Kirjoittaja Aihe: NLC Ferryn merenkurkun liikenne  (Luettu 139945 kertaa)

Mika Liinamaa

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Vastaus #225 : 16.09.2018, 21:36:07 »
Hyvältä näyttää tällä rintamalla. Uutisten mukaan uuden laivan rahoitus pitäisi olla varma ja laivatilaus on totta tämän vuoden aikana. Olisi hienoa, jos tänne saataisiin Suomalaisen telakan laiva. Toivottavasti voittava tarjous osuisi Suomeen.

Viitaten aiempaan kirjoitukseen Siljan luopumiseen reitistä... Sama juttu itselläkin. Olihan se iso harmi, kun Silja vetäytyi näiltä vesiltä, mutta olihan nämä vedet aivan toisenlaset silloin, kun tax-free oli vielä liian tuoreessa muistissa. Silloin haikailtiin, jotain sellaista, mihin ei ollut enää paluuta. Nykyään konsepti on liikenteellisesti paljon monipuolisempi ja nykyinen konsepti tuntuu myös toimivan. Tietysti matkustajamäärissä ollaan vielä kaukana tax-free aikakauden matkustajamääristä, jolloin laivoja oli useita ja reittejäkin useaan eri kaupunkiin. Noista ajoista on ehtinyt kulua jo lähes 20 vuotta ja uusi matkustajasukupolvi ei enää osaa edes kaivata kaikkia tax-free aikakauden "riemuja".

Tauno Hermola

  • Försti
  • ****
  • Viestejä: 534
Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Vastaus #226 : 17.09.2018, 00:44:26 »
Kvarken Link tuskin lienee myytävänä, mutta uuden aluksen operointi saatettaisiin kilpailuttaa. Siinä tilanteessa Eckerö voisi tosiaan -niin halutessaan- olla mahdollinen toimija, mutta yhtä hyvin voi olla, ettei moinen sitä kiinnosta. Eihän Eckerö tiettävästi lähtenyt kisaamaan Ålandstrafikeninkaan operoinneista, vaikka siinä oltaisiin oltu kirjaimellisesti varustamon kotivesillä.

Jos ei sittenkään kilpailuteta! Pakko ihailla sitä tinkimätöntä turvallisuuskulttuuria, joka nykyisen operaattorin toimitusjohtajan(?) sanoista heijastuu:

Lainaus
Inte en enda passagerare utöver det som fartyget registrerats för. Inte en enda. Det är vad som gäller.

https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/3801