Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines suunnittelee uusia matkustaja-autolauttoja
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Manninen 21.10.2018, 19:41:37  »
Onko missään faktatietoja siitä, kuinka runsas käyttökate Finnswanilla on uudella linjallaan? Jos viiden kilometrin rahtikapasiteettia Naantalin ja Kapellskärin välille rakennetaan vakioksi, tullaan tilanteeseen, jossa reittiä ei tarvitsisi säännöllisesti edes ajaa kahdella aluksella -yksikin riittäisi, kunhan se olisi aina täynnä. Toinen vaihtoehto on sitten tietenkin kahden aluksen malli ja vähemmän viikottaisia lähtöjä. 70 km rahtia viikossa molempiin suuntiin kun ei kuulosta realismilta.
Kolmen viikon välein tulen tiistai iltalaivalla Suomeen ja joka lähtö on sinä päivänä täynnä ja ventta lista tupaten täynnä. Samaten ke aamu lähtö on samaa rataa täynnä ollut ku osa on ventalla siihenkin. Ja työkaverit kertoo samaa muidenkin viikkojen tiistaista. Päivät ovat tietysti tosi yksilöllisiä.
2
Matkustaja-autolautat / Vs: Aiesopimus: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Liinamaa 21.10.2018, 19:24:33  »
Tässä voisi olla mahdollisuus kyllä diiliin Wasalinen ja Tallinkin välillä niin, että Wasaline luopuu uudisrakenneprojektistaan ja saa Starin Megatronin valmistuessa. Tosin Star on merkittävästi isompi.

Vähän olisi ison oloinen olisi Star Merenkurkkuun minun mielestäni. Konseptina varmasti muuten sopisi. 186 metrinen Vaskiluodon pienehkössä satama-altaassa tuntuu ainakin näin äkkiseltään aika valtavalta laivalta. Pisin säännöllisesti Vaasasta liikennöineistä laivoista taitaa olla Silja Festival - 168 metriä pitkänä. Sekin tuntui suorastaan pursuavan yli laiturista aikoinaan. Nykyinen Wasa Express on 141 metrinen sisältäen ison rahtikapasiteetin, joka riittää nykytarpeeseen ja myös isompaankin tarpeeseen. Nykyisen laivan kokoluokka varmaan se optimaalisin tänne.

Merenkurkun uudisrakenne lienee kuitenkin niin lähellä tilausta, että taitaa se uudisrakenne tännekkin tulla. Toinen merkittävä asia on myös se, että tänne vesille tarkoitus saada konehuoneen suunnallekkin nykymuodin mukaista voimanlähdettä. Starissahan ei ole DF-koneita.
3
Matkustaja-autolautat / Vs: Destination Gotland tilaa uuden LNG- käyttöisen laivan
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 21.10.2018, 17:05:40  »
Uudet Gotlanninkiinalaiset odotuttavat yhä itseään, vaikka ainakin Gotlandsbolagetin huhtikuisen päivityksen mukaan silloin on Visborgia koeajettu täyttä häkää. Landgångenilla on esitetty luovutuspäiväksi marraskuun 21:a, mutta tälle infolle ei mistään löydy vahvistusta. Tosin en ihmettelisi, vaikka se toteutuisikin.
http://gotlandsbolaget.se/m-s-visborg/

Marinetrafficin mukaan alus on ollut viimeksi online toukokuussa, mikä viittaisi siihen, ettei ole edes lähellä valmistumista.
4
Matkustaja-autolautat / Vs: Suuria uudistuksia suunnitteilla Turun satamassa.
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 21.10.2018, 14:45:06  »
Länsiterminaalin kaaosta ei pysty muutamalla kuitenkin aika heikosti tällaiseen liikenteeseen sopivalla raitsikalla hoitamaan, kyllä siinä bussejakin kaivattaisiin.
Ratikka sopii tällaiseen liikenteeseen merkittävästi bussia paremmin yksinkertaisesti siksi, että sen kapasiteetti on paljon isompi. Helsingissä vaan vaunut ovat verrattain lyhyitä ja niihin ei jostain käsittämättömästä syystä ole laitettu mahdollisuutta ajaa vuoroja useamman vaunun junina (mikä on kuitenkin arkipäivää melkein kaikkialla muualla maailmassa).
5
Uudet Gotlanninkiinalaiset odotuttavat yhä itseään, vaikka ainakin Gotlandsbolagetin huhtikuisen päivityksen mukaan silloin on Visborgia koeajettu täyttä häkää. Landgångenilla on esitetty luovutuspäiväksi marraskuun 21:a, mutta tälle infolle ei mistään löydy vahvistusta. Tosin en ihmettelisi, vaikka se toteutuisikin.
http://gotlandsbolaget.se/m-s-visborg/
6
Onko missään faktatietoja siitä, kuinka runsas käyttökate Finnswanilla on uudella linjallaan? Jos viiden kilometrin rahtikapasiteettia Naantalin ja Kapellskärin välille rakennetaan vakioksi, tullaan tilanteeseen, jossa reittiä ei tarvitsisi säännöllisesti edes ajaa kahdella aluksella -yksikin riittäisi, kunhan se olisi aina täynnä. Toinen vaihtoehto on sitten tietenkin kahden aluksen malli ja vähemmän viikottaisia lähtöjä. 70 km rahtia viikossa molempiin suuntiin kun ei kuulosta realismilta.
7
Matkustaja-autolautat / Vs: Suuria uudistuksia suunnitteilla Turun satamassa.
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Malmberg 21.10.2018, 10:14:40  »
Ratkaisu tuohon Turun sataman liikenneongelmaan voisi olla suoran metro- taikka luotijunalinjan rakentaminen Turun satamasta Varissuolle, Lausteelle, Halisiin ja Pansio-Pernoon koska suurin osa Turun satamaan saapuvien matkustaja-alusten matkustajista näyttäisi jatkavan matkaansa näihin marmorikaupunginosiin.
Ainoa välipysäkki näille juna- ja metrolinjoille voisi olla vaikkapa puistokadulla poliisilaitoksen edustalla, jossa voisi sitten samalla matkalla käydä kätevästi jättämässä turvapaikkahakemuksen.
Tammikuussa, pakkasukon juhlan aikaan kun venäläisturistien määrä on suurimmillaan, Airiston Helmi Oy voisi valjastaa koko vesi-ja helikopterikalustonsa noutamaan heimoveljensä suoraan satamasta saariston lomakeitaisiin.
8
Matkustaja-autolautat / Vs: Suuria uudistuksia suunnitteilla Turun satamassa.
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 21.10.2018, 00:21:24  »
Länsiterminaalin kaaosta ei pysty muutamalla kuitenkin aika heikosti tällaiseen liikenteeseen sopivalla raitsikalla hoitamaan, kyllä siinä bussejakin kaivattaisiin.
Turussa ongelmaa keventää todennäköisesti ihan huomattavastikin se, että merkittävä osa asiakkaista kulkee junalla satamaan asti tai sieltä pois. Siellä kuviota pystyisi jouhevoittamaan myös siten, että mahdollisesti toteutettavan matkakeskuksen ja satamaterminaalin välille luotaisiin sukkulajuna, joka ajaisi siinä muutaman vuoron kauempaa tulevien intercityjen lisäksi. Tällöinhän Fölin bussiyhteydeksi riitäisi nykyisen ykköslinjan volyymi ihan hyvin.
9
Matkustaja-autolautat / Vs: Suuria uudistuksia suunnitteilla Turun satamassa.
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 20.10.2018, 22:42:53  »
Helsingissä oli aikanaan bussilinja Katajanokan terminaalille spåran rinnalla (bussilinja 13). Se lopetettiin toimimattomana, ratikan kapasiteetti on niin paljon suurempi kuin bussin että rinnakkaisen bussilinjan ajamisessa ei ole juurikaan järkeä. Toki niitä ratikoita saisi laittaa linjalle muutaman enemmän, mutta bussi ei varsinaisesti ole Helsingissä kätevä ratkaisu tähän ongelmaan.
10
Matkustaja-autolautat / Vs: Aiesopimus: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Sarell 20.10.2018, 21:00:05  »
Riittävän suuri avikansi ja matkustajamääräkin taitaa ratkaista jotain. Mut suurin merkittävä tekijä on avokansi josta saadaan kuljetusyksikkö tarvittaessa tiputettua mereen. Eikä myöskään aiheuta lisä riskiä laivan sisällä.

Ei kai ajatus ole tiputtaa ongelmallisia, kaasuuntuvia tms. ADR-yksiköitä yli laidan? Miten se tehtäisiin? Kuljettaja ajaa auton yli laidan? Ja jos siinä on jo esteenä toinen, useampi auto/perävaunu niin kaikkiko mereen? Eikö ajatus tuolla hyvin tuulettuvalla autokannella ole juurikin tuulettuvuus?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10