Kirjoittaja Aihe: ESL Shippingin rahtauksista  (Luettu 5505 kertaa)

Juhani Mehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1910
  • Chios Luck tulossa Kantvikiin 2.10.2013
ESL Shippingin rahtauksista
« : 23.10.2017, 15:27:32 »
ESL Shipping on hiljattain rahdannut kaksi 3110 dwt:n irtolastialusta, sisaralukset Baltic Carrierin ja Baltic Skipperin. Alukset löytyvät myös ESL:n alusluettelosta. Koskakohan ESL:llä on viimeksi ollut käytössä tämän kokoluokan aluksia...?
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 4851
Vs: ESL Shippingin rahtauksista
« Vastaus #1 : 27.10.2017, 19:53:16 »
Aspon Q3 osavuosikatsauksesta lainattua:

"Yksi alus on vuokrattu pidemmäksi ajaksi ja lisäksi syyskuun puolivälistä alkaen aikarahdattuna on ollut kaksi pienemmän kokoluokan alusyksikköä."

"Osana kasvustrategiaansa varustamo on käynnistänyt katsauskauden lopulla Itä- ja Pohjanmerellä uuden liiketoiminnan aiempaa pienemmässä aluskokoluokassa. Toiminta tukee nykyasiakkaiden joustavaa asiakaspalvelua eräkoosta riippumatta ja mahdollistaa asiakasportfolion laajentamisen uusiin asiakkaisiin sekä tavaravirtoihin. Varustamolle uudessa toimintamallissa vuokrataan markkinoilta aluksia ESL Shippingin kuljetusvolyymeihin. Kuljetusvolyymeinä tavoitellaan erityisesti uusiutuvaa bioenergiaa, kierrätysraaka-aineita kuten kierrätyspolttoainetta ja kierrätysterästä, viljaa sekä puupohjaisia tuotteita. Uuden toimintamallin ansiosta ESL Shipping voi laajentua uusiin laivaluokkiin ilman merkittäviä pääomainvestointeja. Malli mahdollistaa asiakaslähtöisen toimintatavan ja joustavan kaluston hallinnan. Laajentuessaan toimintamalli sitoo vähemmän pääomia ja kasvattaa liikevoittoa mutta saattaa heikentää liikevoittoprosenttia."

"Strategiansa mukaisesti varustamo jatkaa työtä asiakaspinnan laajentamiseksi erityisesti sellaisiin asiakaskuljetuksiin, joissa voidaan laajentaa sekä lastivalikoimaa että yhtiön toiminta-aluetta. Uutta pienempien aikarahdattujen alusten liiketoimintaa laajennetaan edelleen loppuvuoden aikana."

http://www.aspo.com/porssitiedotteet/aspo-konsernin-osavuosikatsaus-1.1.-30.9.2017
Copyright © 2018 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Tuomas Romu

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 1640
Vs: ESL Shippingin rahtauksista
« Vastaus #2 : 29.06.2018, 12:28:02 »
Nyt tulee sitten vähän enemmän saman kokoluokan aluksia:

https://www.eslshipping.com/en/news/esl-shipping-acquires-swedish-shipping-company-atobc-and-broadens-its-offering-and-customer-base-from-raw-material-transports-to-industrial-goods

ESL Shipping Ltd, a shipping company fully owned by Aspo Group, is going to acquire all the outstanding shares of AtoB@C Shipping AB and AtoB@C Holding AB (AtoB@C) that offer shipping services.

...

AtoB@C is engaged in the shipping business with 30 vessels in size of 4,000-5,000 tonnes. AtoB@C owns six dry cargo vessels in full, and it has a share of 49% of two vessels. The other 22 vessels are time-chartered.


Hieno juttu.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 4851
Vs: ESL Shippingin rahtauksista
« Vastaus #3 : 05.11.2018, 16:05:01 »
ESL Shippingin aiemmin hankkima varustamo A:sta B:hen merellä eli AtoB@C on ostanut noin 4100 DWT:n jo aiemmin aikarahtaamansa aluksen itselleen. Virallisissa tiedotteissa ei kuitenkaan kerrota laivan nimeä. Fleetlistan perusteella lienee jokin kolmikosta TransForza, TransDistinto, TransLontano.

http://www.aspo.com/porssitiedotteet/aspon-esl-shippingin-ruotsalaisvarustamo-atobc-hankki-4100-dwtn-kuivarahtialuksen-2018-11-05

https://www.atobatc.se/news/atobc-shipping-acquires-4100-dwt-dry-cargo-carrier
Copyright © 2018 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 4851
Vs: ESL Shippingin rahtauksista
« Vastaus #4 : 13.11.2018, 04:12:46 »
ESL Shippingin aiemmin hankkima varustamo A:sta B:hen merellä eli AtoB@C on ostanut noin 4100 DWT:n jo aiemmin aikarahtaamansa aluksen itselleen. Virallisissa tiedotteissa ei kuitenkaan kerrota laivan nimeä. Fleetlistan perusteella lienee jokin kolmikosta TransForza, TransDistinto, TransLontano.

http://www.aspo.com/porssitiedotteet/aspon-esl-shippingin-ruotsalaisvarustamo-atobc-hankki-4100-dwtn-kuivarahtialuksen-2018-11-05

https://www.atobatc.se/news/atobc-shipping-acquires-4100-dwt-dry-cargo-carrier
Viking-AHTS:sistään ja TransAtlanticin ro-roista tunnetun VSS:n Q3-osavuosikatsauksen mukaan nuo kolme olisi kaikki myyty. Tiedä sitten ostaako A:sta B:hen merellä vaan tuon yhden itselleen. Varustamon kotisivujen mukaan TransForza olisi vastikään saanut uuden nimen Optimar eli lieneekö se siis tämä nyt ostettu?

https://vikingsupply.com/investorrelations/ReportPage/5408
« Viimeksi muokattu: 13.11.2018, 04:15:07 kirjoittanut Pekka Laakso »
Copyright © 2018 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 4851
Vs: ESL Shippingin rahtauksista
« Vastaus #5 : 06.12.2018, 07:22:35 »
Viking-AHTS:sistään ja TransAtlanticin ro-roista tunnetun VSS:n Q3-osavuosikatsauksen mukaan nuo kolme olisi kaikki myyty. Tiedä sitten ostaako A:sta B:hen merellä vaan tuon yhden itselleen. Varustamon kotisivujen mukaan TransForza olisi vastikään saanut uuden nimen Optimar eli lieneekö se siis tämä nyt ostettu?

https://vikingsupply.com/investorrelations/ReportPage/5408
Oheisesta linkistä vahvistus, että ostettu laiva on tuo Optimariksi nimetty TransForza:

Linkki
Copyright © 2018 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal: