Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

justus-94

#885
Lainaus käyttäjältä: Joonas Vähämäki - 07.08.2008, 10:03:28
Perusteeksi riittää esimerkiksi se, että Siljan logo on hienompi kuin Tallinkin. Ihan turhaa soutaa ja huovata tuon asian kanssa, se muutetaan jos muutetaan.

Se ei poista sitä asiaa, että Tallink on omistaja ja saa tehdä laivoilleen mitä haluaa, sitä asiaa ei poista se että jotkut laivoista kiinnostuneet itkevät täällä foorumilla.

Tuosta hienoudesta olen itse eri mieltä, mitä hienoa on Hylkeen päässä joka on piipussa? Siitähän ne luonnonsuojelijafanitkin oikein innostuu. ( Ei pidä ottaa loukkauksena. )

OLEN ITSE VANNOUTUNU SILJA LINE-MATKUSTAJA, kun Tallink on omistaja niin ei minua ainakaan häiritse Tallinkin- logo piipussa.

jussirt

Ja yksi peruste on sekin, että miksi kaikissa muussa kolmessa Siljan laivassa on hylje piipussa?

Itse haluaisin että nämä neljä Siljan laivaa olisivat yhdenmukaisia. Hylje Galaxyyn tai Tallinkin logo Serenadee, Symphonyy, ja Europaan (tulisipa kauheannäköinen...)

Roope Haapala

Kuulin iha varmalta taholta että hylje tulee piippuun seuraavan telakoinnin aikana. Mutta nämä varmatkin tiedot voi joskus heittää :D
Minkäs minä sille mahdan?

jussirt

Ja tässähän ollaan nyt haukuttu jo tulevaa hyljettä, että minkä näköinen katastrofi se olisi. Ehkä Tallink on nyt palkannut suunnittelijat suunnittelemaan kunnolla tuon hylkeen niin ei sen takia tullut tässä ensimmäisen telakoinnin yhteydessä?

Mikko-Oskari Koski

Lainaus käyttäjältä: Rami Hämäläinen - 02.08.2008, 18:23:04
En osaa sanoa jokaisen päivän osalta, mutta ainakin eilen(1.8.) Galaxy kulkii samaa väylää kuin perässä tullut Amorellakin eli eteläisempää, Järsön eteläpuolelta.
Niinpä näyttää tekevän tänäänkin. Yllättävää, mutta tarkoittanee sitä, että Hjulgrundin eli ns.Apteekkarin väylään on tehty jotain laajennuksia sitten viime näkemän. Parantaa joka tapauksessa G:n aikataulussapysymismahdollisuuksia -eihän se tälläkään hetkellä näyttäisi olevan kuin 20-30 minuuttia virallisesta ajastaan jäljessä... ::)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

justus-94

Lainaus käyttäjältä: Jussi Rantanen - 07.08.2008, 11:18:51
Ja yksi peruste on sekin, että miksi kaikissa muussa kolmessa Siljan laivassa on hylje piipussa?

Itse haluaisin että nämä neljä Siljan laivaa olisivat yhdenmukaisia. Hylje Galaxyyn tai Tallinkin logo Serenadee, Symphonyy, ja Europaan (tulisipa kauheannäköinen...)


OT. Tämä on pilkunnussintaa, mutta kaikki te jotka viikkaria rakastatte, niin miten sitten viikkarilla voi olla erilaista väritystä laivoissa? ( Cinderella on tälläkin hetkellä väritykseltään poikkeava )

Miksi Siljan/Tallinkin laivojen pitäisi olla väritykseltään prikulleen samanlaisia.

Roope Haapala

Ei nyt keksitä muutakaan mitä tänne vois kirjoittaa  ;D ja sitte kun saadaan piippuihin hylkeet nii sit toiset alkaa vinkuu tallinkin logoo piippuihin  :)
Minkäs minä sille mahdan?

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Justus Nieminen - 07.08.2008, 13:04:21

OT. Tämä on pilkunnussintaa, mutta kaikki te jotka viikkaria rakastatte, niin miten sitten viikkarilla voi olla erilaista väritystä laivoissa? ( Cinderella on tälläkin hetkellä väritykseltään poikkeava )

Miksi Siljan/Tallinkin laivojen pitäisi olla väritykseltään prikulleen samanlaisia.

Ei mulla ole minkäänlaisia intohimoja Vikingiin, päin vastoin, olen ollut siihen asti ehdottoman yksipuolisesti Siljan asiakas kun se vielä oli Seacontainersin omistuksessa. Tallink vain voi joko ylläpitää brändiä niin hyvin että matkustaminen "Siljan" laivoilla tekee siitä yhtä ainutlaatuista kuin se on ollut aiemminkin tai sitten suosiolla kuopata koko touhun. Club Siljan kuoppaaminen tosin oli jo aika paha syrjähyppy sillä niin paljon edut ja ehdot ovat siinäkin heikentyneet. Eikä mulla ole Tallinkia kohtaankaan mitään muita antipatioita kuin se, että romuttavat parissa vuodessa sen, mitä rakennettiin kymmeniä vuosia jotta päästiin siihen tilanteeseen mikä teki Siljalla matkustamisesta aina niin hienoa. En valita, kunhan brändäävät sitten kokonaan itsensä Tallinkiksi eivätkä leiki "Siljaa".

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Joonas Vähämäki - 07.08.2008, 13:31:38
Eikä mulla ole Tallinkia kohtaankaan mitään muita antipatioita kuin se, että romuttavat parissa vuodessa sen, mitä rakennettiin kymmeniä vuosia jotta päästiin siihen tilanteeseen mikä teki Siljalla matkustamisesta aina niin hienoa. En valita, kunhan brändäävät sitten kokonaan itsensä Tallinkiksi eivätkä leiki "Siljaa".
Niimpä, tavallaan sen tekivätkin, mutta muutos alkoi jo SeaContanersin loppuajoilla. Brändiä todellakin rakennettiin vuosikymmeniä, mutta kannattamatonta sellaista. Vähissä ovat ne vuodet jolloin Silja olisi todellakin tuottanut osakkeenomistajilleen Helsingin pörssissä ollessaan jotain. Ei pidä unohtaa, että nyt rakennetaan aivan uutta brändikokonaisuutta, jossa Silja on edelleen omana itsenään mukana mitä laivatoimintoihin tulee. Tappeleminen siitä, mikä logo on Galaxyn piipussa menee lähinnä pikkulasten kaltaiselle tasolle siitä, pitääkö polkupyörässä olla sininen vai punainen vauhtiraita! (tytöillä varmaankin punainen, pojilla sininen?, vai onko sen väliä?)

Risto Hartikainen

Huvittuneena tätä keskustelua seuranneena voisin todeta että henkilökohtaisesti olen saanut sekä TallinkSiljan että Vikingin laivoilla erinomaista palvelua. Mutta niinikään sekä TallinkSiljan että Vikingin laivoilla myös ala-arvoista palvelua. Eli eivätköhän ne ole ne ihmiset, jotka laivoilla työtään tekevät, jotka sen palvelun ja miellyttävän fiiliksen laivalla saavat aikaan (okei, ehkä myös kanssamatkustajilla on osuutta asiaan, ainakin joskus...) eikä se, lukeeko laivan kyljessä Tallink, Viking Line tai Silja Line tai se onko laiva maalattu punavalkoiseksi, sinivalkoiseksi vai pilvissä leijuvaksi eläintarhaksi tai mikä logo piipussa tai kyljessä nyt sattuukaan olemaan...

Timo Hirvi

Lainaus käyttäjältä: Joonas Vähämäki - 07.08.2008, 13:31:38
Tallink vain voi joko ylläpitää brändiä niin hyvin että matkustaminen "Siljan" laivoilla tekee siitä yhtä ainutlaatuista kuin se on ollut aiemminkin tai sitten suosiolla kuopata koko touhun. Club Siljan kuoppaaminen tosin oli jo aika paha syrjähyppy sillä niin paljon edut ja ehdot ovat siinäkin heikentyneet.

Näin se munkin mielestä menee.Tossa heinäkuun matkalla Tukholmaan paljastui vielä lapsien kannaltakin heikennyksiä, sekä pikku-kippari kerho että plankton clubi on ajettu alas, sen lisäksi keskiyön show oli jätetty atlantis palacen ohjelmistosta pois, mikä sekin tuntuu aika harkitsettomalta ratkaisulta koska tuohon aikaan ravintola on lähes aina täynnä juuri tuon shown vuoksi.Vaikka moni tulee katsomaan pelkän shown niin uskoisin siitä huolimatta että baarien myynti on kuitenkin huipussaan tuon show aikana.Näitä pieniä heikennyksiä ön valitettavasti alkanut tipahdella tuon tallink kaupan jälkeen, eli juuri tuollaiset pikku jutut mistä brandi on rakentunut ollaan ajamassa alas ja vaikka täällä jutellaan siitä mikä on kannattavaa niin se ei kelpaa selitykseksi sellaisille matkustajille jotka on matkustanut Siljalla juuri noiden asioiden takia.Ja ettei menisi täysin OT:ksi niin kyllä Galaxyn kuulusi olla samassa värityksessä kuin muutkin Silja laivat, sehän on ollut jo vuosikymmeniä Siljan tavaramerkki, VALKOISET LAIVAT.

Kalevi Lehto

Jotensakin meikäläistäkin tämä hyljekeskustelu alkaa jo pikkuhiljaa huvittamaan. Aikanaan olisin kyllä itsekin toivonut Galaxyyn perinteistä Silja-väritystä, mutta mitäpä merkitystä sillä värillä loppujenlopuksi on? (eihän se edes laivalla ollessa omaan silmään näy...) Pysyköön vain nykyisessä sirkusvärityksessään ja saahan Tallinkin laivassa nyt varustamotunnukset korsteenissa olla, sellainenhan yleensä on käytäntö, onhan tässä vuosien varrella monenlaisia tunnuksia Silja-liikenteessä olleiden alusten piipuissa nähty.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Tuomas Kivi

Mut Tallink on nyt onnistunu vaientamaan foorumilaiset kaikesta tärkeestä. Ei ole väliä, onko  Happy Lobsterin ruoka hyvää - tai huonoa, ei ole väliä onko laiva ihan rapakunnossa sisältä (jota se ei kyllä vielä ole, mutta tulevaisuutta ajatellen), ei ole väliä, vaikka hytin vessa olisi tukossa, koska eihän siinä matkalla voi muuta ajatella kuin sitä korsteenin Tallink-logoa.  ::)

Vähän leikitään ajatuksella, unohdetaan kaikki laiturien koot ja reittien syvyydet. Jos Tallink korvaisi vaikkapa Silja Europan ja korvaisi sen jollain tyyliin Oasis of the Seas laivalla, ja laittaisi sen kylkeen pienen Silja Line tekstin ja korsteeniin (vai onko siinä enemmän kuin yksi?) oman logonsa, täällä itkettäisiin loppujen lopuksi väärää merkkiä "siinä savupiipun kyljessä".

P.S: Meidän perheelle ainakin Club One on ollut "kuin lottovoitto" ajatellen kanta-asiakasjärjestelmää. Osa käy työn takia Tallinnassa (usein Tallinkin laivoilla) ja muuten vaan käydään pari kertaa risteilyllä sitten Siljan laivoilla Turusta. Toimii.
Que?

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Risto Hartikainen - 07.08.2008, 16:45:18
Huvittuneena tätä keskustelua seuranneena voisin todeta että henkilökohtaisesti olen saanut sekä TallinkSiljan että Vikingin laivoilla erinomaista palvelua. Mutta niinikään sekä TallinkSiljan että Vikingin laivoilla myös ala-arvoista palvelua. Eli eivätköhän ne ole ne ihmiset, jotka laivoilla työtään tekevät, jotka sen palvelun ja miellyttävän fiiliksen laivalla saavat aikaan (okei, ehkä myös kanssamatkustajilla on osuutta asiaan, ainakin joskus...)
Niin, ihmiset sen työn siellä tosiaan tekevät. Ehkä tänne foorumille pitäisi saada sellainen keskustelu auki kuin TallinkSiljan henkilöstöpolitiikka niin päästäisiin pikkuhiljaa ydinasioihin. Kyllähän henkilöstöpolitiikka on ehdottomassa avainasemassa siinä kysymyksessä, että kuinka motivoitunutta henkilöstö on tekemään raskaan työnsä. Tämä on myös keskeisä Galaxyn brändäämisessä Siljaksi.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Justus Nieminen - 07.08.2008, 13:04:21
OT. Tämä on pilkunnussintaa, mutta kaikki te jotka viikkaria rakastatte, niin miten sitten viikkarilla voi olla erilaista väritystä laivoissa?
Se, että Viking Cinderellan värityksestä ei jauheta tällä hetkellä sivukaupalla p***kaa ei tarkoita, että kaikki olisivat Cindyn nykyvärityksen hyväksyneet.