Tallink myy Superstarin Välimerelle Corsica Ferriesille

Aloittaja Jore Vornanen, 10.11.2015, 11:50:29

« edellinen - seuraava »

Sammy Levoij

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 07.12.2015, 15:01:09
Tästä ei ole tainnut mitään virallista tietoa tulla. Olettaisin, että Starin ja Superstarin tapaan pieni määrä hyttejä tulee, mutta tämä on sarjaa sivistynyt arvio...

Eiköhän Tallinkin taktiikka ole selvä: Shuttlet erikseen ja Cruiset erikseen. Niinpä hyttejä tuskin tulee paljoa Staria enempää.

Iltashuttle TLL-HEL taitaa olla ainoa Tallinkin Shuttle-yhteys, jossa on yöpymismahdollisuus? Tallinnan päässä yöpyjät ohjataan BQ:lle. Sinänsä olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, kuinka paljon yöpyjiä Shuttlella olisi, jos Tallinnan päässä olisi mahdollisuus aikaiseen maihinpääsyyn kuten XPRS:llä. Itse suosisin tuota ehdottomasti, sillä XPRS:n ruokailumahdollisuudet ja hytit ovat aika hirvityksiä ja BQ:lta pääsee maihin niin myöhään aamulla, ettei paljon Tallinnaa pidemmälle ehdi aamupalaveriin.

Kalle Keinonen

Helsingissä voi yöpyä 07:30 lähtöä edeltävän yön lautalla joka siis saapuu Tallinnaan kello 09:30.
Tämä on varsin hyvä tapa matkustaa jos aamulla pitää olla aikaisin perillä.
Illalla laivaan sisälle ja hyttiin nukkumaan, 9 jälkeen herätys ja sitten voikin kävellä suoraa maihin.
Hinta sisältää aina myös aamiaispaketin, jonka saa jo illalla hyttiin mukaan.

Mikko-Oskari Koski

Eiköhän tuossa ole tehty säästö henkilöstöpuolella. Helsingin päässä shuttlen porukka on joka tapauksessa kiinni laivassaan, joten sinne voidaan hyvin ottaa muutama yöpyjäkin, Tallinnassa koko jengi välttämätöntä vahtimiehistöä lukuunottamatta voidaan lähettää yöksi kotiin. Eikä illan viimeisessä shuttlessa (perillä aikataulun mukaan 00.30) yöpyminen Helsingissäkään mitenkään kovin houkuttelevalta ajatukselta tunnu. Siitä on poistuttava aamulla kuudelta, eli edes rekkakuskien yhdeksän tunnin lepotauko ei tuolla vuorolla toteudu.
Tallinnassa aamusella matkaan mielijälle on kyllä vaihtoehtoja; VXPRS:stä poistutaan varttia yli seitsemän ja kahdeksan jälkeen Baltic Queenistä pääsee maihin, eikä kukaan sitä kyttää, tuleeko risteilyä jatkamaankin. Yöllä ei näihinkään Tallinnassa pääse. En havainnut ainakaan Tallinkin myyntijärjestelmässä mahdollisuutta päästä yöksi shuttleen myöskään Helsingissä sen saavuttua, eli käytännössä joskus yhden aikaan -mikä ei kuitenkaan välttämättä tarkoita, ettei tällaista mahdollisuutta kenties olisi.

Pääsääntönä tuntuu olevan, että kaikkien yöpyjien olisi noustava laivaan juuri ennen lähtöä, ja yöpyminen on vain jo tehdyn matkan jatke. VXPS:n ja BQ:n kyytiin noustaan siis Helsingissä, shuttlejen Tallinnassa. Finlandia taas on suljettu ulkopuolisilta koko yön.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Kalle Keinonen

#33
Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 12.12.2015, 11:49:06 Helsingin päässä shuttlen porukka on joka tapauksessa kiinni laivassaan, joten sinne voidaan hyvin ottaa muutama yöpyjäkin,  En havainnut ainakaan Tallinkin myyntijärjestelmässä mahdollisuutta päästä yöksi shuttleen myöskään Helsingissä sen saavuttua, eli käytännössä joskus yhden aikaan -mikä ei kuitenkaan välttämättä tarkoita, ettei tällaista mahdollisuutta kenties olisi.
Näinhän se juuri menee että tämä "yöpyminen ennen lähtöä" -paketti vaatii varauksen puhelinpalvelussa tai matkamyymälässä. Syytä siihen en kyllä ymmärrä.
Laivaan sisälle on päässyt nopeasti sen saavuttua, oikeastaan samaan aikaan kun edelliset tulevat vielä putkessa ulos sieltä. Kuppila tai pubi on myös ollut tarvittaessa avoinna jonkin aikaa yöpyjiä varten. Tosiaan erinomainen vaihtoehto jos haluaa olla ennen kymmentä Tallinnassa ja tulee Helsinkiä kauempaa. Näin ei tarvitse lähteä tuskastuttavan aikaisin aamulla tai toisaalta hukata koko iltaa laivalla.
Autoa ei näin matkustaen saa laivaan mukaan mikä on toki harmi.

Sammy Levoij

Lainaus käyttäjältä: Kalle Keinonen - 12.12.2015, 15:32:03
Näinhän se juuri menee että tämä "yöpyminen ennen lähtöä" -paketti vaatii varauksen puhelinpalvelussa tai matkamyymälässä. Syytä siihen en kyllä ymmärrä.
Laivaan sisälle on päässyt nopeasti sen saavuttua, oikeastaan samaan aikaan kun edelliset tulevat vielä putkessa ulos sieltä. Kuppila tai pubi on myös ollut tarvittaessa avoinna jonkin aikaa yöpyjiä varten. Tosiaan erinomainen vaihtoehto jos haluaa olla ennen kymmentä Tallinnassa ja tulee Helsinkiä kauempaa. Näin ei tarvitse lähteä tuskastuttavan aikaisin aamulla tai toisaalta hukata koko iltaa laivalla.
Autoa ei näin matkustaen saa laivaan mukaan mikä on toki harmi.

No perskules, eipä tätäkään missään pahemmin ole mainostettu, ainakaan en ikinä ole aikasemmin kuullut moisesta mahdollisuudesta. Shuttle-yöpyminen H:gissä ennen aamulähtöä olisi aika loistava ratkaisu ainakin itselleni, joka tapauksessa huomattavasti parempi kuin XPRS:n herätys 6.30, maihin 7.15 tai BQ:lla vietetty tuskallisen pitkä ilta ja sitä edeltävä kiirelähtö Turusta kohti Helsinkiä. Pubi tai kahvilakaan ei ole välttämättömyys, mutta ehdottomasti plussaa. Kiitos vinkistä, Kalle K.!

Millainen aamiaispaketti on kyseessä? Entäs tuon yöpymisen hinta?

Setäni, joka teki 10 vuotta sitten hyvin vastaavaa työperäistä sukkulointia Suomen ja Viron välillä yöpyi Merten Traktorissa a.k.a Nordlandiassa ennen aamulähtöä. En tosin tiedä, millä suhteilla hän näin onnistui tekemään. Missään tuskin tätä mahdollisuutta ainakaan virallisesti tarjottiin.

Aiheeseen palataksemme, en pistäisi ollenkaan pahakseni, jos TallinkSilja tekisi yöpymisestä + aamulähdöstä ihan näkyvänkin tuotteen uuden Shuttlen myötä.

Rasmus Keinänen

Kesällä tuli matkustettua juurikin tuolla "yöpyminen laivalla" -vuorolla Helsingistä Tallinnaan. Matkan varasin netistä, hinta B-hytissä oli 98€. Kun katsoin äsken Tallinkin varauspalvelusta, myyvät he näitä paketteja ainakin ensi lauantain lähdölle M/S Starilla.

Laivaan pääsi vähän ennen ilmoitettua "lähtöaikaa" (lähtö oli ilmoitettu kello 22:35 ja sisään pääsi joskun 22:15). Liput katsottiin vasta maihinnousuputkessa ja tämän jälkeen meidät ohjattiin Infoon mistä edelleen kahvilaan hakemaan aamiaspaketti. En ymmärrä, miksi paketti piti hakea jo illalla.
Paketti oli aika perus: Viineri, mehu, omena ja viinimarjajogurttia.

Matti Rainio

MS Superstarin uusi nimi on nyt tiedossa.
Kun Superstar myydään pois liikenteestä Helsinki-Tallinna reitiltä, nimeksi  tulee Pascal Lota.

S Liljeström

Oikein kiva nimi.
Mutta. Superstar on kyllä jo ymmärtääkseni myyty ja rahdattu
myyjän käyttöön siihen saakka kunnes Megastar aloittaa liikenteen. ;D

SL

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Matti Rainio - 10.09.2016, 18:05:07
MS Superstarin uusi nimi on nyt tiedossa.
Kun Superstar myydään pois liikenteestä Helsinki-Tallinna reitiltä, nimeksi  tulee Pascal Lota.
Tässäpä hiukan kyseisen herran ja varustamon historiaa:
www.themeditelegraph.com/en/shipping/cruise-and-ferries/2016/01/21/shipping-says-goodbye-lota-shipowner-who-fought-monopolies-KOyH2PYlx9Lgaer5XFVhnI/index.html
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Jarkko Korhonen

Lainaus käyttäjältä: Matti Rainio - 10.09.2016, 18:05:07
MS Superstarin uusi nimi on nyt tiedossa.
Kun Superstar myydään pois liikenteestä Helsinki-Tallinna reitiltä, nimeksi  tulee Pascal Lota.

Osuva nimi. Eilen Tallinnasta Helsinkiin tullessa ainakin perän vessat olivat rikki ja pascaa ja custa oli loppumatkasta vähän siellä sun täällä.
Perämies on erämies.

Jarkko Korhonen

En pääse tästä kiposta näköjään eroon. Eilen Superstarilla oli kahvilassa tarjolla maun perusteella päivällisestä buffetista ylijääneet ja uudelleen lämmitetyt "liha"pullat "huokeaan" 8.2e hintaan. Tallink voi ostaa vaikka kuinka suuria ja upeita laivoja mutta edelleen täytyy todeta että perustuotteessa on aivan käsittämättömiä puutteita.
Perämies on erämies.

Pekka Laakso

Superstar on siirtynyt Kyproksen lipulle. AIS mukaan määränpää on jo päivitetty La Speziaksi eli lähtenee lähiaikoina Tallinnasta. Sama info löytyy myös Lankulta.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kalevi Lehto

No niin, sinne näyttää nyt lähteneen Superstar kohti Välimerta ja uusia seikkailuja. Oikeastaan hieman kyllä edelleenkin ihmettelen, miksi Tallink päätti luopua nimenomaan kaksikon uudemmasta ja ainakin matkustajan kannalta kaikin tavoin huomattavasti miellyttävämmästä aluksesta. ???
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Ville Taavitsainen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 01.02.2017, 19:26:29
No niin, sinne näyttää nyt lähteneen Superstar kohti Välimerta ja uusia seikkailuja. Oikeastaan hieman kyllä edelleenkin ihmettelen, miksi Tallink päätti luopua nimenomaan kaksikon uudemmasta ja ainakin matkustajan kannalta kaikin tavoin huomattavasti miellyttävämmästä aluksesta. ???

Oisko se mennyt helpommin kaupaksi? Aika looginen juttu. Ei se ihan ilmainen ollut rakentaa toi Megastar eli jos vain joku ostaa ja maksaakin ihan kohtalaisesti niin sinne myyntiin lähtee mikä vaan. ja tuon sarjan laivoista välimerellä kokemusta kuitenkin ja ennestäänki. Ja jos Hyperstar kuitenkin tulossa kohtapuoleen niin tuo Starkaan ei kauaa täälläpäin enää liikennöi.
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 01.02.2017, 19:26:29
No niin, sinne näyttää nyt lähteneen Superstar kohti Välimerta ja uusia seikkailuja. Oikeastaan hieman kyllä edelleenkin ihmettelen, miksi Tallink päätti luopua nimenomaan kaksikon uudemmasta ja ainakin matkustajan kannalta kaikin tavoin huomattavasti miellyttävämmästä aluksesta. ???

Ne on varmaan makuasioita. Omasta mielestä Star on huomattavasti mukavempi matkustusmukavuudeltaan, ja ei tärisekään yhtä paljoa. Noissa Italian ihmeissä (Finlandia mukaanlukien) on olo kuin seilaisi muovipurkissa.