Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

Petri Nummijoki

Lainaus käyttäjältä: Jussi Rantanen - 29.08.2007, 07:53:54
MItä hyttien tilalle tulisi?  ::)

Miten henkilökunta on nykyään ko. laivalle majoitettu? Voiko selitys olla niin yksinkertainen, että ko. hytit otettaisiin jatkossa henkilökunnan käyttöön?

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Petri Nummijoki - 29.08.2007, 09:15:23
Miten henkilökunta on nykyään ko. laivalle majoitettu? Voiko selitys olla niin yksinkertainen, että ko. hytit otettaisiin jatkossa henkilökunnan käyttöön?
Hyvinkin mahdollista, sillä nykyisellä reitillä useat henkilökuntaan kuuluvat eivät tarvitse hyttiä, koska laivahan on satamassa suuren osan päivästä ja he käyvät töissä siellä maista käsin.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Timo Selkälä

#257
En muista Galaxyn miehistöhyttien kokonäismäärää. Niitä on kymmenkunta autokannen alla, loput löytynevät brygän ahteripuolella. Arvelisin niitä olevan kaikenkaikkiaan noin 140-150, mutta koska en ole kotona en sitä voi tarkistaa. Suurimman osan vuodesta tämä riittänee ihan suoraan, mutta kesäaikana joudutaan majoittamaan osa kahden hengen hytteihin. Jos huhussa on perää niin eiköhän kyse ole osittain miehistölle siirtyvistä hyteistä ja osittain autokannen lisäämisestä kannen 5 ahteriin.

Jälkitarkistus paljasti niitä olevan 130
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Miro

Lainaus käyttäjältä: Erkki Kangasviita - 28.08.2007, 23:34:34
Galaxyn siirtyessä Turun reitille hyttikapasiteetti tippuu kuulemma jopa noin 100 hytillä. Lisätietoja odotellessa...

Loogista olisi että hyttikapasiteetti putoaa juuri sen takia että henkilökunnalle tarvitaan lisää hyttejä. Ruotsin lipun alla purjehtivien matkustaja-alusten työehtosopimus velvoittaa tarjoamaan henkilökunnalle yhden hengen hyttejä. Jos joudutaan majoittamaan kahden hengen hytteihin niin tälläisille henkilöille on maksettava extrakorvaus (vuonna 2000 se oli 150 SEK/yö en tiedä nykyistä tasoa).

Sama tilanne lienee edessä kun Europa korvataan Turun linjalla. Suomen lipun alla olevissa aluksissa perinteisesti on ollut 98% yhden hengen hyttejä (joskus kesäextroissa poikkeuksia) ja tuskin henkilökunta/SMU suostuu kahden hengen hytteihin, mikä on ihan loogista ottaen huomioon raskaat työpäivät jolloin tarve omaan rauhaan omassa hytissä korostuu.

Erkki Kangasviita

Sain asiaan tänään vahvistuksen, eli kyse on tosiaan siitä että tarvitaan enemmän hyttejä henkilökunnan käyttöön kun reitti muuttuu. Todellinen muutos tulee koskemaan  n. 80-100 hyttiä, eli tuskin mitään sen kummempia "rakenteellisia" muutoksia tulossa.

Jussi Littunen

#260
Ei, kyseessä on varmasti yksi lukollinen ovi hyttikäytävään,joka sitten rajaa miehistöhytit omaan osastoonsa. Festivalillahan esim. kannen 5 perässä on tällainen osasto, jossa on miehistöhyttejä
Lainaa

Sama tilanne lienee edessä kun Europa korvataan Turun linjalla. Suomen lipun alla olevissa aluksissa perinteisesti on ollut 98% yhden hengen hyttejä (joskus kesäextroissa poikkeuksia) ja tuskin henkilökunta/SMU suostuu kahden hengen hytteihin, mikä on ihan loogista ottaen huomioon raskaat työpäivät jolloin tarve omaan rauhaan omassa hytissä korostuu.


Mutta Galaxy 3:han on muunneltu versio Galaxysta, eli kansikartat saattavat vuonna 2009 poiketa huomattavasti Galaxysta, jos alus tuolle reitille suunnitellaan. Joten eihän ole sanottu, että hyttimäärät olisivat samoja, kuin nyt liikennöivässä versiossa.

Lainaa
Todellinen muutos tulee koskemaan  n. 80-100 hyttiä, eli tuskin mitään sen kummempia "rakenteellisia" muutoksia tulossa.
Kuinkahan kauan Galay sitten viipyy telakalla. Onhan sen maalaus hieman isompi juttu kuin vain esim. korjaus tai siistimismaalaus.


Lopuksi kommentoin vielä tuota maisemaikkunajuttua. Eikö promenaden perän ikkuna tai Atlanticsen keulaikkuna Serenadella riitä täyttämään maisemaikkunan kriteerejä ::) ???? Festivalilla on mukava katsella merta Infoaulan suuresta ikkunasta, keulaikkunasta tai Buffet Siljan peräikkunasta. Serellä kaikista myymälöistä, ravintoloista ym (jopa uima-allasosastolta) näkee ulos.En missään tapauksessa väittäisi, etteikö Siljalla ikkunoita riitä...


jussirt

Toivottavasti ALUS MAALATAAN Siljan väreihin, niin saisivat tuottoa  :D Ihmiset eivät tuskin lähde virolaiselle Tallinkille, vaan haluavat matkustaa Siljalla. Olisi upea veto siirtää Galaxy Siljan väreihin Turun reitille  ;)

Petri Lindqvist

Aika järkyttävää, että Pantt ei vieläkään tajua kenen kanssa on tekemässä bisnestä eikä ole selkeää brändistrategiaa, mitkä laivat markkinoidaan Siljana ja mitkä Tallinkkina. Tallink-tuotemerkillä on turha hakea tippaakaan kasvua Turku-Tukholma reitillä.

Miia

Mä taidan siirtyä pää toimiseksi Viking Linen asiakkaaksi. :)

2709

Laiva harrastus on mielestäni sellaista, että se ei ole tärkeää, millainen laiva kulkee, vaan se, että laiva kulkee. Kyllä me täällä Turun puolessa toivotamme pilvisirkuksen tervetulevaksi, onhan pitkästä aikaa Airistolla jotain uutta (kuvattavaakin).
Itse olen Galaxsilla kerran matkustanut, hytit saisi olla hieman tilavampia ja jossain oli maisemaikkunat pullonpohjalasia, eli vääristää näkemää. Turun reitillä kun tuota maisemaa piisaa. Viihde tilat ovat upeat, sen puolesta sopii vaikka iltalaivaksi Turusta. Ainoa mikä on suuri menetys on Festarin keulatähdet, niitä ei sitten enää nähdä, merkki suomalaisesta merenkulusta.

Kimmo Kääriäinen

Luulisi olevan järkevää maalata Galaxyn Tallink -tekstien tilalle Silja-line, muuta maalausta tuskin on järkevää tai tarpeellista tehdä. Eri brändit luulisi olevan järkevää pitää erillään edes se verran että linjojen laivat ovat oman brändin alla.
Kuvia:
kuvia

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Jussi Rantanen - 16.10.2007, 07:53:25
Toivottavasti ALUS MAALATAAN Siljan väreihin, niin saisivat tuottoa  :D Ihmiset eivät tuskin lähde virolaiselle Tallinkille, vaan haluavat matkustaa Siljalla. Olisi upea veto siirtää Galaxy Siljan väreihin Turun reitille  ;)

Eikö Siljan värit ole sininen ja valkoinen = Galaxyn värit? Hylje vaan skorsteenin ja Tallink Cruise-logon tilalle Silja Line -sekä uusi nimi niin kaikki on hyvin.

Lainaus käyttäjältä: Miia Mäkelä - 16.10.2007, 10:15:23
Mä taidan siirtyä pää toimiseksi Viking Linen asiakkaaksi. :)

Mikäs siinä - mutta kun maksavat niin huonosti...
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Santeri

Mielestäni tuo Turun Sanomien lehtijuttu on kirjoitettu hyvässä hengessä ja Tallinkia kohtaan oikeudenmukaisesti. Pantin kommentit ovat hyviä.

36 prosentin omavaraisuusastehan ei ylitä vielä "matemaattista riskirajaa", kuten Pant toteaakin, että onko omavaraisuusaste mukamas huono.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 16.10.2007, 13:08:40
Eikö Siljan värit ole sininen ja valkoinen = Galaxyn värit? Hylje vaan skorsteenin ja Tallink Cruise-logon tilalle Silja Line -sekä uusi nimi niin kaikki on hyvin.
Tästä on puhuttu ennenkin, muistaakseni vielä tässä ketjussa... Sinivalkoisessa ja sinivalkoisessa on eroa, Siljan 1990 lähtien käyttämä sininen värisävy on aivan eri kuin Galaxyssä oleva vaaleansininen.