Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Risteilijät / Vs: m/s Orion
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 17.08.2018, 17:08:56  »
Ja remonttilistahan on sellainen, että sillä tuosta saa privaattijahdin tai mahdollisesti jonkin maan sisäiseen liikenteeseen laivan. SOLAS-sääntöjen mukaiseksi saaminen vaatisi vielä enemmän, kun kaikki puuosat pitäisi poistaa...
12
Muut alukset / Vs: Boren aluskaupoista
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.08.2018, 19:38:59  »
Bore Bay on nyt korvattu Vikinglandilla ja Bore Bayn seikkailut jatkuvat syksyllä edelleen Stenan liikenteessä Englannin kanaalissa Hoek van Hollandin ja Harwichin välillä.

Ainakin Elisabeth Russ sai omaa rahtaustaan varten Stenan korsteenitunnuksen, joten katsotaan mahtaako niin käydä nytkin.
Ja kyllähän niin kävi! Tsekkaa tästä!
13
Risteilijät / Vs: m/s Orion
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 16.08.2018, 17:31:56  »
Jos nyt oikein tulkitsen tätä linkkiä, niin "vanhan tuttumme"
(Orient Explorer, IMO n:o 5333141) myynti-ilmoitus on yhä päivitetty (5 days ago?) ja myyntilistalla se on ollut 10.9.2016 lähtien. Hintalappu on noin 220 000 euroa, mutta remonttilista on mittava tuossa alemmassa linkissä.  ::)
https://moreboats.com/boats/pullman/mymy/86813
https://www.yachtworld.de/Boote/1943/Pullman-MY-2292002/
14
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 14.08.2018, 23:52:20  »
Veikkaisin, että ovat rakennus- tai kuljetusaikaisia tukia, jotka tullaan poistamaan. Mitään jäävastusta pienentävää vaikutusta niillä ei ole, vaan ne päin vastoin lisäävät jään murskaantumista.
15
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Kosamo 14.08.2018, 23:12:45  »
Omaan silmään pistää jääkeulassa alla oleva ikäänkuin hammastus. Varmasti aiheuttaa murrettavaan jäähän painetta.

Onko jollain tietoa onko tuollaista ratkaisua käytetty joskus ennen?
16
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 14.08.2018, 22:05:08  »
Uutisissa näytti olevan kuvakin. On se iso.

http://sudostroenie.info/novosti/24009.html
17
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 14.08.2018, 14:17:25  »
Kraft ja Apollon hinaavat keulaosaa parhaillaan Suomenlahdella Helsinkiä kohti.

EDIT: saapui hetki sitten Hietalahteen ja siirrettiin saman tien rakennushalliin.
18
Kauppalehti Aspon puolivuosikatsauksesta:

"ESL saanee ensimmäisen uuden laivansa elokuussa ja toisen elo-syyskuussa. Luovutusta on viivästänyt se, että teknisten järjestelmien viimeistely koeajojen jälkeen vie arvioitua pitempään."

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/aspon-tulos-parani-yli-odotusten/tVm59mrq
19
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 13.08.2018, 23:59:03  »
Kuljetus lähti liikkeelle eilen ja laivan AIS:in mukaan tuloennakko Helsinkiin on 11.8. klo 11.00. Telakan uutisesta käy ilmi myös tankkerin nimi, eli siitä tulee Yuriy Kuchiev.
Lopulliseksi määränpääksi osoittautuikin Muugan edusta, minne Zhen Hua 34 saapui perjantaina (10.8.). Oli ensin Aegnan vieressä normaalilla ankkurialueella ja sen jälkeen on siirretty lahdelle Muugan itäpuolelle, todennäköisemmin suojaisempaan sijaintiin.
20
Matkustaja-autolautat / Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 13.08.2018, 22:10:09  »
Luokituslaitos ensin kieltäytyi uusimasta laivan sertifikaattia ja sitten suostui uusimaan sen vain kuukaudeksi (ts. se pitää uusia vielä ennen tuota 3.9. aloitusta). Ainakaan minun korviini ei ole kantautunut, mikä siellä on varsinaisesti vikana. Huhujen mukaan osasyy viivästykseen on Polferriesin ja laivan omistajan ST Marinen riita siitä, kenen laivan kuntoon laittaminen pitäisi maksaa.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10