Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta

Aloittaja Risto Brzoza, 24.06.2007, 07:28:38

« edellinen - seuraava »

Ari Savolainen

AHTS BB Troll, DNV +1A1, DP2, tug, supply vessel, SF, E0, DK(+), HL(2,5), BP 168 t.

Risto Uusitalo

Niissä on kyl kyljet komeet heti uutenaan. :)
Yli 30 vuotta vanhoissakaan laivoissa ei ole niin kurtussa jossei ole kaijaan tönitty.

Jan Holm

Uudet on  uudet, MUTTA kun vähän aikaa vierähtää niin Kiinailmiö iskee!
Sileät kyljet vaihtavat muotoaan aaltopahviksi ja hitsisaumat rupeavat murenemaan.
Hyvää ja halpaa yhdistelmää on vaikea löytää!

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Risto Uusitalo - 01.10.2011, 22:08:25
Yli 30 vuotta vanhoissakaan laivoissa ei ole niin kurtussa jossei ole kaijaan tönitty.

Yli 30 vuotta sitten ei harrastettu nykyisen kaltaista paino-optimointia. Samalla tavalla Suomessa rakennetuissa laivoissa kylkiluut törröttävät, koska levynpaksuus on vedetty minimiin. Toki voisi vääntää, kääntää ja rihdata, mutta onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä rahtilaivassa?
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Risto Uusitalo

Juu eihän sillä mitään väliä ole, voin käydä siis potkimassa autojen kylkeen lommoja kun ei niillä niin väliä kun työmatkaa vaan ajetaan?

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Risto Uusitalo - 03.10.2011, 00:17:27
Juu eihän sillä mitään väliä ole, voin käydä siis potkimassa autojen kylkeen lommoja kun ei niillä niin väliä kun työmatkaa vaan ajetaan?

Toki, jos auto vain on omasi. Kai olet huomannut, että "työautot" harvemmin ovat priimakunnossa? Pakettiautoissa on kolhuja ja kuorma-autot ovat ravan peitossa.

Toki kylkien sileys on jossain määrin tarpeen matkustajalaivoissa, joissa "rahti" on kiinnostunut myös laivan ulkonäöstä, mutta rahtilaivoissa tekniset seikat painavat vaakakupissa enemmän.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Risto Uusitalo

Eli siis kuorma-autot on ravassa ja pakettiautot lommolla tehtaalta tullessaan? Ohhoh. :)
Työautoistakin yritetään tehdä siistin näköisiä, miksei siis laivoista voitaisi?

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Risto Uusitalo - 03.10.2011, 09:25:15
Työautoistakin yritetään tehdä siistin näköisiä, miksei siis laivoista voitaisi?

Varustamoja tuskin kiinnostaa maksaa ylimääräistä kylkien viimeistelystä. koska sillä ei ole juurikaan vaikutusta aluksen toimintakykyyn. Toki joillain telakoilla olisi mahdollista päästä parempaan lopputulokseen pelkästään säätämällä esimerkiksi tasolohkolinjan hitsausrobottien parametreja siten, että lämpötilasta aiheutuvia muodonmuutoksia syntyisi vähemmän, mutta tämä saattaisi toisaalta vaikuttaa hitsausnopeuteen ja siten lohkotuotannon tuotantokapasiteettiin. Pahimmassa tapauksessa pitäisi investoida uusiin työkoneisiin.

Finnlinesin Italiassa rakennetuissa ropaxeissa on nähtävissä sama "efekti". Toivottavasti "nääntyneet" laivat eivät ole merkki varustamon taloudellisesta tilasta ;)
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Bror Heinola - 04.10.2011, 13:59:11
Varustamoja varmasti kiinnostaisi, jos se kiinnostaisi asiakkaita.

Näin. Tästä syystä matkustajalaivojen ulkonäköön ja viimeistelyyn panostetaan huomattavasti enemmän siinä missä rahtilaivojen tulee vain olla teknisesti toimivia. Jälkimmäisten kohdalla asiakas ei välttämättä edes tiedä, minkä näköisellä laivalla rahtia kuljetetaan puhumattakaan siitä, että häntä kiinnostaisi.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Rami Kristian Wirrankoski

Jos nyt totta puhutaan, niin Italiasta tullut Finnlinesin sarja ja Tallinkin Seperstar ovat kyljiltään aivan samanalaisia "perunapeltoja", joten ei ole ihan kiinalaisia tässä syyttäminen pelkästään! Näistä molemistahan täällä aiemmin keskusteltu paljonkin...

Pekka Laakso

#70
Myös Finnsun löytyy nyt AIS:sta luxemburgilaisilla tunnuksilla.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Finnsky näyttää olevan parhaillaan palaamassa koeajolta Nanjingiin.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.


Juhani Mehto

Marinetrafficin sivulle on tullut kuva Finnsunista, kovin valmiille näyttää jo.

KLIK
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Mahtaakohan Finnlines viivyttää alusten luovutusta huonon taloustilanteen takia vai onko telakalla ollut ongelmia? Myös Finnsun on ollut koeajolla ainakin kahteen kertaan. Molemmat ovat olleet AIS-merkintöjen mukaan Nanjingissä vielä muutamia päiviä sitten, ja molemmat edelleen Luxemburgin lipulle merkittyinä. Aluksethan piti luovuttaa syys- ja joulukuussa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.