Miten teidän kiinnostus laivoihin heräsi ja miten

Aloittaja Riku Erkoma, 25.09.2013, 07:32:35

« edellinen - seuraava »

Riku Erkoma

ajattelin avata tälläsen ku en muualtakaa löytäny eli miten teiän laivaharrastus on alkanut? tässäpä oma lyhyt tarinani:

olin kaverini Antin kanssa pelaamassa Wiitä pari vuotta sitten ja äiti tuli näyttää että suomessa on tehty suurin matkustajalaiva ikinä nimeltään oasis of the seas. sen jälkeen olin monta päivää katselemassa kyseisen laivan kuvia. tosin ensimmäisen kerran kun laivalla olin olin 2v. vaikka asunkin 5km oulusta käyn joka vuosi ainakin 4kertaa laivalla ;D.

Tuomas Romu

Faija oli laivalla töissä, ja sen mukana tuli matkustettua pienestä pitäen. Mainosta mukaillen, siitä se sitten lähti. Kun ei meikäläisestä merimiestä tullut, luin itseni laivanrakentajaksi.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Tanja Lahtinen

Risteilin useasti vanhempien kanssa pienestä pitäen. Suurinpiirtein 3-5 krt vuodessa. Enkä tähän mennessä ole vielä kyllästynyt. Meri on aina ollut lähellä sydäntäni, ja jo pienenä halusin risteilyemännäksi. Varsinkin matkustajalaivat kiinnostavat.  :thumb: Osa 'sukulaisistanikin' ovat olleet laivalla töissä. Pääsin myös työssäoppimaan M/S Isabellalle, ja pidin siitä. :beer: Tällä hetkellä olen merimieskoulussa ja opiskelen vahtiperämieheksi, jotta pääsen lopulta risteilyemännäksi jollekkin varustamolle.
If I succeed, if I fail, at least I live as I believe

Rami Kristian Wirrankoski

Ei tämä mitään kiinnostusta ole, vaan hyvin vaikea sairaus, johon olen ikäni yrittänyt löytää lääkettä - onnistumatta  ::)

Joni Huopana

Vaasanlaivoilta lapsuudessa kiinnostus alkoi (olen kotoisin Pohjanmaan suunnalta). Sally Albatrossin ja Estonian onnettomuudetkin herättelivät halua oppia tuntemaan laivoja, alaa ja bisnestäkin vähän paremmin. Sitten aikuisuudessa matkat ovat lisääntyneet ja johtaneet nyt lopulta liikuntarajoitteisen matkakokemusten ja laivaharrastuksen yhdistymiseen, kun toimin esteettömyyskartoittajana.

S Liljeström

Tätä ei usko kukaan, mutta kerron kuitenkin.
Olin kesätöissä Helsingin Katajanokalla v. 1966. Lähtöjä Tukholmaan alkoi kesäisin
olla jo päivittäin. Yhteisliikennevarustamoilla - Siljan edeltäjä - oli tapana
vaihtaa laivoja kerran kuukaudessa ainakin Helsinki - Tukholma-reitillä.
Eräänä aamuna 08:55h satamaan lipui minulle "uusi alus" s/s BORE.
Sanoin silloin puolihuolimattomasti varastossa työskentelevälle vanhemmalle herralle,
että sehän on vähän samannäköinen kuin BORE III!
Sain vastaukseksi, että kuule, "se ei ole yhtään saman näköinen"!
Siitä verisesti loukkaantuneena, ryhdyin "katselemaan" laivoja vähän tarkemmin.
Minähän olin vain tarkoittanut, että siinä BOREssa oli kaksi savupiippua......


SL

 

Heli Myllymäki

Nuorempana tuli tietysti vanhempien kanssa matkattua, mutta lopullinen innostus alkoi siitä kun mieheni aloitti työt laivayhtiön palveluksessa.

Tuija Helen

Mun mies on laivaharrastaja jotenka hänen kautta tullut laivat tutuksi.  ;)