Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki tänään kello 12:58:18 »
Ehkä Se uusi laivakin saa taas lisää tuulta purjeisiin näillä uutisilla.
Kun olisikin saanut. Päivän VK:n juttu ei paljoa lupaa.  :'(
https://www.vk.se/plus/2203696/nytt-drapslag-for-farjeprojektet
Vapaasti käännettyä:
Eli Ruotsin valtio/hallitus ei ole myöntämässä 250milj.kruunun rahoitusta, jolloin myös rahoitus raukeaa myös Suomen puolella.
Jutun mukaan virallista päätöstä ei ole julkistettu, mutta VK:n saamien tietojen mukaan suoraan Ruotsin infrastruktuuri ministerin tiedotusvastaavalta rahoitus päätös on negatiivinen hankkeen kannalta. :'(
Uumajan kunta jatkaa rahoituskuvioiden järjestelyä, ja ei aio antaa periksi.  :thumb:
2
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines muuttaa Ruotsin-liikenteen konseptiaan?
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 16.01.2018, 18:05:08  »
Tämän mukaan Finnswan siirretään Suomen lipulle, aivan kuten alkuperäisissä huhupuheissa epäiltiinkin, sekä Oirooppalink saisi jälleen mastoonsa Ruotsin lipun. Finnclipperin tulevaisuudesta tuossa uutisessa ei kuitenkaan hiiskuta sanaakaan...

http://www.sjofartstidningen.se/nordlink-byter-flagg/
3
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 16.01.2018, 18:04:00  »
Polar Is käväisi tänään koeajolla.
4
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 16.01.2018, 15:19:06  »
Ari-Jukalta unohtui mainita, että Ymer on vihdoin liikkeellä...

Virallista tiedotettakin pukkaa:
http://www.sjofartsverket.se/sv/Press/Isbrytaren-Ymer-andra-svenska-isbrytare-i-drift/
5
Muut alukset / Vs: Prima Shipping kasvaa uushankinnalla
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.01.2018, 14:42:30  »
Prima Fortuna on matkalla Las Palmasista Panaman kanavaan, joten se on varmaan myyntireissulla. Edelleen ainakin Marinetrafficin mukaan Suomen lipulla.
6
Muut alukset / Vs: Helsingin telakalta tilattiin kolme alusta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.01.2018, 14:36:12  »
Yevgeny Primakov on toisella koeajollaan (tai oikeastaan ensimmäisellä koeajolla tällä nimellä). Laiva lähti ennen klo 11, eteni Melkinlaiturin edustalle paikoilleen ja on ollut siinä nyt pari tuntia. Luotsilistalla luotsaus on edelleen "päällä", eli luotsi on ilmeisestikin laivassa.
7
Muut alukset / Vs: Transfennicalla muutoksia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.01.2018, 14:34:12  »
Kuten jo Pekka mainitsi muualla, myös Bore Sea on nyt Trafen ajossa - ensimmäinen käynti Hangossa lienee tänään.

Mutta lopputuloksena näkyy korsteenia silti laajennetun:
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2797138

Kulkee jatkossa jälleen oman konsernin sisällä Transfennicalle, by the way.

EDIT: Ei näemmä päässyt satamaan tänään, ehkä tuulen takia. Uusi ennakko huomenna aamulla.
8
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki 16.01.2018, 14:28:06  »
Onko Håkansin jäänmurtosopimus nyt pelkästään Thetiksen varassa (vaikka kuuleman mukaan viime vuosi ei mennyt ihan putkeen)
THEtIS on myös 2018 tai ainakin oli tietääkseni 2017 Sjöfartsverketin rahtauksessa, ja Zeus oli "Arktisen Stasin" rahtauksessa vuoden 2016 kevääseen saakka. Mutta onko korvaava sopimus nyt muulla kalustolla, sitä en tiedä? (Hermes?)  ::)

Seuraavasta vanhasta linkistä löysin vanhaa faktaa koskien Zeusta (oli rahdattu kevääseen 2016 asti), eli rahtausta ei ole jatkettu 2017-2018? Zeusta ei myöskään löydy Baltice:stä eikä kyllä löydy myöskään THEtIS:istäkään saatikka sitten Hermestä ainakaan tällähetkellä. KBV Triton kyllä komeilee listalla. ::)
https://yle.fi/uutiset/3-5444940

Kyllä THEtIS viimetalvena hieman ränniä avasi Norra Gloppetin ja Norrskärin välillä. Kovin näytti meno välillä hitaanpuoleiselta sohjovöissä. En sitten tiedä oli spaakit ojossa vai ei? Ei kyllä taida ihan se optimaalisin paikka sille vehkeelle olla Vaasan väylällä, jos jäätalvi on edes jonkinmoinen.  Eiköhän Sjöfartsverket ole siis "varannut" THEtIS:en jonnekin Tukholman alapuolelle ränniä avaamaan KBV Tritonin tavoin?  Mutta leudon viime talven tullen se pääsi hieman "kokeilemaan" Vaasan väylälle miten kulkee pienissä sohjovöissä, mistä esim. vielä Wasa Express pääsi läpi ilman avustusta.  ::)

Ja jäät muuten lähti taas rytinällä Vaasan ulkosaaristosta. Avovesi Enstenillä ja jäälautat paiskautunut Raippaluodon rannalle. On voinut vähän keritä riitettä muodostumaan taas,nyt luvattu pakkasta ainakin loppuviikkoon asti. 

Edit 1: Oden on siirtynyt valmiuteen nyt (Beredskap 24h)

9
Muut alukset / Vs: Muikku hotelliksi Helsinkiin
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 16.01.2018, 07:47:24  »
itsepalvelukeittiön ansiosta laiva muistuttaa konseptiltaan pikemminkin hostellia.

Ja majoituksen tason vuoksi muutenkin. Toki hinta on sikäli kilpailukykyinen lyhyeen majoittumiseen, koska sijainti on loistava ja eipä edes Omenaan yleensä Helsingissä pääse sillä alkaen hinnalla (55€).
10
Muut alukset / Vs: Muikku hotelliksi Helsinkiin
« Uusin viesti kirjoittanut Kimmo Rantanen 16.01.2018, 00:51:40  »
Jos on tarkoitus yöpyä Helsingin ytimessä, niin hinnat on todella houkuttelevat.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10