinällään tullut yllätyksenä laivalla viime vuoden aikana paljon käyneenä. Mielestäni ovat saaneet tuotteet pyörimään oikein hyvin ja matkustajamäärän kasvamisen lisäksi väki viihtyy eli jättää tuohta käydessään ja on tulossa takaisinkin. Lisäksi kasvaneet rahtimäärät ja erilainen hinnoittelu tuottoisalla Tallinnan-reitillä voitollisen kesäkauden aikana ovat varmasti avittaneet tulosta.

Vielä ei kannata kuitenkaan huokaista, sillä eivät lyhentäneet maksuohjelman mukaisesti kahdella kvartaalilla suurta velkapääomaansa. Eli kuten sanottu, suuntana oikein hyvä, mutta vielä pitää tehdä paljon töitä että saavat putken tasaisesti jatkumaan ja maksettua velkataakan pienemmäksi. Siljan osto ei tainnut sitten kuitenkaan olla näin kohta viisi vuotta jälkeenpäin katsottuna ihan huono kauppa.

Timo Toivonen

Liekö tämän tuloskehityksen vai jonkun muun seikan ansiota, mutta aikaisemmista lausunnoista poiketen Enn Pant jatkaakin Tallink Gruppin tj:nä.

http://www.nasdaqomxbaltic.com/market/?pg=details&instrument=EE3100004466&list=2&tab=news&news_id=244721
"Tere tulemast Titanicule!"

Juhani Reku

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 20.10.2010, 11:19:05
Liekö tämän tuloskehityksen vai jonkun muun seikan ansiota, mutta aikaisemmista lausunnoista poiketen Enn Pant jatkaakin Tallink Gruppin tj:nä.

Yhtiön kannalta varmaan hyvä ratkaisu, vaikkei hän johtajan taidoillaan mihinkään huippujohtajien kastiin ylläkään. Infortarin pääomistajana ja punkkifirmojen kautta Tallinkin rahastajana olisi voinut olla hyvinkin huono vaihtoehto, että hän olisi poistunut yrityksen palkkalistoilta.

Joni Huopana

Joitakin havaintoja osavuosikatsauksesta, jossa on reiteittäin matkustaja+rahtimäärät ja tulokset: Latvia-linja on edelleen tappiollinen korkeasesonkia lukuunottamatta. Ruotsi-Viro on tappiollinen toisella kvartaalilla. Täällä on joskus mietitty Tallinnan ja Riikan vuorottelua, osin Tukholmassa tapahtuvan itsensä kanssa kilpailemisen vähentämiseksi. Saksan-liikenteen 1,2 MEUR tappio 42,3 MEUR voitosta viimeisellä kvartaalilla on aika pieni. Tukholma-Riika plussalla 3,3 MEUR samaan aikaan.