Lotjat ja proomut

Aloittaja Lauri Pakkanen, 09.01.2014, 16:06:52

« edellinen - seuraava »

Kimmo Rantanen

Susanna odotti kolme vuotta sitten Kotkassa kunnostusta kahvilaksi, mutta sekin projekti palaneen Kotkan Kertun korvaajaksi kuivui kasaan.

Pasi Veikkolainen

Eikös tuo ole Pekka P:n Harri H:n entinen joka oli muutaman vuoden telakalla Murheistenrannan puolella ja kun aluetta piti siivota 2007 niin se siirtyi nykyiselle paikalleen.

Juha Pitkänen

Rantasalmen Hotel & Spa Resort Järvisydämen päärakennuksen yhteyteen rakennetaan uusi vastaanotto-, safari-, kahvila- ja matkamuistotila.

Lisäksi tilan toiseen kerrokseen rakennetaan varsin erikoiset baaritilat.

Laajennusosan sydämeksi muodostuu historiallinen Humppa-lotja, joka on 19,6 metriä pitkä ja 5,5 metriä leveä.



Järvisydämen ranta-alueelle tehdään lapsille oma seikkailualus Ketti-nimisestä lotjasta.



Itä-Savo

http://www.ita-savo.fi/uutiset/lahella/laitaatsillan-lotjat-saavat-uuden-elaman-lue-mita-puualuksista-rakennetaan

Kari Nieminen

Lahden satamassa on kahvilakäytössä vanha proomu vai onko lotja. Kuvaa ei nyt ole, mutta tietääköhän joku jotain tästä aluksesta?

Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Kari Nieminen - 08.10.2014, 16:02:06
Lahden satamassa on kahvilakäytössä vanha proomu vai onko lotja. Kuvaa ei nyt ole, mutta tietääköhän joku jotain tästä aluksesta?

Tällainen oli ainakin kesällä 2006:

Juha Pitkänen

Atta-proomun kuvannut Tähti-laivan omistaja nähtävästi 16 tai 17.10.2014 CHR.Kontturin vetämän tukkilautan perässä.

http://tahtilaiva.blogspot.fi/

Rami Kristian Wirrankoski

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Rantanen - 20.08.2014, 22:44:20
Susanna odotti kolme vuotta sitten Kotkassa kunnostusta kahvilaksi, mutta sekin projekti palaneen Kotkan Kertun korvaajaksi kuivui kasaan.

Onko Susannasta havaitoa missä on nyt?

Juha Pitkänen

Anssi Toivasen kuvat

Kävin ensin Mäkräniemen Oinonniemessä  kurkkaamassa parin lotjan hylkyä. Sain niistä vinkin alkuasukkaalta tässä taannoin.



http://leppavirta.blogspot.fi/2014/10/riihirannan-kirjan-historiallisia.html

Erkki Tirkkonen

Atta-Lotjan tapasin perjantaina 17.10.2014 tukevasti laituriin kiinnitettynä Kanavansuun perinnelaiva telakalla Lauritsalassa.
Mahtaakohan odottaa "ylösnousemusta" ja lankku tarkastusta. Niin uskoisin.

Juha Toikka

ATTA-lotja on hankittu höyryhinaaja Ahkeran halkokontiksi. Lotja matkasi Varkaudesta nippulautan mukana viikolla 40 Kanavansuulle. ATTA talvehtii vedessä telakka-alueella ja tarkoitus on jotta nostetaan ylös pohjan käsittelyä ja peruskunnostusta varten. Mutta on vasta seuraava projekti kunhan Ahkera saadaan vesille ja kulkemaan omin konein.

Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Rami Kristian Wirrankoski - 19.10.2014, 13:54:28
Onko Susannasta havaitoa missä on nyt?

Yritin muistella minne vietiin Kotkasta, mutta muistan vain huonosti paperilehdessä olleen jutun asiasta. Ei tuu mieleen muuta kuin, että joku olis ostanu yksityiskäyttöön jonkun joen varrelle sijoitettavaksi...Porvoonjoki? Mutta en muistele enempää, etten puhuis ihan skeidaa, kun muistikuvat on jo niin hataria.

Googlesta sitä lehtijuttua etsiessä löysin tälläisen kuva-albumin (mitähän rohjakkeita tuolla lojuu):
http://melontareitit.com/puskajussi/laivojen-hautausmaa/#arvlbdata

Rami Kristian Wirrankoski

#41
Kaikki nuo Tolkkisten rantaruovikon tuntumassa olevat lotjat ovat Aug.Eklöfin entisiä lotjia Porvoon sahalta ja Tolkkisten tiilitehtaalta. Ainoa teräsalus on hinaaja Harrin runko.
Sen sijaan Emäsalon tien kupeessa on vuosia ollut erilaisia huonokuntoisia aluksia, joista jotkut on purettu, jotkut purkukuntoisia.



Lauri Pakkanen

Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.