Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

laiva.sivustot

Lainaus käyttäjältä: Lassi Liikanen - 18.07.2009, 00:31:28
Sitäpaitsi, Galaxy on kapasiteetin kanssa jokatapauksessa paljon sopusuhtaisempi kuin Festari olemaan Europan parina. Suuremmat resurssit myydä esim. piknikristeeilyjä.

Juu mutta Silja Europa taas on turhan suuri ja lippuja myydään jopa korkeasesonkinakin polkuhintaan... mutta onhan O euroa hytistä maksanut matkustaja tuottoisampi varmaan kun ei ollenkaan laivalle saapunut  :thumb:  (ostokset, ruokailut...)  ;D

Lassi Liikanen

Lainaus käyttäjältä: Timo Mattila - 18.07.2009, 00:34:43
No kun ei taida olla hävinny Festivalin romu pois... oikeastaanhan se joutaisi jo pihalle, ei sovi yhtään Tallinkin nykybrändiin, teettäis viel yhen Galaxyn mut taitaa paperi velkalistasta loppua jo kesken  :beer:
No onhan se ainakin suomalaisten mielikuvista aamulaivana Turun-linjalla häipynyt, ja latvialaisillehan se on ihan "brand new"-paatti.  ;D Ruotsalaiset voikin sitten olla eri mieltä, mutta niillehän on Romantika..

Lainaus käyttäjältä: Timo Mattila - 18.07.2009, 00:37:39
Juu mutta Silja Europa taas on turhan suuri ja lippuja myydään jopa korkeasesonkinakin polkuhintaan... mutta onhan O euroa hytistä maksanut matkustaja tuottoisampi varmaan kun ei ollenkaan laivalle saapunut  :thumb:  (ostokset, ruokailut...)  ;D
Kuten aiemmin todettu, nykyään varustamojen lipputulot on vaan marginaalinen osa tuotosta. Suurin osa tulee juuri palveluista (ostokset, aterioinnit, kokoukset, rahti talvisin yms..). Tottahan se on, että Silja Europa on ehkä liian suuri Turun-reitille. Mutta tällä hetkellä ei vaan taida olla parempaa korvaajaa tarjolla, ja Tallinkin velat on jo todella suuret. Ja kun tulosta ei tehdä, korot nousee jne..

Alkaa taas mennä jo aikamoiseksi väittelyksi..  :deal:
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Alvar Euro

Lainaus käyttäjältä: Timo Kaskinen - 22.02.2009, 07:42:36
Laivasta ei näe kunnolla maisemia kun joka ikkunan edessä on pelastusvene!


Kyllä! Samaa mieltä! >:(
menneet: Silja Europa 16-17.8.2009 Baltic Queen 7-8 .12.09 tulevat : ??

laiva.sivustot

#993
Lainaus käyttäjältä: Lassi Liikanen - 18.07.2009, 00:45:34
No onhan se ainakin suomalaisten mielikuvista aamulaivana Turun-linjalla häipynyt, ja latvialaisillehan se on ihan "brand new"-paatti.  ;D Ruotsalaiset voikin sitten olla eri mieltä, mutta niillehän on Romantika..

Tästä olen kyllä juuri päinvastaista mieltä... ;D Ei se suomalaisten mielistä Turun aamulaivana varmaankaan ole kadonnut, eihän sitä vaihdosta olla mitenkään mainostettukaan Suomessa ja jos ihmiset matkustavat vaikka Hel-Sto linjalla tottumuksesta eivätkä vilkaise internetsivuja niin eihän ne edes tiedä mistään Galaxysta... vieläkun Siljan minisuklaalevyssäkin on Festival  ::)

Ruotsalaiset sen sijaan ovat vaihdoksesta varmaan todella hyvillään... nyt niilläkin on ns. bilelaiva Siljan puolelta ja Galaxya on siellä mainostettu voimakkaasti. Varmaan ovat myös tyytyväisiä Festariin, aiemmin kun oli siinä paikalla Vana Tallinn  :P Romantika ja Festari ovat kyllä vähän outo yhdistelmä... mutta menkööt.

EDIT: Ja vielä niistä Galaxyn näköaloista; ovat ainakin paljon paremmat kuin Seren ja Sympan ja ulkokannellekin tietysti pääsee...  ::)  Galaxyllapa vielä hyvinkin helposti ja näppärästi.

Jussi Littunen

Kun nyt tuosta Silja-tunnelmasta tuli juttua, niin itse olen palannut aamulla Galaxyllä Suomeen ja olin matkasta positiivisesti yllättynyt. Vuosi sitten olin laivan toisella Tukholma-Turku -matkalla ja silloin Tallink pilkisteli mm. turvaohjeissa ja useissa muissakin paikoissa, ja tosiaan tuntui, että alus ei ollut kunnon Silja Line -laiva. Kaiken kukkuraksi vielä nuo mainitsemani koneet, jotka pitivät aika moista konserttia aluksen peräosaan.

Tänä vuonna tunnelma olikin toinen. Tuskin autokannelta oli ehtinyt ylös kun Siljan tuttu tunnusmusiikki alkoi soida ennen tervetulokuulutuksia. Hyttien turvaohjeita ei oltu sen kummemmin vaihdettu, mutta Tallinkin tilalle oli ilmestynyt Silja Line ja hylje. Oikeastaan kaikki, mitä muillakin Siljan laivoilla on (Hyttioppaat, Siljan turvallisuusvideo televisiossa, Silja Extra -myymälälehdet ym.) oli nyt myös Galaxyllä. Toisin sanoen Tallink ei oikeastaan näy sisällä enää missään.  :thumb: Eli jos piipussakin olisi hylje niin täysi Siljan laiva olisi. Eihän tämä uutta ole että laiva vaihtaa varustamoa/brändiä.

Lainaus käyttäjältä: Vesa Penttilä - 22.02.2009, 09:35:34
ja taas meikäläisen mielestä ei Galaxyssa ne koneet edes kuulu kovin kovaa 5 kannen peräosassa siellä on tullu oltua parisen kertaa...

Totta, riippuu tosiaan vain hytin paikasta. Tuli tällä kertaa huomattua kun hytti olikin aika keulassa...

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Timo Mattila - 18.07.2009, 12:06:54
EDIT: Ja vielä niistä Galaxyn näköaloista; ovat ainakin paljon paremmat kuin Seren ja Sympan ja ulkokannellekin tietysti pääsee...  ::)  Galaxyllapa vielä hyvinkin helposti ja näppärästi.

Haluan taas kerran jurnuttaa Galaxyn ulkokansista. Nyt kun olen ko. laivalla matkustanut kahdesti, ja kerran Baltic Queenilla en ymmärrä miksi Galaxyllä ei voi päästä ylemmälle aurinkokannelle. Ainahan tietenkin köysien yli voisi mennä mutta sallitummaksi se ei sitä silti tee. Näköalat ovat upeat sieltä BQ kokemuksen perusteella.

laiva.sivustot

#996
Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 18.07.2009, 12:27:50
Eli jos piipussakin olisi hylje niin täysi Siljan laiva olisi. Eihän tämä uutta ole että laiva vaihtaa varustamoa/brändiä.

Olisi ihan hyvä veto TallinkSiljalta vaihtaa sinne korsteeniin se hylje... BP:lla ja BQ:lla on E-hyttien kohdalla normaalit B-hytit, onko eristyksiä parannettu vai eikö Tallink sitten välitä siitä?

Toisaalta koko E-luokka tuntuu väkisin väännetyltä, kun C-hyttejä ei Galaxylla ole.

als

#997
Lainaus käyttäjältä: Timo Mattila - 18.07.2009, 13:47:52
Olisi ihan hyvä veto TallinkSiljalta vaihtaa sinne korsteeniin se hylje... BP:lla ja BQ:lla on E-hyttien kohdalla normaalit B-hytit, onko eristyksiä parannettu vai eikö Tallink sitten välitä siitä?

Toisaalta koko E-luokka tuntuu väkisin väännetyltä, kun C-hyttejä ei Galaxylla ole.
Voisin veikata tuon E-luokan liittyvän liikennealueeseen. Nimittäin varsinkin Galaxy-luokan laivoissa olen huomannut tämän squat-ilmiön aiheuttavan suurta tärinää peräosissa ajettaessa matalissa vesissä ja sehän on toki tavallista kaikilla muillakin laivoilla. Mutta ottaen huomioon saaristoiset maisemat mataline vesineen, niin voin hyvin kuvitella tärinän siellä ahterissa koko yön melko lujana. Onhan tuolla syvillä vesillä myös näitä matalikkoja, joilla tärisee laiva kuin laiva, mutta niitä on kuitenkin esim. Hel-Sto/Tal-Sto lauttojen reitillä vähemmän verraten Turunlaivohin. Mahdanko olla jäljillä?

Europan kokeneena en voi, kuin ihmetellä kuinka tasaisesti se kulkee läpi saaristojen, tuskin vatkaa yhtään..

laiva.sivustot

Lainaus käyttäjältä: Anton Mattila - 18.07.2009, 14:12:36
Voisin veikata tuon E-luokan liittyvän liikennealueeseen. Nimittäin varsinkin Galaxy-luokan laivoissa olen huomannut tämän squat-ilmiön aiheuttavan suurta tärinää peräosissa ajettaessa matalissa vesissä ja sehän on toki tavallista kaikilla muillakin laivoilla. Mutta ottaen huomioon saaristoiset maisemat mataline vesineen, niin voin hyvin kuvitella tärinän siellä ahterissa koko yön melko lujana. Onhan tuolla syvillä vesillä myös näitä matalikkoja, joilla tärisee laiva kuin laiva, mutta niitä on kuitenkin esim. Hel-Sto/Tal-Sto lauttojen reitillä vähemmän verraten Turunlaivohin. Mahdanko olla jäljillä?

Europan kokeneena en voi, kuin ihmetellä kuinka tasaisesti se kulkee läpi saaristojen, tuskin vatkaa yhtään..

Tallinkin sivuilla syynä E-luokkan kuvauksena lukee B-luokkaan poikkeavana, että yökerhosta voi kantautua meteliä...

JNordman

Lainaus käyttäjältä: Anton Mattila - 18.07.2009, 14:12:36
Europan kokeneena en voi, kuin ihmetellä kuinka tasaisesti se kulkee läpi saaristojen, tuskin vatkaa yhtään..

Ootkohan oikeasti ollut Europalla??? Ocean Clubin takaosassa viimeksi nauttiessani lonkeroa, katselin kuinka kanssamatkustajien lasit pikkuhiljaa vaelsivat kohti pöydän reunaa ja edelleen lattialle Näiden ollessa tanssin pyörteissä.... Ainakin 4 pöydällistä laseja meni. Jossain 9 kannen keulapään hyteissä ei ehkä tärinää huomaa.
Sea Wind esimerkiksi tärisee huomattavasti vähemmän, ja niin myös Nli-Kap-linjan Finn*- Laivat.

Kimmo Toivonen

Pitää nyt kuitenkin muistaa että Silja-line on pelkkä osa Tallinkkia joten samaa ryhmääähän ovat vaikka kuinka asiaa kaunistelesi..

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Toivonen - 18.07.2009, 22:43:36
Pitää nyt kuitenkin muistaa että Silja-line on pelkkä osa Tallinkkia joten samaa ryhmääähän ovat vaikka kuinka asiaa kaunistelesi..


Ja miten tämä kommentti liittyy meneillään olevaan keskusteluun?
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Jari Nordman - 18.07.2009, 22:20:41
Ootkohan oikeasti ollut Europalla???

Samaa mietin itsekin aiemmin. 11. kannen ahterin hyteissäkin tärinä on niin kovaa että yöllä olen herännyt siihen.

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Timo Mattila - 18.07.2009, 14:25:58
Tallinkin sivuilla syynä E-luokkan kuvauksena lukee B-luokkaan poikkeavana, että yökerhosta voi kantautua meteliä...
Tämä tietystikin virallinen selitys, mutta Turun ja Tukholman välillä kilpailijalla on edelleen C-luokka. Niinpä tuo E-luokka on varmasti markkinoinnillinen. Alkaen hinta on E-luokan tarkoitus. Ihan hassu sattuma, ettei muilla laivoilla ole tuollaista hyttiluokkaa ahterissa eikä ollut Galaxyllakaan Tallinkin alaisena.  

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Santeri Lahdensalo - 18.07.2009, 23:30:55
Tämä tietystikin virallinen selitys, mutta Turun ja Tukholman välillä kilpailijalla on edelleen C-luokka. Niinpä tuo E-luokka on varmasti markkinoinnillinen. Alkaen hinta on E-luokan tarkoitus. Ihan hassu sattuma, ettei muilla laivoilla ole tuollaista hyttiluokkaa ahterissa eikä ollut Galaxyllakaan Tallinkin alaisena.  

Mutta ei aivan uuttakaan. Silja Star (Estonia) kun oli Turun linjalla niin siellä oli vastaava hyttiluokka, kun siellä oli autokannen alla ainoastaan säästöhyttejä. Onhan se tosin hyvä markkinointi keinonakin, saadaan alkaen hinta alemmaksi.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8