Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Muu merenkulku / Vs: Virtual Sailor
« Uusin viesti kirjoittanut Jyri Niemelä 06.10.2017, 15:42:27  »

Mulla ois Ostsee 2

Pirun vanha juttu mutta tohtisko pyytää lähettää ostsee 2? Kai tuo maililla tulis? :D
22
Risteilijät / Vs: STX neuvottelee risteilijätilauksesta saksalaisvarustamolle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 05.10.2017, 15:26:19  »
Mein Schiff 2:n kölinlasku oli tänään Pernossa.
23
Matkustaja-autolautat / Vs: Eckerölinjen harkitsee uuden laivan tilaamista
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 05.10.2017, 15:16:40  »
Ahvenanmaan lyhytreitit Finlandia ja Amorella siihen asti kun XPRS vapautuu uudisrakennuksen tieltä.
Siinäpä olisikin tekemistä, kun suurimman osan vuotta parin-kolmensadan matkustajan ja muutaman kymmenen ajoneuvon keskipokaa ajettaisiin vielä nykyisiäkin ylimitoitetummilla aluksilla. Eckerön ajatus uudisaluksesta perustuu juuri siihen, että kun nyky-Eckerö tulee teknisesti tiensä päähän, ei maailmalta oikein linjalle sopivia lauttoja löydy, joten pitänee rakentaa uusi. Sama ideahan ADHD:ssakin oli, ja Rosella pystyttiin sitten lopulta kunnostamaan passeliksi.
Kummankin linjan pääasiallinen olemassaolon funktiohan on palvella Ahvenanmaan ja Ruotsin välistä tarveliikenneyhteyttä, ruotsalaiset kruisailijat ovat talvikauden lisätäytettä (eivätkä Ruotsin viinanoston aikarajoitusten takia välttämättä edes kovin tuottoisaa sellaista). Ratkaisevasti nykyistä suurempaa kapasiteettiä kummallekaan linjalle ei kaivata.
24
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines muuttaa Ruotsin-liikenteen konseptiaan?
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 05.10.2017, 14:39:30  »
Tuskin konseptia aletaan mihinkään muuttamaan, vaikka alus vaihtuisikin kertaluokkaa isompaan.

Mutta ajatus: Finnlineshan laskee polkupyörän ajoneuvoksi. Entä jos ottaa mukaan taittopyörän? Kevyt taittopyörä menee tarvittaessa kädessä kannettuna (tai reppuun pakattuna) pääoisan retkestä, mutta sen voi ajaa autokannelle matkan ajaksi että pääsee laivaan. :P
25
Muu merenkulku / Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 05.10.2017, 14:08:09  »
Jos Grimaldi olisi oikeasti kiinnostunut Viron yhteyksistä, se olisi jo aloittanut Vuosaaren ja Muugan välisen yhteyden HEL-TRA-linjan aluksilla niiden päivätauon puitteissa. Jos tämä muodostuisi menestykseksi, linjaa voisi täydentää jollain pienemmällä aluksella, jonka kulkemisia voisi säädellä viikonpäivien ja kysynnän mukaan. Ratkaisu olisi varmasti edullisempi kuin Tallinkin osto, jossa mukana saataisiin vähemmän toimivia tuotteita -ja yksi parhaista, eli Sere ja Symppa kenties jouduttaisiin jättämään ulkopuolelle.
Tallinkin kiinnostavuutta kokonaisuutena laskee kummasti se, että sillä yksinkertaisesti on liikaa risteilijäkonseptin mukaisia laivoja, joiden rahdinkuljetusmahdollisuus ei ole optimaalinen. On aika vaikea kuvitella kenenkään edes harkitsevan Tallinkin nykytonniston ostoa ilman selkeää suunnitelmaa uudelleensijoittelusta. Ja koska idän valtio näyttää liukuvan aina vain arveluttavampaan suuntaan, ei sinnekään mitään operatiivisia laajennuksia kannattane tehdä.
Voisi tietysti miettiä, liittyykö Siljan ja Tallinkin brändien erottaminen jotenkin tähän mahdolliseen myyntikuvioon.
Niinpä.  ::)

26
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines muuttaa Ruotsin-liikenteen konseptiaan?
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 05.10.2017, 13:33:21  »
Huhut lupailevat Nordlinkiä.

Kaiketi tälle reitille ei pääse ilman ajoneuvoa vielä silloinkaan?
27
Muu merenkulku / Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 05.10.2017, 10:12:28  »
Viking/Eckerö:
Helsinki-Tallinna XPRS ja Gabriella, uudisrakennusta jossain vaiheessa
Turku-Åland-Tukholma China 1 ja China 2
Helsinki-Maris-Tukholma Grace ja Cinderella
Tukholma-Maris Birka
Ahvenanmaan lyhytreitit Finlandia ja Amorella siihen asti kun XPRS vapautuu uudisrakennuksen tieltä.

Grimaldi/TallinkSilja:
Helsinki-Tallinna Megastar, Gigastar ja Europa
Turku-Kapellskär risteilyt Galaxy
Naantali-Kapellskär Nordlink, +1 Star-luokasta
Helsinki-Maris-Tukholma Serenade, Symphony
Tallinna-Maris-Tukholma Baltic Princess, Baltic Queen
Riika-Tukholma Victoria Romantika
28
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines muuttaa Ruotsin-liikenteen konseptiaan?
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 05.10.2017, 10:04:18  »
Huhut lupailevat Nordlinkiä.

Ah! Jokohan olisi minunkin aika suunnata 30 vuoden tauon jälkeen Naantalin reitille.
29
Muu merenkulku / Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 04.10.2017, 21:26:23  »
Vikingin ja Eckerön ristiinomistus toteutuu osin jo nyt kuten kaikki hyvin tiedämmekin, ja se voisi jatkossa lisääntyäkin, mutta tämä tuskin aiheuttaisi varustamojen imagollista yhtymistä.
Eikä siinä mielessä voisikaan, että kilpailuviranomaisilla olisi todennäköisesti sanansa sanottavana yhdistyneen Vickerön matkustajamääristä Ahvenanmaa-Ruotsi -liikenteessä sekä Tukholman lyhytristeilyillä. Helsinki-Tallinna -liikenne taitaa olla ainoa, jossa yhdistyminen menisi varmasti läpi. (Toki jos veikkaukset siitä, että Vikingin uusi Kiinatar korvaisi sekä Amorellan että Cinderellan pitävät paikkansa niin yhdistymisen tiellä olisi vähemmän esteitä). Sinällään jos kilpailuviranomaiset eivät olisi tiellä niin Vikingin ja Eckerön fuusio olisi loistoveto, yksi vahva ahvenanmaalainen varustamo olisi kuitenkin parempi kuin kaksi keskenään kilpailevaa.

Kilpailuviranomaiset eivät hyväksyisi Grimaldia koko Tallinkin ostajaksi, sillä se saisi määräävän markkina-aseman Suomen ja Ruotsin välillä. Moby sen sijaan voisi Tallink Siljan tai jonkun osan siitä ostaakin ilman tätä rasitetta
Voisi tietysti miettiä, liittyykö Siljan ja Tallinkin brändien erottaminen jotenkin tähän mahdolliseen myyntikuvioon. Todennäköisesti kilpailuviranomaisten tulkinta olisi, että Grimaldi ei voi ainakaan Turku-Tukholmaa ostaa, eikä välttämättä Helsinki-Tukholmaakaan - mutta entä jos Grimaldi ostaakin vain ne (kannattavimmat) Tallink-brändin alla ajetut linjat, ja Silja jää erikseen vielä virolaisomistukseen odottamaan toista ostajaa?

Mobyltä on huhujen mukaan mennyt rahahanat kiinni; rahoittajapankit eivät ole olleet lainkaan tyytyväisiä jatkuvaan laajentumiseen, jonka taloudelliset tulokset ovat (ainakin toistaiseksi) olleet laihoja.
30
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines muuttaa Ruotsin-liikenteen konseptiaan?
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 04.10.2017, 21:07:05  »
Huhut lupailevat Nordlinkiä.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10