Viking Linen alusten "haverit"

Aloittaja Kenny Leong, 23.04.2001, 20:58:39

« edellinen - seuraava »

Sami Saarinen

#30
Iltapulun uutisoinnin mukaan Amorella on kohdannut tänään laiturin hieman tavallista nopeammin.

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288563323322.html

Edit: Ilmailuliikenteen standardia mukaillen kyseessä on ilmeisesti kuitenkin ollut ns. täydellinen laskeutuminen. Kaikki selvisivät tapauksesta hengissä ja alusta voidaan käyttää vielä uudelleen.

Timo Heikkinen

#31
Amorellan törmäilystä Yle http://yle.fi/uutiset/viking_amorella_rysaytti_laituriin_turussa/6630009



Näyttää ramppi saaneen "siipeensä" kun Turun sanomien kuvia katselin.

Edit. Poistin väärän linkin kun oli livahtanut ylen linkki kahteen kertaan kun tarkoitus oli Turun sanomien linkki laittaa, mutta tuossa allapa se onkin.

Pasi Saarinen

#32

Tuomas Romu

Mikä helkutin Viking Amorella...
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Jussi Littunen

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 07.05.2013, 12:20:56
Mikä helkutin Viking Amorella...

Niinpä. Toimittajilla taitaa olla sen verran kiire, etteivät ehdi tarkistaa laivojen nimiä - tai sitten ajatellaan, ettei asialla ole mitään väliä. Tai ajatellaan, että joka helkutin laivaan kuuluu automaattisesti varustamon nimi eteen (tyyliin Tallink Silja Symphony). Pahempiakin virheitä voisi toimittaja tietysti tehdä, ja olennaisinta on tapahtumista kertominen, mutta kun väärien nimien käyttäminen saa koko jutun näyttämään vasemmalla kädellä huolettomasti tehdyltä.

Jani Nousiainen

Onneksi laiva ja matkustajat säilyi ehjinä. 
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Marko Manninen

Lainaus käyttäjältä: Jussi Littunen - 07.05.2013, 12:55:52
Niinpä. Toimittajilla taitaa olla sen verran kiire, etteivät ehdi tarkistaa laivojen nimiä - tai sitten ajatellaan, ettei asialla ole mitään väliä. Tai ajatellaan, että joka helkutin laivaan kuuluu automaattisesti varustamon nimi eteen (tyyliin Tallink Silja Symphony). Pahempiakin virheitä voisi toimittaja tietysti tehdä, ja olennaisinta on tapahtumista kertominen, mutta kun väärien nimien käyttäminen saa koko jutun näyttämään vasemmalla kädellä huolettomasti tehdyltä.

Suurinta osaa kansaa tämä ei hetkauta mitenkään, mutta meitä jotka tietävät ja ovat kiinnostuneita asioista niin se haittaa. Itseäni haittaa työni puolesta kuljetusalan kirjoitukset. "Rekka törmäsi henkilöautoon" Miten helkutissa puoliperävaunu itsessään aiheuttaa nokka kolarin? Siinä on kuitenkin kuorma-auto edessä. Tai "täysperävaunullinenrekka" Tämähän vajaa 40 metrinen yhdistelmä vain on todella laiton Suomen teillä. Oikea muoto olisi täysperävaunuyhdistelmä. Mutta itse Tallink sortuu nettisivuilla samaan virheeseen "Silja Galaxy", syy moiseen?? Saadaanko sillä ihmiset tietämään, että laiva on Siljan. Vanhojen Siljojen nimiä ei kuitenkaan ole muutettu, kun ne on mennyt Tallinkin liikenteeseen.
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Toni Ohvo

Lainaus käyttäjältä: Jussi Littunen - 07.05.2013, 12:55:52
Niinpä. Toimittajilla taitaa olla sen verran kiire, etteivät ehdi tarkistaa laivojen nimiä - tai sitten ajatellaan, ettei asialla ole mitään väliä. Tai ajatellaan, että joka helkutin laivaan kuuluu automaattisesti varustamon nimi eteen (tyyliin Tallink Silja Symphony). Pahempiakin virheitä voisi toimittaja tietysti tehdä, ja olennaisinta on tapahtumista kertominen, mutta kun väärien nimien käyttäminen saa koko jutun näyttämään vasemmalla kädellä huolettomasti tehdyltä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013050716987617_uu.shtml

Iltalehti on tainnut tehdä nopeasti tästä uutisen, etusivulla oli oikein lööpinä: "Amorella kaahasi laituriin". Tosin itse ko. artikkelissa kieli on hillitympää.

Jussi Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Toni Ohvo - 07.05.2013, 21:19:09
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013050716987617_uu.shtml

Iltalehti on tainnut tehdä nopeasti tästä uutisen, etusivulla oli oikein lööpinä: "Amorella kaahasi laituriin". Tosin itse ko. artikkelissa kieli on hillitympää.

IL nyt on ollut kautta aikojen tunnettu siitä että otsikot ovat "kovia", jutut onkin sitten ihan toista

Joonas Vähämäki

#39
Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 29.04.2001, 00:58:08
Noiden tapausten lisäksi laivalla on murhattu 2 ihmistä(tapaus ei kai koskaan selvinnyt)

Yksi osa Viking Sallyn synkkää historiaa on selviämässä. Klaus Schelklen tappaja ehkä jäämässä kiinni? YLE:n jutussa melko kattava kuvaus yön tapahtumista.

https://yle.fi/uutiset/3-11415221

Päivitys 7.12.2020: Viking Sallyn henkirikoksesta sai murhasyytteen partiopoika, joka kertoi löytäneensä uhrit – antoi 1987 haastatteluita, kuinka auttoi uhreja

https://yle.fi/uutiset/3-11684729

Joonas Vähämäki

Avaan uuden vastauksen jotta ketju nousee ylöspäin, mutta tänään on julkaistu YLE:n sivulla yli viiden minuutin rikospaikkavideo tapahtuma-aamulta.

https://yle.fi/uutiset/3-11973182

Janne Koskinen

#41
Ei osu Viking Grace kolmannellakaan kertaa kaijaan.

Yhdistetty toiseen keskusteluun, joskaan kyseessä ei ollut varsinainen haveri vaan melko tavallinen ilmiö talvimerenkulussa. -Tuomas/Ylläpito
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Petri Lahti

#42
Jäälauttoja ja -sohjoa kertyi aluksen taakse liikaa. Ei päässyt heti laituriin asti.