Vikingille alkometrit rahtareille

Aloittaja 2709, 12.06.2007, 06:56:49

« edellinen - seuraava »

Ville Järvinen

Jep, nollatoleranssi vain promillemäärässä käyttöön, ja jos jää kiinni rattijuopumuksesta niin menettää ajo-oikeuden vähintään 10-vuodeksi.  :thumb:

Rontti

No jaa onko se nyt ihan järkevää tuo nolla linjakaan.
Kyllä mielestäni pullon olutta voi kiskaista ennen auton rattiin menoa. Tulee vaan mieleen lähinnä ruokailu tilanteet jossa voidaan nauttia olutta tai lasi viintä ja sen jälkeen pitää taas suoriutua tien päälle. Ei sitä tietty ehdoin tahdoin pidä tehdä mutta kait ne viisaat ovat todenneet että tämä on mahdollista kun ovat sen 0,5 promillea jättäneet rajaksi.
Mutta jos joku pystyy toteamaan, että 0,5 on liian iso riski ajeluun niin sitten asialle pitää tehdä jotain.

Ville Järvinen

Olen oikeastaan kanssasi samaa mieltä. Mutta taas toisaalta kaikkein selvin ja helpoin homma itsellekkin, ainakin omasta mielestäni, on se, ettei ota tippaakaan mitään alkoholipitoista juomaa jos tietää joutuvansa ajamaan. Eipähän tarvitse silloin promilleja laskea.

Rontti

Joo oishan se selkeää nollarajalla mut itte uskallan surutta vetää stoben huiviin ja hypätä rattiin. Tiedän nääs kokemuksesta et jää 0,35 promilleen eikä päässä tunnu mitään alkoholin vaikutusta. Kyse on siis keppanasta...ei nelosesta.
yhden promillen raja veneellä on hiukan kyseenalainen koska se on jo jonkinsortin känni tila ainakin mulla varsinkin nousuhumalassa. NOH riippuu aina tilanteesta ja veneen nopudesta yms yms. Terve järjen käyttö on sallittua.

Sami Hytönen

tää on hyvä keksintö varsinki helsingin välis  ;D

Toni Redsven

Kyllähän sitä siitä lähdetään että jos ajat, et ota. Oli laite sitten mikä tahansa. Pois lukien tietysti mahdolliset sairastapaukset jossain korvessa josta ajetaan ambulanssia vastaan tai soittopelin puutteesta lähdetään naapuriin soittamaan. Eli henkeäuhkaavassa vaarassa rajoista viis, kunhan selvin ajaa. Mutta muuten, jos ei voi syödä ilman olutta tai viiniä, pitänee kulkea taksilla tai jalan. Ja varsinkin jos on ammattiliikenteessä, ei pitäisi olla mitään syytä ottaa edes sitä ensimmäistä.

Eli nolla raja vaan kaikkiin liikuntaa helpottaviin tai nopeuttaviin laitteisiin.