Laivapelit

Aloittaja Kenny Leong, 06.03.2001, 14:43:10

« edellinen - seuraava »

Kenny Leong

Nyt kun toukokuussa Microsoft julkaisee uuden Train Simulatorin niin on junahullujen unelma käynyt toteen.
Tosin vielä meille ns. laivafriikeille ei ole(tietääkseni) kunnollista "As real As It Gets" -tyylistä simulaattoria aiheesta laivan komentosillalla.
Harmittaa....
:-(
Koskakohan on se päivä jolloin meille laivahulluille valmistuu oma laivasimulaattori, joka todellakin olisi todenoloinen aina eri sääolosuhteissa ja muuteski.
Olisi hienoa katsoa pienessä myrskyssä komentosillalta taaksepäin vaikkapa M/s Meloodialla.
Horisontti keinuisi tasaisesti ja näkyvyys olisi heikohko.
Toisaalta sellainen laivasimulaattori voisi olla aika tylsä, koska kuka todellakin jaksaa sitten istua sen 3½ tuntia koneen ääressä matkalla vaikkapa Helsingistä Tallinnaan??
Tosin olen Flight Simulaattorissakin lentänyt Helsingistä New Yorkiin ja täytyy sanoa että pari tölkkiä Batterya tartti;D
Se olisi vielä tässä kuvitteellisessa laivasimulaattorissa hauskaa jos siihen voisi lisätä filejä(eri laivoja, maisemia jne.) niin kuin Flight Simulaattorissakin.
No joo....dream on....:D

Timo Selkälä

#1
Hei!
Jonkinlaisia sellaisia onkin, mutta en ole nähnyt niitä "julkisesti"  myynnissä. Oslon merenkulkumuseossa on tietokone jolla saa ajaa laivaa. Itse testasin Viking Sagaa/Songia ja muutin historia ajamalla Finlandian kylkeen Tukholman saaristossa 15solmun nopeudella.

Tietääko kukaan muuta laivapeliä,itselläni on erittäin vanha POC eli Ports of Call, jota ei pystyedes  uusilla koneilla enää  pyörittämään.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Antti Ruusu

#2
Joo, oon itsekkin miettiny vähän tota laiva simulaattori juttua niin olishan se makeeta jos semmonen tehtäis.  Niin ja ei niitä muita laiva pelejä oikeen oo ku toi POC.

Arttu Laaksonen

#3
Ideana toki ihan hyvä, mutta tosiaan siinä pitäis sitten olla vähän jotain toimintaa jotta jaksais vetää puoleensa. Ja jos sellainen tehtäisiin, niin kyllä siinä pitäis sitten olla sellainen homma että voi nopeuttaa sitä ajankulua aivan kuten Flight Simulatorissakin...itselläni on noita samoja kokemuksia tuosta FS:stä että esim. kerran menin kesken Oulun lennon saunaan ja kun lensin pisimmän lentoni Pariisista New Yorkiin niin ei siinäkään kyllä tullut koko ajan koneen vieressä istuttua :)
.: FAQ :.

Miran Hamidulla

#4
Mun kaverilla oli tuo Ports of Call aikoinaan vanhassa Amiga 500 tietsikassaan.
Se oli muistaakseni aika onneton ja siinä ei tainnut päästä edes Välimerelle. Tuollainen laivasimulaattori vois olla hyvä. Se vois olla, vaikka sellainen, että siinä annettais erillaisia tehtäviä, kuten esim. yritä estää/viivyttää Estonian onnettomuutta, ohjaa laiva Helsingin satamaan, väistä yhteentörmäys tankkerin kanssa...etc. Onko muuten tehty sellaista Red Alert tyyppistä peliä, jolla voisi käydä sotaa pelkällä laivastolla? Sellaisessa olisi siisti nöyryyttää (ellein joudu nöyryytetyksi) jotain toista laivafriikkiä kaksinpelissä. Tosin voihan tossa "Redissäkin" tehdä ite sellasen kentän, jossa ei ole muuta kuin pari saarta ja loppu osa alueesta on pelkkää vettä.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kenny Leong

#5
P.S. Kuinka moni tesitä aikoo ostaa tämän Train Simulatorin??

Meikäläinen aikoo....vaikkapa sitä tulisi yllättäen myös junahulluksi :D

Antti Ruusu

#6
Tuskin mä ainakaan ostan sitä, ku en muutenkaan pelaa hirveesti... Eikä se varmaan toimiskaan mitenkään hirveen hyvin tällä mun 366Mhz:lla.:)

Heikki Helen

#7
Eipä muakaan hirveesti mitkään junapelit kiinnosta. Sellanen laivasimu vois jopa kiinnostaa, vaikka mun kone on luultavasti huonoin mitä tältä porukalta löytyy. 200 MHZ, 16 mb muisti, 2-d näytönohjain, ei äänikorttia joten voi olla ettei tässä koneessa pyöri ihan mikä tahansa...
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Miran Hamidulla

#8
Heikki: Mulla on käytössä 120 MHz Pentium joten multa se paskin kone löytyy:)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Heikki Helen

#9
En ois uskonu, että jollain on vielä huonompi. Lisäys mun aiempiin tietoihin: Mun koneeni prossu on 166MHZ pentium, mutta se on ylikellotettu 200MHZ:ksi.
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Kenny Leong

#10
Otan osaa...

Ittelläni oli joskus 133Mhz "mopo" kunnes sain näyn ja hankin kunnon tykin.

heesu72

#11
älkää pelätkö: mulla on 333 PII ja ilman 3D korttia/kunnon näyttöohjainta tällä on tosi surkeeta pelata pelejä, kun kone raksuttaa ni jumalattomasti kovalevyä ni peli pätkii niin jumalattomasti.

mutta toi teiä ehdotuksenne tost laiva simulaattori pelist on hieno. jos sellane tulis myyntii ni ostasin varmasti.


Timo Selkälä

#12
Terve...
Sain viime viikolla uuden laivapelin, tosin ei simulaattoria. Sen nimi on Ocean Trader, ja ainakin Helsingistä sitä kuulemma saa joistakin Anttiloista. Halpa ja hyvä, se on minun mielipiteeni. Ainoa häiritsevä tekijä on että siinä Ostetaan lastit myytäväksi - ja niinhän ei yleensä toimita. Tosin - jos niin tapahtuisi - montakohan kuormaautoa Finnlines omistaisi...
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

heesu72

#13
tämä ei nyt sit koske kyseessä olevaa peliä mutta onkos teistä joku joskus kuullu sellasest pienestä pelistä kuin Stena Line - Be your own captain.

se ei tosin ole kooltaan (siis megatavuiltaan) mikään jätti peli, mut hiton hieno ja hauska peli se on. yritän löytää sen linkin jostain, ja laitan sen tänne.

Matti Kauppinen

Onhan noita laiva-aiheisia pelejä olemassa. Esim. Sea Dogs, Fleet Command, Sub Command, Silent Hunter 2. Tulossa on mm. Harpoon 4 ja mielenkiintoiselta vaikuttava Independence Lost. Tuossa on linkki siihen:http://www.independencelost.com/ Pistäkää osoite selaimeen muistiin. Noille sivuille tulee varmasti lisää asiaa lähi-aikoina.

Jäi mainitsematta vielä, että pari kuukautta sitten ilmestyneessä Rainbow Six: Rogue Spear - Black Thorn pelissä yksi tehtävä sijoittuu Seabourn Sun -risteily-alukselle.