Viking Glory (oli: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta)

Aloittaja Mikko Salmela, 22.11.2016, 20:17:14

« edellinen - seuraava »

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 29.09.2017, 19:09:41
Sisustustyyli sen sijaan vetoaa itseeni kyllä - selkeä ero Viking Graceen ja Megastariin on puupintojen ja lämpimien värien käyttö, kun taas dSignin suunnittelemat sisustukset ovat kylmempiä ja "metallisempia" (mikä ei sinällään ole kritiikkiä).

Joo, puun väri luo orgaanisempaa fiilistä, itseasiassa tuo kaksikerroksinen tila tuo samaan aikaan mieleen hieman kuin nuo tolpat olisivat puita, ja sen oksia. Lisäksi puujäljitelmä voi olla elegantti vaihtoehto ja tuo vanhanajan risteilyalukset mieleen.

Arto Papunen

Kuinkas muuten rahdin ja henkilöautojen suhteen, tarvitaanko esimerkiksi Tukholman päässä remonttia vai onko siellä tilaa kun tuon autokannelle mahtuu enemmän kuin Gracelle?

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 29.09.2017, 19:09:41
Lisäksi me ei vielä lainkaan tiedetä, mitkä tilat noissa kuvissa todella on. Huomioiden sen, että monikerroksisen tilan kuvassa ei näy esiintymislavaa, en pitäisi lainkaan varmana että se on yhdistetty yökerho/kahvila kuten Mika veikkaa. Se voi myös olla atrium, johon kahvila sopisikin paljon paremmin.
Ilta-Yrjön artikkeli tietää kertoa, että tuo monikerroksinen tila on todella atrium - tai viralliselta nimeltään Piazza - ei yökerho. Toinen kuvissa oleva tila on Casual-ravintola. Samainen artikkeli kertoo myös, että laivan toimitus olisi loppuvuodesta 2020 tai seuraavan vuoden alussa. Aiemmin ainakin Shippax puhui keväästä 2020, joten laiva on myöhästymässä melkoisesti jo nyt...

Mikko-Oskari Koski

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 02.10.2017, 17:06:48
...joten laiva on myöhästymässä melkoisesti jo nyt...
Eli tämäkin viittaa siihen, että tosiaan Amorella olisi väistymässä. Vuoden verranhan sekin valmistumisestaan viivästyi. 8)

Lainaus käyttäjältä: Arto Papunen - 02.10.2017, 02:06:40
Kuinkas muuten rahdin ja henkilöautojen suhteen, tarvitaanko esimerkiksi Tukholman päässä remonttia vai onko siellä tilaa kun tuon autokannelle mahtuu enemmän kuin Gracelle?
Tukholmassa tapahtuu joka tapauksessa muutoksia autokenttäjärjestelyihin jo paikallisten liikennejärjestelyjen muutosten takia, mutta eiköhän tuolla sinällään tilaa liene. Jos jotain uusia rekkaparkkeja tarvitaan, sellaiset tehtäneen johonkin.
En pitäisi minkäänasteisena ihmeenä sitäkään, jos saneeraisivat terminaalia lähinnä olevan laiturin (eli nykyään Amorellan ja Helsinginlaivojen käyttämän) uudisalukselle sopivaksi. Kreisihän voi hyvin ajaa sivummalle, koska useimmiten suurin osa sen pokasta nukkuu Tukholman ohi ja Cinderellalla on useamman tunnin kääntöaika, mutta tässä lienee tarkoitus tehdä jopa kokonaisia vaihtoja erittäin niukan satamassaoloajan puitteissa, eli yli kahdentuhannen matkustajan massoja pitäisi mahdollisimman näppärästi ja nopeasti siirtää laivasta pois ja laivaan. Silloin mahdollisimman lyhyt matka terminaaliin on etu.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Tuomas Romu

Azipodit tilattu:

https://www.vesselfinder.com/news/10425-Breakthrough-order-for-ABB-Azipod-propulsion-with-Chinese-built-Viking-Line-cruise-ferry

ABB to provide Azipod propulsion system for new Viking Line cruise ferry to be built in China, the first installation of Azipod propulsion in a cruise-ferry application.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Arto Papunen

Oon koittanut tuossa nyt verrata havainnekuvan perusteella miten eroaa Graceen, tokihan ne voi vielä muuttua.

Ylimmällä kannella näyttäisi olevan ikkunaa ylöspäin ja Gracella noilla kohtaa spa-osasto, että sopisi hyvin myös olla tuossa kohtaa. Ylin kansi ei kuitenkaan ole laivan perään saakka, joka voisi tarkoittaa että jos kaksikerroksinen yökerho olisi niin se olisi Graceen verrattuna kerroksen alempana. Kauppa voisi olla silloin alimmaisen ei-hyttikerroksen keulassa. (Gracellahan on tällä kohtaa joku 40 hyttiä). Alimmaisella hyttikerroksella iso rivi suuria ikkunoita, että siellä myös ulkohyttejä enemmän verrattuna Graceen. Onko miehistökämpät kolmen hyttikannen perässä kun siellä ne pienemmät ikkunat..

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Joonas Kortelainen

Ja Hansesin mukaan syynä viivästynyt suunnittelu ensimmäisen aluksen kohdalla. Milloinhan tämä ainokainen mahtaa oikeasti tulla liikenteeseen. Kunhan ei ala kuulostamaan projekti ADCC:ltä. Halvin ei aina ole se realistisin projekti.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 01.02.2018, 18:01:16
Halvin ei aina ole se realistisin projekti.
Tuskin koskaan on...
Tämän projektin valmistumisaikataulusta voisi oikeastaan julistaa vaikka pienen arvauskilpailun forumin jäsenten kesken, eli meneekö länsimetron tapaan, vai peräti Olkiluoto 3:n tyyliin?  ;D
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Marko Mäkelä

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 01.02.2018, 19:42:35
Tuskin koskaan on...
Tämän projektin valmistumisaikataulusta voisi oikeastaan julistaa vaikka pienen arvauskilpailun forumin jäsenten kesken, eli meneekö länsimetron tapaan, vai peräti Olkiluoto 3:n tyyliin?  ;D
Okei mää olen ensimmäinen veikkaaja,tulee liikenteeseen 2022.

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 01.02.2018, 19:42:35
Tämän projektin valmistumisaikataulusta voisi oikeastaan julistaa vaikka pienen arvauskilpailun forumin jäsenten kesken, eli meneekö länsimetron tapaan, vai peräti Olkiluoto 3:n tyyliin?  ;D

Veikkaan aloitusajaksi maaliskuun 2021.

Emedee

Oma veikkaukseni on että vuoden 2021 marraskuussa tulee liikenteeseen.

Peetu Kytöranta

Oma veikkaukseni valmistumisesta on kesäkaurelle 2021.

Kai Heino

Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Sami Myllymäki

Laitetaan nyt omakin. Optimistisena 12/2020