Finlandia

Aloittaja Tapani Salonen, 26.01.2013, 14:07:39

« edellinen - seuraava »

Sami Penttilä

Finlandia lähti juuri myöhässä tallinnasta 12.20.
Supersrar odottelee merellä pääsyä altaaseen ja baltic queen odottaa superstarin tuloa, eli lähdemme myös myöhässä kohti helsinkiä bq:lla

Mikko-Oskari Koski

Kaikesta huolimatta Finlandiaan taidetaan tosiaan rakentaa uusi konfa sekä muuttaa myymäläkonseptia, vaikka ensinmainittu vähentää laivan hyttikapasiteettia kuudennelta kannelta. Myös lounge vaihtaa paikkaa siirtyen samoihin maisemiin kuin Superstarin vastaava eli kokouskeskuksen yhteyteen. 8.kannen kauppatilaan tuleva pop-up-myymälä voi periaatteessa tarkoittaa melkein mitä tahansa, mutta entiseen kokoustilaan tuleva Bar Paja jatkanee samaa viihdeasiakkaiden palvelulinjaa kuin tähänastisetkin juomapaikat.
Sinällään remontti vaikuttaa suunnitelmatasolla hyvältä, eikä ole vaikea uskoa sen olevan aika pitkälle mietittykin.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Sami Penttilä


Mikko-Oskari Koski

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 22.05.2014, 12:16:25
Eihän Finlandiaan olisi muuta tarvinnut rakentaa kuin nostettavat tasot koko 5.kannen autokansiosuudelle, jolloin ahteripuolelle nyt jäävät hukkakuutiot olisi täytetty suunnilleen yhtä monella lisähenkilöautolla kuin mitä nyt on vastaavassa paikassa 4.kannella. Ja silloin, kun kyydissä olisi vähemmän pieniä ja enemmän isoja ajoneuvoja, ei muuta kuin hyllyt kattoon ja tilaan rekkoja niin paljon kuin vakavuus antaa myöten (sehän antaa, sillä tilan saa ymmärtääkseni lastata täyteen raskaita kuormia nykyäänkin?).
Finlandian bb-sivustaan rakennettu luukku tullee aikanaan palvelemaan juuri 4. ja mahdollisesti 5.kannen lastausta ja purkua. Tosin ainakaan vielä ei kummassakaan satamassa näytä olevan rampin rakennustöitä käynnissä, mutta eiköhän tämän asian korjaantuminen liene ajan kysymys, missään tapauksessa Eckerö ei laivaansa olisi tällaista remppaa teettänyt, ellei tarkoitus olisi jollain aikataululla päästä sitä käyttämäänkin.
Vaikka luukku näyttää ainakin silmämääräisesti katsottuna isommalta kuin vaikkapa Amorellan tai XPRS:n garage-exitit, siitä kuitenkaan tuskin on tarkoitus ajaa pakua kookkaammalla ajoneuvolla. Finlandian ylemmät autokannet lienee siis vastaisuudessa varattu pelkästään muulle kuin raskaalle liikenteelle. Sikäli olisi mielenkiintoista tietää, onko 5.kannen hukkakuutioiden määrää vähennetty ja henkilöautohyllyjen määrää lisätty, laivan vakavuushan tämän kyllä kestäisi, kuten mainittua.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Juhani Reku

Hyvä diili Eckerö Linelle. Äsken tullut tiedote:

Eckerö Line valtionhallinnon sopimustoimittajaksi
Tiedote. 2.3.2015 klo 13:38
Eckerö Line Ab Oy

Hansel on valinnut Eckerö Linen laivamatkustuspalveluiden sopimustoimittajaksi. Kolmivuotinen hankintasopimus koskee reitti-, kokous- ja risteilymatkoja Tallinnaan.
Valtion yhteishankintayksikkö Hansel on valinnut tarjouskilpailun perusteella suomalaisen Eckerö Linen toimittamaan laivamatkustuspalvelut Tallinnaan. Sopimuskausi alkaa 1.4.2015 ja jatkuu kolme vuotta.
-      Olemme erittäin iloisia Hanselin meille osoittamasta luottamuksesta, sanoo Eckerö Linen toimitusjohtaja Taru Keronen.
-      Valtionhallinnon asiakkaat pääsevät tuoreeltaan hyödyntämään upouuden kokouskeskuksemme palveluita.
M/s Finlandian uudistettu Kokouskeskus & Lounge tarjoaa hyvin varusteltuja ja moderneja työskentely- ja kokoustiloja erikokoisten ryhmien käyttöön, aina 8 hengen inspiraatiotilasta jopa 110 hengen seminaaritilaan saakka. Kokousemäntä huolehtii ryhmien palveluista.
Kokouspäivä virka-ajan puitteissa suomalaisella laivalla
Eckerö Linen vasta uudistettu m/s Finlandia kulkee Helsinki-Tallinna -väliä kahdesti päivässä. Joustavat aikataulut mahdollistavat hyvin erityyppisten ja –pituisten kokousmatkojen järjestämisen.
-      Kun lähtee aamulaivalla, pystyy virka-ajan puitteissa pitämään kuusituntisen tehopäivän ja palaamaan iltapäivällä Helsinkiin, Keronen havainnollistaa.
M/s Finlandia on reitillään ainut Suomen lipun alla oleva matkustajalaiva ja sillä on myös oikeus käyttää Avainlippu-tunnusta. Vuonna 2014 Epsi Ratingin asiakastyytyväisyystutkimuksessa Eckerö Line sai matkustajilta asiakaspalvelustaan reitin korkeimmat pisteet.

Joni Huopana

Tällä tiedolla nyt ei varmaan kukaan mitään tee... mutta viime tiistaina 15.30 lähdöllä Helsingistä viiden maissa tuntui yhtäkkiä poikkeuksellisen kovaa tärinää. Vauhti hidastui ja palo-ovet sulkeutuivat hetkeksi. Loppumatka mentiin vain yhdellä koneella, saapuminen noin tunti myöhässä. Nähtävästi Tallinnassa kaikki saatiin kuntoon, koska uusia myöhästymisiä ei enää tullut.

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Joni Huopana - 30.04.2015, 21:16:59
Tällä tiedolla nyt ei varmaan kukaan mitään tee... mutta viime tiistaina 15.30 lähdöllä Helsingistä viiden maissa tuntui yhtäkkiä poikkeuksellisen kovaa tärinää. Vauhti hidastui ja palo-ovet sulkeutuivat hetkeksi. Loppumatka mentiin vain yhdellä koneella, saapuminen noin tunti myöhässä.

'Yhdellä koneella', todellako noin? Laivassahan on neljä Wärtsilä 12V46 konetta eli kolme konetta oli pois käytöstä?

Mikko Salmela

#142
http://www.talouselama.fi/uutiset/itameren+laivat+vetivat+kannet+tayteen/a2318581

Myös Finlandian matkustajamäärät heinäkuulta on julkistettu

Helsinki–Tallinna-reitin matkustajat heinäkuussa 2015

Varustamo   matkustajat   kasvu, %

Eckerö Line   180 000           15
Tallink Silja   598 000           10
Viking Line    299 000           ennallaan

* Verrattu heinäkuu 2014 Lähde : Yhtiöt


Petri Helenius

Lainaus käyttäjältä: Joni Huopana - 30.04.2015, 21:16:59
Tällä tiedolla nyt ei varmaan kukaan mitään tee... mutta viime tiistaina 15.30 lähdöllä Helsingistä viiden maissa tuntui yhtäkkiä poikkeuksellisen kovaa tärinää. Vauhti hidastui ja palo-ovet sulkeutuivat hetkeksi. Loppumatka mentiin vain yhdellä koneella, saapuminen noin tunti myöhässä. Nähtävästi Tallinnassa kaikki saatiin kuntoon, koska uusia myöhästymisiä ei enää tullut.
Finlandia menee telakalle edellä kuvatun tapahtuman takia ensi talvena.

Petri Helenius

Finlandian infotiski ei kerro enää matkustajamäärää.

Petri Helenius

Lainaus käyttäjältä: Petri Helenius - 10.09.2015, 20:02:58
Finlandia menee telakalle edellä kuvatun tapahtuman takia ensi talvena.
Ei liikennöintiä telakoinnin takia 11.-22.1.2016

Mikko-Oskari Koski

Lainaus käyttäjältä: Petri Helenius - 10.09.2015, 21:00:41
Finlandian infotiski ei kerro enää matkustajamäärää.
Kertoi ainakin lokakuussa, jolloin se molempiin suuntiin oli yli 1800 eli aika paljon yli aluksen "mukavuusrajan". On sitä paitsi julkista tietoa, eli pitää kertoa kysyttäessä.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Pasi Saarinen

Finlandia jätti tänään aamuisen Tallinnan-matkan väliin myrskyn takia:

Myrskyvaroituksen vuoksi m/s Finlandian lähdöt Helsingistä Tallinnaan tänään klo 8:30 ja Tallinnasta Helsinkiin klo 12:00 on peruutettu.

Arne Wallen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 02.11.2015, 13:46:24
Kertoi ainakin lokakuussa, jolloin se molempiin suuntiin oli yli 1800 eli aika paljon yli aluksen "mukavuusrajan". On sitä paitsi julkista tietoa, eli pitää kertoa kysyttäessä.


Mihin tuo perustuu, kyselin Tallinkilta syksyllä ja respatäti sanoi ettei tiedä, millä olisin tuon tiedon voinnut vaatia.En sen kummemmin udellut mutta voisin tuon joskus tehdä.

Kalle Id

Viron lipun alla saattaapi olla eri säännöt asian suhteen?