Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
2
Risteilijät / Vs: Delfin Cruises
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki tänään kello 10:04:52 »
Olet näemmä joskus aiemmin aloittanut täsmälleen samasta aiheesta ketjun.

http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=17520.0

Facebookin Ruotsinlaivojen nostalgia-ryhmässä muistelisin myös nähneeni enemmän sisäkuvia laivoista. Kannattaa katsastaa se.
3
Muu merenkulku / Vs: Jäänmurron tulevaisuus
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 21.11.2017, 08:16:11  »
Irtokeulaprojekti herättää kiinnostusta:

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3736834/Turussa+suunniteltiin+popupjaanmurtaja++telakat+ympari+Eurooppaa+innostuivat

Moottoroitua irtokeulaa on toki kokeiltu aikaisemminkin:



Kirjoitin aiheesta myös uusimman Ulkomatalan sivulla 25:

http://ulkomatala.net/magazine/issues/UM_2017-6.pdf
4
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 21.11.2017, 01:10:30  »
Turun käyntisatama vaihtuu Pansiosta Länsisatamaan:

"Lauantaista 25. marraskuuta alkaen Finnlinesin Turun-liikenne siirtyy Pansiosta Länsisatamaan. Liikenne siirretään, koska Finnlines pidentää osan Breeze-sarjan aluksistaan, eivätkä ne pidennyksen jälkeen mahdu enää toimimaan Pansiossa."

https://www.finnlines.com/fi/newsroom/move-turku-pansio-west-harbour-turussa-siirtyminen-pansiosta-lansisatamaan

Seuraavaksi telakalle tosiaan lähtee Finnwave, minkä voi tarkastaa Finnlinesin aikatauluja helpommin vaikka Rostockin laivalistalta...
5
Risteilijät / Delfin Cruises
« Uusin viesti kirjoittanut Heikka Hirvonen 20.11.2017, 22:36:56  »
Onko kellään sisäkuvia ko. firman aluksista? olisi kiva nähdä millainen oli! Itselläni on vain pari-kolme esitettä laivoista...
6
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 20.11.2017, 14:16:03  »
Fastereiden korvaajaksi kiinalaiset olisivat omituinen veto, koska ne lienevät kapasiteettiarvoiltaan niiden kanssa aika lailla yhteismitallisia. Laganista ja Merseystä voisi sen sijaan tulla Stenan Baltian linjojen kulkijoita, mutta yllättävämpi on väite, että niiden nykyään täysin rahtivetoisille linjoille oltaisiin sijoittamassa tuhannen matkustajan kiinalaislauttoja. Tosin Liverpool/Birkenhead saattaisi hyvin olla kehittämiskelpoinen Irlanninliikenteen satama, josta kolmella aluksella voisi hyvin operoida sekä Belfastiin että Dubliniin, jolloin Holyheadin ja Dublinin välille sitten riittäisikin yksi alus (nykyistä nopeammin ajava Faster kymppi tai kapasiteetiltään sitä isompi mutta hitaampi Adventurer?). Ei tosin kuulosta ihan todennäköisimmältä vaihtoehdolta.
Seiskaa ja kasia tuskin vie Belfastin pohjoiselta linjalta muu kuin sellainen tilanteen (eli oletusarvoinen ja pysyvä liikennemääriä pienentävä) muutos, jossa reitin operointiin riittäisikin vain yksi tämän kokoluokan alus. Toisaalta matka on sen verran lyhyt, että operointiin voisi pystyä melkein samalla aikataululla myös jollain hitaammalla aluksella, jos fasterien nopeutta haluttaisiin hyödyntää jossain muualla. Stenallahan tunnetusti lyhyitäkin reittejä riittää. ::)
7
Muut alukset / Vs: Helsingin telakalta tilattiin kolme alusta
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 20.11.2017, 11:55:02  »
Sarjan viimeisen aluksen nimi näemmä vaihtunut: alkujaan Mikhail Lazarev, nyt Yevgeny Primakov:

http://www.scf-group.ru/en/fleet/fleetlist/item348.html
8
Muu merenkulku / Vs: Jäänmurron tulevaisuus
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 19.11.2017, 19:29:23  »
Ruotsi aikoo uusia jäänmurtajalaivastonsa vuoteen 2030 mennessä:

http://www.ts.fi/uutiset/maailma/3732891/Ruotsin+viisi+jaanmurtajaa+halutaan+korvata+uusilla

edit: Tämä juttu taas on menneisyyttä, mutta tuossa YLE:n taannoisessa romutusjutussa pisti silmään tuo artikkelin kakkoskuva, jossa on raskas poikittain kaaritettu runkorakenne. Louhi (ex-Sisu) tai Murtaja?

https://yle.fi/uutiset/3-9897049
9
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 18.11.2017, 23:28:06  »
Stena ei ole vielä käsittääkseni lopullisesti vahvistanut, mitkä laivat uudisrakenteet korvaavat. Itse en usko että vasta Tallinkilta ostetut Superfast VII ja VIII olisivat korvattavien listalla - miksi miksi Stena olisi ne tänä vuonna ostanut jos ne jäävät jo kahden vuoden päästä turhiksi? Tai jos kaksikko korvataankin Irlanninmerellä, Stenalla on varmasti reitti katsottuna muualta valmiiksi niitä varten. Superfast X on asia erikseen, koska se on linjaparinsa Stena Adventurerin kanssa vähän outo kaksikko, mutta sekin saattaa hyvinkin työllistyä Stenan muilla reiteillä. Minua paremmin Irlanninmeren liikenteen tuntevat ovat veikkailleet uudisrakenteiden korvaavan Stena Laganin ja Stena Merseyn (joista ei kummastakaan ole Tallinnan-lautaksi) sekä juurikin Stena Superfast X:n (neljäs uudisrakennehan ilmoitettiin aiemmin tänä vuonna rahdattavan uutena Brittany Ferriesille). Yhteensähän Stenalla on Irlanninmerellä neljä eri linjaa, joilla liikennöi seitsemän eri alusta.
10
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line tuo katamaraanin Tallinnan-linjalle
« Uusin viesti kirjoittanut Pete Lehto 18.11.2017, 22:04:02  »
Eikös menneen kesän Mar/Gab Tallinnaan reissaamista lyhennetty edellisvuoden kesä-elokuulta vain heinäkuulle, kun reitille saatiin uusi laiva. Eli jos ensi kesänä taas pidennetään Mar/Gab risteilyjä kesä-elokuulle, ja odotellaan sitten Amorellan vapautumista Turun linjalta jonain vuonna.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10