Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Matkustaja-autolautat / Vs: Linda Line myi Merilin-katamaraanin Koreaan
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 19.01.2018, 00:47:31  »
Sjöfartstidningenin jutun mukaan nyt etsitään nopeakulkuista katamaraania, joka voisi kuljettaa 500 matkustajaa ja lisäksi myös henkilö- ja pakettiautoja. Jutun mukaan varustamo olisi myös jo puhunut Helsingin sataman kanssa rampin rakentamisesta ja Tallinnaan muutostyöt tehtäisiin, kun alus on hankittu.
92
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 18.01.2018, 20:42:38  »
Joka vuotinen "pakollinen" tervetuloseremonia EVA-316:n Pärnuun saapumisen kunniaksi:

https://parnu.postimees.ee/4379919/video-ja-galerii-jaamurdja-lohkus-parnusse-tulles-tood-teha

Jutun mukaan eka avustuskin suoritettu.

Jäät ei kovin vahvoja:

https://parnu.postimees.ee/4380055/reius-vajus-auto-labi-jaa
93
Matkustaja-autolautat / Viking Line muuttaa Viking XPRS:n aikatauluja
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko Salmela 18.01.2018, 12:52:53  »
https://news.cision.com/fi/viking-line-abp/r/viking-line-muuttaa-asiakkaiden-pyynnosta-viking-xprs-n-aikatauluja,c2433179

Viking Line muuttaa asiakkaiden pyynnöstä Viking XPRS:n aikatauluja

Viking Line muuttaa Viking XPRS-aluksensa aikatauluja 12.2. alkaen asiakkailta tulleiden toiveiden perusteella. Matkaan tullaan lähtemään tuntia aiemmin ja samalla aikataulu on käytössä viikon jokaisena päivänä. Näin täyspitkä päiväristeily onnistuu jatkossa myös sunnuntaina.

Viking XPRS aloittaa liikennöintinsä uusien aikataulujen mukaan Helsinki–Tallinna-välillä 12. helmikuuta alkaen. Viking Line on saanut aikataulumuutoksia koskevia toiveita useilta eri asiakasryhmiltä. Niinpä kymmenen vuoden aikana vakiintuneita aikatauluja päätettiin muuttaa saadun palautteen pohjalta.

– Aikaistamme lähtöjä tunnilla. Näin päiväristeilyltä palataan tuntia aiemmin, aikaa Tallinnassa on yhtä hyvin kuin ennenkin. Myös viikonloppumatkaajat ehtivät edelleen hyvin laivalle töiden jälkeen, sillä lähtö Helsingistä on jatkossa klo 20.30. Haluamme tarjota matkustajillemme mukavan ja kiireettömän kyydin Tallinnaan sekä mahdollisuuden nauttia maittavasta ruoasta ja tehdä edullisia ostoksia matkalla, kertoo Viking Linen markkinointijohtaja Kaj Takolander.

Aikataulumuutokset mahdollistavat paluun päiväristeilyltä entistä aiemmin, vaikka lähtö on edelleenkin miellyttävään aikaan aamupäivästä. Myös jatkoyhteydet eri kaupunkeihin onnistuvat jatkossa entistä sujuvammin niin Helsingin kuin Tallinnan päässä.

VIKING XPRS:N AIKATAULUT 12.2.2018N ALKAEN

HEL- >TAL                          TAL- >HEL

10.30 - > 13.00                   17.00 - > 19.30

20.30 - > 23.00                    7.00 - > 9.30

Kesäliikenteen ajan 16.6.–12.8.2018 Viking XPRS liikennöi pienin hienosäädöin nykyisen aikataulun mukaan.
94
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines muuttaa Ruotsin-liikenteen konseptiaan?
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 17.01.2018, 20:33:31  »
Finnswan nähdään jo talven aikana Helsingissä, kun Finnstar käy telakalla:
https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/ms-finnstar-telakoidaan-122-532018

Muuten offtopic, mutta liittyy tuohon täällä läpikäytyyn Finnswaniin, niin siksi tähän ketjuun..
95
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 17.01.2018, 19:30:04  »
EVA-316 matkalla Pärnunlahdelle:

"Riik alustab neljapäevast Pärnu lahel jää murdmist
17.01.2018

Pärnu lahel on viimaste päevadega tekkinud kaldast 7-8 miili ulatuses jääd ning miinuskraadides on jää kasv intentsiivne, seetõttu algab seal ka jäämurdehooaeg. Veeteede Ameti jäämurdja EVA-316 sõidab täna kella 16 ajal Tallinnast Hundipea sadamast välja, jõudes u 24 tunni möödudes Pärnusse ja alustab homsest, 18. jaanuarist ka jäämurdeteenuse osutamisega laevadele.
Soome lahel jäämurdetöid praegu teha vaja ei ole, sest meri ei ole jäätunud.
Alates 28. jaanuarist peab Pärnu sadamasse sisenevatel ja sealt väljuvatel jäämurdja poolt teenindatavatele laevadel olema 1C (Lloyd`s Register) või samaväärne teise klassifikatsiooniühingu jääklass ja peamasina võimsus alates 1600 kW. Jäämurdja ei teeninda vedurlaev-pargas koosseise.
Riik korraldab jäämurdeteenust talvisel navigatsiooniperioodil laevadele, mis suunduvad või väljuvad Muuga sadamast, Tallinna ja Kopli lahe sadamatest, Paldiski Põhja- ja Lõunasadamast ning Kunda ja Sillamäe sadamast. Neis sadamais murrab riik jääd kuni sadama akvatooriumini. Pärnu sadamat teenindatakse avamere poolt kuni kohani, mis on määratletud koordinaatidega 58º 21',4 N ja 24º 27',0 E. Sadamate akvatooriumides korraldab jäämurdetöid sadama valdaja ise.
Jäämurdeteenuse tellib abi vajava laeva kapten laevaagendi või reederi kaudu riigilt vähemalt 12 tundi enne planeeritavat väljumist sadamast või hiljemalt 24 tundi enne saabumist määratud kogunemispunkti. Jäämurdeteenuse eest eraldi tasu või maksu laevadele ei ole, küll aga kaetakse riigi jäämurdeteenuse osutamine reederi või laevaagendi poolt makstavast veeteetasust.
Vt ka jäämurdetööde alustamist puudutav käskkirja.
Jäämurdja EVA-316 asukohta parasjagu saab vaadata www.marinetraffic.com keskkonnast "
96
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki 17.01.2018, 12:58:18  »
Ehkä Se uusi laivakin saa taas lisää tuulta purjeisiin näillä uutisilla.
Kun olisikin saanut. Päivän VK:n juttu ei paljoa lupaa.  :'(
https://www.vk.se/plus/2203696/nytt-drapslag-for-farjeprojektet
Vapaasti käännettyä:
Eli Ruotsin valtio/hallitus ei ole myöntämässä 250milj.kruunun rahoitusta, jolloin myös rahoitus raukeaa myös Suomen puolella.
Jutun mukaan virallista päätöstä ei ole julkistettu, mutta VK:n saamien tietojen mukaan suoraan Ruotsin infrastruktuuri ministerin tiedotusvastaavalta rahoitus päätös on negatiivinen hankkeen kannalta. :'(
Uumajan kunta jatkaa rahoituskuvioiden järjestelyä, ja ei aio antaa periksi.  :thumb:

EDIT 1: Ota nyt sitten näistä selvää. Vasabladet puhuu ainoastaan että tuet Holsmundin satamaan on evätty, ja tuet uuteen alukseen on eri asia?   ::) Kaikkihan on kuitenkin yhdessä paketissa Midway Alignment.
https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/173740

97
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 16.01.2018, 18:04:00  »
Polar Is käväisi tänään koeajolla.
98
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 16.01.2018, 15:19:06  »
Ari-Jukalta unohtui mainita, että Ymer on vihdoin liikkeellä...

Virallista tiedotettakin pukkaa:
http://www.sjofartsverket.se/sv/Press/Isbrytaren-Ymer-andra-svenska-isbrytare-i-drift/
99
Muut alukset / Vs: Prima Shipping kasvaa uushankinnalla
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.01.2018, 14:42:30  »
Prima Fortuna on matkalla Las Palmasista Panaman kanavaan, joten se on varmaan myyntireissulla. Edelleen ainakin Marinetrafficin mukaan Suomen lipulla.
100
Muut alukset / Vs: Helsingin telakalta tilattiin kolme alusta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.01.2018, 14:36:12  »
Yevgeny Primakov on toisella koeajollaan (tai oikeastaan ensimmäisellä koeajolla tällä nimellä). Laiva lähti ennen klo 11, eteni Melkinlaiturin edustalle paikoilleen ja on ollut siinä nyt pari tuntia. Luotsilistalla luotsaus on edelleen "päällä", eli luotsi on ilmeisestikin laivassa.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]