Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
ESL Shipping ja saksalainen Nauticor ovat solmineen monivuotisen sopimuksen Viikin ja sen portugalilaisen sisaren LNG:llä bunkraamisesta Oxelösundissa. Virallinen tiedote aiheesta:
https://www.eslshipping.com/en/news/esl-shipping-and-nauticor-sign-long-term-lng-supply-contract-for-the-worlds-greenest-bulk-carriers-haaga-and-viikki

Lisäksi:
https://www.sjofartstidningen.se/esl-bunkrar-lng-oxelosund/

Erikoisennäköisestä Kairos-bunkkerilaivasta:
https://www.sjofartstidningen.se/kairos-levererar-lng-ostersjon/
92
Jos ympäristönormit tiukkenevat, voi vuorojen määrä vähentyä jo ihan sillä perusteella, että vajaista kuormista maksettavat sakot ovat isommat kuin mahdolliset tulot. Tässäkin kaksi viiden kilometrin rahtipokaa voi helpottaa tilannetta, joku vuoro voidaan jättää ajamatta kuorman mahtuessa toiseenkin. Swania taloudellisemman ratkaisun etsiminen tuolle linjalle on joka tapauksessa selvää. Sikäli erikoista, että jos Clipperien kapasiteetti olisi riittänyt, olisi niitä voinut keskittää sinne jopa kaikkien kolmen yksilön verran.
Itse olen jaksanut jo vuosikaudet (kuten joku ehkä on huomannutkin) ihmetellä sitä, ettei Viking ole kehittänyt Kapellskärin liikennettään. Rahdin kohdalla se olisi varmasti kannattavampi ratkaisu kuin ohjata sitä Tukholman tietullien ja katurakennusverkon kautta.
93
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines suunnittelee uusia matkustaja-autolauttoja
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Manninen 29.10.2018, 12:36:54  »
Lauantai iltalähtö on hiljainen, mutta sunnuntai aamulähtö on taas enempi täynnä. Ennen nopeita laivoja Helsinki-Travemünde välillä kyseinen laiva oli tupaten täynnä ku suorat autot Hollannista tulivat Ruotsin kautta aikataulujen takia Suomeen.
Sääkannella olevat kuorma-autot rekkoineen tai perävaunuinenn ovat IMOja melkoisella todennäköisyydellä.
Kyseinen lähtö on kuitenkin elintärkeä monille jos se jätettäisiin ajamatta. Mantereelta tulevat ei kerkeä Viikkariin ja Siljakin on minuutti peliä ajaa Malmööstä tai Trelleborgista ilma taukoa.
Mitä olen kuullut, et Swan ol aivan liian kova syömään polttoainetta. LNG voi olla tämänkin välin laivoille seuraava juttu.
Ja jos yksi lähtö on vajaalla, niin ei se tarkoita että se tarvitsisi lopettaa vaan sitä kutsutaan palveluksi. Monille juuri se lähtö on elintärkeä.
94
Lauantai lienee se hiljainen päivä lastin suhteen, mutta mielenkiintoista että ajavat silti.
95
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines suunnittelee uusia matkustaja-autolauttoja
« Uusin viesti kirjoittanut S Liljeström 28.10.2018, 13:46:39  »
Matkustelen harvakseltaan, mutta tulin Finnswanin eilisellä la-iltalähdöllä Kappiksesta.
Kerrassaan tyhjää tuntui olevan.
Sääkannelle oli jostain syystä parkkeerattu pari rekkaa, mutta viitoskannella ei juurikaan
autoja ollut. Kolmosesta en tiedä.
Molemmissa päissä tosin tavarankäsittely kahdelta tasolta. Voi olla, että rakennelmat ovat olleet
ennen Finnswanin reitille tuloa.

SL
96
Matkustaja-autolautat / Vs: Aiesopimus: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 28.10.2018, 09:41:33  »
mitä sillä nimellä on väliä? astuisin vaikka estonic nimiseen alukseen
Samaa mieltä,mää muuten ehdotin Megastarin nimeksi Speed Estonia. Se onko laivassa kiva olla vai ei niin nimellä ei ole tosiaan mitään tekemistä sen kanssa vaikka olis tosiaan Esterinbers.
97
Muut alukset / Vs: Moulinexien kesäkeikoista
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 28.10.2018, 01:02:25  »
Taas mennään eli Botnica tekemässä juuri lähtöä Paljassaaresta uudelleen Newfoundlandiin.
Botnica käväisi viikolla Nuukissa, josta lähtenyt lauantaina - tosin melko myrskyisässä säässä - kohti Tallinnaa.
98
Matkustaja-autolautat / Vs: Aiesopimus: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Ville Taavitsainen 27.10.2018, 22:23:46  »
mitä sillä nimellä on väliä? astuisin vaikka estonic nimiseen alukseen
99
Onko todella niin? Tai kai se niin on.

Miksi ei olisi?  ;D Ja miätin vaan, että mitä niillä tehtäis ja missä (kannattavasti) liikennöitäs.   ::)
100
Matkustaja-autolautat / Vs: Aiesopimus: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 25.10.2018, 21:04:04  »
Mielikuvitus voisi tehdä uuden kertoimen Tsiga. Tsiljoonanan ja Gigan välimuoto. Eli laiva olisi TsigaStar, tai Titanstar. Astuisiko joku sen nimiseen laivaan?
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]