Matkustajien valokuvaus ruotsinlaivalla

Aloittaja Juha Hietikko, 04.04.2015, 14:03:38

« edellinen - seuraava »

Juha Hietikko

Tuli tuossa reissussa mieleen, kun katselin matkustajista otettuja valokuvia niiden myyntipisteessä laivan infon edustalla.
Millä tavalla nuo valokuvaajat mahtavat muokata ja tulostaa kuvat, koska nehän ovat aika nopeasti laivan lähdettyä matkustajien nähtävänä ja ostettavana.
Ei ihan tavallisella tulostimella varmasti pysty noin paljoa ja noin nopeasti tulostamaan, ja onhan niitä varmasti muokattukin jonkun verran.
Ennen oli miehet rautaa ja laivat oli puuta, vaan kuinka on nyt...

Rami Kristian Wirrankoski

Tähän liittyen; yksi matkustamisen ikävimmistä puolista tuo valokuvaaminen. Nyt esim. Helsingin putkessa laittaneet (tai viimeksi oli) sen perskuleen kehyksen niin, että ei pääse edes ohittaaan. Siinä sitten jono seisoo putkessa kun pitäisi päästä laivaan. Ties monetko valitukset asiast olen tehnyt...mutta kait noi kuvaajat antavat firmoille sen verran paljon rojalteja, että tähän ei puututa....

Jani Pousi

Tais olla jotkut säädökset tähänkin että matkustajat on kuvattava jos olen oikein ymmärtänyt. Jos joku matkustaja katoaa, on helpompaa etsiä kuvan kanssa kuin ilman kuvaa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Pete Lehto

Mutta jos menet autolla, niin ei autossa olevia kuvata kuitenkaan. Ja rikoksia selviteltäessä noista kuvista ei ole hyötyä jos autoileva on törttöillyt. Kieltämättä siitä tulee käveltyä suht nopeasti läpi.

Jarno Setälä

Lainaus käyttäjältä: Jani Pousi - 07.04.2015, 16:00:58
Tais olla jotkut säädökset tähänkin että matkustajat on kuvattava jos olen oikein ymmärtänyt. Jos joku matkustaja katoaa, on helpompaa etsiä kuvan kanssa kuin ilman kuvaa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Olettaisin, että kenenkään ei ole pakko joutua "julkisesti" kuvattavaksi laivaan noustessa. Itse olen ainakin useasti livahtanut sieltä lavasteen ohi joutumatta kuvaan ja monesti kulkenut myös lavasteen läpi näyttämällä kuvaajalle, että "ei kiitos", tai muuten vain hiihtänyt siitä läpi katsomatta kameraan. Viihde ja myyntitarkoituksessa noita kuvia kaiketi vain otetaan?

Joillakin laivoilla kuvat tulostetaan ja joillakin taasen kuvat näkee tietokoneen ruudulta, josta sitten voi valita omansa ja pyytää niin monta kopiota kuin huvittaa.

Pasi Saarinen

Uskoisin, että tuo isolta näytöltä kuvien sarjana näyttäminen tulee vallitsevaksi tavaksi ja se kaikkien kuvien turhaan tulostaminen loppuu kaikissa laivoissa.