Containershipsille LNG-konttilaivoja

Aloittaja Juhani Mehto, 09.05.2014, 18:46:18

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 01.03.2018, 13:36:29
Toinen aluksista laskettiin vesille 29. tammikuuta, ja sai samalla nimekseen Containerships Strom, eli eipä tästä tullutkaan "ilmansuuntaluokkaa". Kolmannen aluksen kölinlasku oli jo heti 30. tammikuuta. Neljännen aluksen terästyöt alkoivat syyskuussa.
Ei tullut ilmansuuntia, vaan kahden ensimmäisen laivan nimethän muodostuvat omistajasuvun nimestä: "Nord" ja "Strom" eli Nordström kirjoitettuna kansainvälisesti ilman ö-pilkkuja "Nordstrom".
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

#16
Kaksi ensimmäistä alusta on kastettu Kiinassa 24.5. Containerships Nordin kastoi Mimmi Nordström ja Fan Wing Yu (Bank of Chinasta) kastoi Containerships Stromin. Alusten koeajon pitäisi alkaa kesäkuun lopussa ja ensimmäisen aluksen (Nord) luovutuksen pitäisi olla elokuun lopussa ja seuraavan siitä kuutta viikkoa myöhemmin. Viimeisen aluksen kölilasku oli 10.5.

Containershipsin tiedote
Lisäkuva Containerships Nordista
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Olli Tuominen

Kolmas ja neljäs alus ovat saaneet nimikseen Containerships Finn ja Containerships Balt. Containerships Nord on ollut koeajoilla ja viimeiset koeajot pitäisi olla tässä kuussa. Kahden ensimmäisen luovutus pitäisi olla tämän vuoden puolella ja nyt kastettujen ensi vuoden maaliskuuhun mennessä.

Kesän aikana Containerships on tehnyt alustavan sopimuksen viidennen ja kuudennen aluksen rakentamisesta.

http://www.containershipsgroup.com/news/company-news/containerships_third_and_fourth_lng-powered_vessels_christened

Pekka Laakso

#18
Containerships Nord on luovutettu. Pörssitiedote Kauppalehden kautta:

"Containerships Oyj, Pörssitiedote, 13.12.2018 klo 9:30

Containershipsin ensimmäinen uudisrakenteinen LNG-konttialus luovutettu
Containershipsin ensimmäinen uudisrakenteinen konttialus, M/S Containerships Nord, on luovutettu yhtiölle Wenchongin telakalla, Guagzhoussa, Kiinassa. Alus lähtee Kiinasta kohti Eurooppaa pian luovutuksen jälkeen.

Containerships jatkaa ympäristöystävällisen LNG-strategiansa toteuttamista, ja kolme seuraavaa LNG-alusta luovutetaan vuoden 2019 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana. LNG-alukset tulevat kulkemaan yhtiön pääsatamien välillä Itä- ja Pohjanmerellä.

Containershipsin emoyhtiö, CMA CGM, on osaltaan sitoutunut ympäristöystävälliseen LNG-teknologiaan, ja vuokraa Containershipsin ensimmäisen LNG-aluksen käyttöönsä. Kun Containerships on vastaanottanut kolme ensimmäistä LNG-alustaan, muodostavat ne kokonaan LNG:hen perustuvan palvelukokonaisuuden Containershipsin asiakkaille Itä-ja Pohjanmerellä."


Linkki pörssitiedotteeseen

Sekä kuvalla:
https://www.sjofartstidningen.se/containerships-forsta-levererad/
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 01.02.2016, 16:49:21
LNG-toimitussopimus solmittiin joulukuussa Shellin kanssa. Alukset bunkrataan aina Rotterdamissa ja LNG riittää koko viikottaisen reitin läpikäymiseen. Tässä uutisessa mainitaan ensimmäisen aluksen valmistuvan vasta 2017, vaikka ensimmäisen kahden aluksen tuotannonaloitus oli jo yli vuosi sitten 12.1.2015.
Containerships Nord on nyt bunkrannut LNG:tä ensimmäistä kertaa Rotterdamissa. 240 tonnia LNG:tä riittää yhdelle edestakaiselle matkalle Rotterdamista Pietariin ja takaisin Kielin kautta (Pekka huom!  ;) ). Itse alus on nyt matkalla Rotterdamista Antwerpeniin. En löytänyt Nordia aikatauluista ollenkaan, joten on vaikea sanoa, koska se tekee ensimmäisen käyntinsä Suomeen.

Containershipsin uutinen
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

#20
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 29.01.2019, 16:51:53
Containerships Nord on nyt bunkrannut LNG:tä ensimmäistä kertaa Rotterdamissa. 240 tonnia LNG:tä riittää yhdelle edestakaiselle matkalle Rotterdamista Pietariin ja takaisin Kielin kautta (Pekka huom!  ;) ). Itse alus on nyt matkalla Rotterdamista Antwerpeniin. En löytänyt Nordia aikatauluista ollenkaan, joten on vaikea sanoa, koska se tekee ensimmäisen käyntinsä Suomeen.
Ulkomatalan uusimman numeron (1/19) sivulla 4 kerrotaan, että kaksi ensimmäistä alusta kulkisivat kolmannen aluksen Eurooppaan saapumiseen asti Cma Cgm:n omassa liikenteessä. Myös Sjöfartstidningen kirjoittaa, että kolmannen laivan tultua liikenteeseen, pystyy Containerships tarjoamaan asiakkailleen LNG:llä kulkevaa palvelua: https://www.sjofartstidningen.se/containerships-bunkrar-ship-ship/

Containerships Nord löytyy mm. Unifeederin aikatauluista - todennäköisesti Unifeederillä on Cma Cgm:n slotteja, sillä useita CC:n feederaluksia löytyy kyseisistä aikatauluista - kulkien väliä Rotterdam-Antwerpen-Pietari juurikin mitä todennäköisimmin kanavan kautta.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 01.06.2018, 13:18:49
Kaksi ensimmäistä alusta on kastettu Kiinassa 24.5. Containerships Nordin kastoi Mimmi Nordström ja Fan Wing Yu (Bank of Chinasta) kastoi Containerships Stromin. Alusten koeajon pitäisi alkaa kesäkuun lopussa ja ensimmäisen aluksen (Nord) luovutuksen pitäisi olla elokuun lopussa ja seuraavan siitä kuutta viikkoa myöhemmin. Viimeisen aluksen kölilasku oli 10.5.
Lainaus käyttäjältä: Olli Tuominen - 10.10.2018, 20:14:54
Kolmas ja neljäs alus ovat saaneet nimikseen Containerships Finn ja Containerships Balt. Containerships Nord on ollut koeajoilla ja viimeiset koeajot pitäisi olla tässä kuussa. Kahden ensimmäisen luovutus pitäisi olla tämän vuoden puolella ja nyt kastettujen ensi vuoden maaliskuuhun mennessä.

Containerships on vähin äänin vaihtanut toisen, kolmannen ja neljännen aluksen nimeä. Toisen aluksen nimeksi on tullut Containerships Polar ja se on nyt aloittanut liikenteen CMA CGM:lle. Kolmannesta ja neljännestä aluksesta tulee Containerships Arctic ja Containerships Aurora.

Containershipsin tiedote
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Aleksi Lindström

CONTAINERSHIPS AURORA talutettiin tänään kahden hinaajan voimin Rotterdamiin. Teknisiä ongelmia? Vietiin Damen Shiprepairin alueelle.

Juhani Mehto

Containerships Arctic, sarjan neljäs ja tällä erää viimeinen alus (viidennen ja kuudennen aluksen tilaussopimusta ei tietääkseni ole varmistettu?), on nyt luovutettu, kertoo Sjöfartstidningen.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 18.12.2019, 15:37:57
Containerships Arctic, sarjan neljäs ja tällä erää viimeinen alus (viidennen ja kuudennen aluksen tilaussopimusta ei tietääkseni ole varmistettu?)
Itselläni on mennyt aivan ohi, että ainakin viides alus on tilattu, luovutettu ja vielä ehtinyt Eurooppaankin. Containerships Borealis (IMO 9866249) on tällä hetkellä Rotterdamissa. Containershipsin nettisivuilta ei löydy tähän mitään infoa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#25
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 18.12.2019, 15:37:57
Containerships Arctic, sarjan neljäs ja tällä erää viimeinen alus (viidennen ja kuudennen aluksen tilaussopimusta ei tietääkseni ole varmistettu?), on nyt luovutettu, kertoo Sjöfartstidningen.

Equasiksesta löytyy myös sarjan kuudes alus, jonka nimeksi näyttäisi tulevan Containerships Stellar (IMO 9866251). Statuksena on vielä toistaiseksi vielä vain "keel laid" ja se on merkitty vuodelle 2015. Nimi on kuitenkin päivitetty tämän vuoden puolella.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 21.04.2021, 11:25:39
Equasiksesta löytyy myös sarjan kuudes alus, jonka nimeksi näyttäisi tulevan Containerships Stellar (IMO 9866251). Statuksena on vielä toistaiseksi vielä vain "keel laid" ja se on merkitty vuodelle 2015. Nimi on kuitenkin päivitetty tämän vuoden puolella.

Containerships Stellar on nyt Malakansalmessa matkalla Singaporesta Jeddahiin ja kohti Eurooppaa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Mainitaan vaikka tämän aiheen alla, että Containerships VII on myyty ja se on nyt Nova-niminen ja Saksan lipun alla. Se kärsi pahan konehaverin Suomenlahdella helmikuussa ja on ollut siitä asti Vuosaaressa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.