Regina Baltican tulevaisuus

Aloittaja Suunnittelija, 07.11.2008, 14:45:24

« edellinen - seuraava »

Suunnittelija

Tuli mieleen, että mitäköhän Regina Balticalle tapahtuu, sitten Cruise 5:n tulemisen jälkeen? Tallinkhan ilmoitti, että Cruise 5 korvaisi Romantikan ja Romantika menisi Riikan reitille. No tuskinpa Romantika nyt Festivaalia korvaisi koska se tuli sinne vasta, joten todennäköisesti ReBa saa lähteä. Mitäköhän Tallink aikoo aluksella tehdä? Makuuttaa Paljassaareen niin kuin VT:n ja nyt Kapellan?
Jos jollakulla on tietoa niin tänne vaan tai sitten spekulaatioita.

Lassi Liikanen

Lainaus käyttäjältä: Elias Mäki - 07.11.2008, 14:45:24
Makuuttaa Paljassaareen niin kuin VT:n ja nyt Kapellan?
No ensisijaisesti varmaan näin, mutta eiköhän sitä kuitenkin yritetä myydä/rahdata pois. Ei sitä varmaan sinne Paljassaareen jätetä siinä toivossa että se ruostuisi läpimädäksi ja uppoaisi sinne..
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Suunnittelija

Toivottavasti, koska ReBa on sinällään ihan hyvä laiva. Jos joku haluaisi oikein rahaa käyttää, niin kyllä siitä saisi ihan mukavan risteilyaluksenkin. Autokansilla olisi paljon lisää hyttitilaa, joka olisi sinänsä helppo muuttaa hyteiksi, varsinkin ne ylemmät kannet. Toivottavasti jäisi vielä Itämerelle.

wanvil

Lainaus käyttäjältä: Elias Mäki - 07.11.2008, 15:36:45
Toivottavasti, koska ReBa on sinällään ihan hyvä laiva. Jos joku haluaisi oikein rahaa käyttää, niin kyllä siitä saisi ihan mukavan risteilyaluksenkin. Autokansilla olisi paljon lisää hyttitilaa, joka olisi sinänsä helppo muuttaa hyteiksi, varsinkin ne ylemmät kannet. Toivottavasti jäisi vielä Itämerelle.

Totta. Regina Baltica on moderni, jos vertaa muihin 1980-luvun alkupuolella rakennettuihin autolauttoihin. Kyllä esim. Rosella ja ex. Tallinkin Fantaasia viittaavat vanhempaan autolauttasukupolveen. Katsokaapa vaikka, miten pelastusveneet on sijoitettu Regina Balticassa. Eipä heti löydy muista tuon ajan laivoista - edes risteilijöistä vastaavaa pelastusvenekansiratkaisua. Käsittääkseni laiva on edelleen kohtuullisen hyvässä kunnossa verrattuna moniin muihin yhä Itämerellä liikenteessä oleviin matkustaja-autolauttoihin.

Sauli Nurmi

Ei Viking Songia saa mihinkään vinkuintiaan myydä...    :'(

Jos jollakin olisi hieman rohkeaa yrittämisen halua, niin vähän uutta maalia pintaan ja rempan jälkeen merille risteilyaluksena, esim. nimellä Sally Albatross III.   :thumb:
Eikös Tallink omista myös Sallyn brändin, vai?

Viking Saga/Song oli kyllä ehkä parhaat koskaan rakennetut alukset, se on pakko sanoa. Ja pelastusveneet tosiaan on erittäin nätisti laitettu. Jos katsoo uusia aluksia, niin pelastusveneet pursuu rumasti rungon ulkopuolelle, mutta noissa ne on kokonaan rungon sisällä. Lisäksi laivaan meno on upea kokemus, kun astutaan tuubista ensin tuolle ulkokannelle ja pelastusveneiden alta mennään aulaan, jossa on liukuportaat!


Eikö joku voisi vihjata niille laivansuojelijoille, että tässä olisi erinomainen museoitava kohde, joka on Suomessa rakennettu, Suomessa liikennöinyt ja jonka sisaralus oli vielä melkein ensimmäinen (ja lähes ainoa) risteilylaiva täälläpäin.

Suunnittelija

Lainaus käyttäjältä: Sauli Nurmi - 07.11.2008, 17:18:27
Ei Viking Songia saa mihinkään vinkuintiaan myydä...    :'(

Jos jollakin olisi hieman rohkeaa yrittämisen halua, niin vähän uutta maalia pintaan ja rempan jälkeen merille risteilyaluksena, esim. nimellä Sally Albatross III.   :thumb:
Eikös Tallink omista myös Sallyn brändin, vai?

Omistaa, niin kuin Wasa Linenkin, mutta tuskin kukaan on edes ajatellut asiaa. Omasta mielestäni se voisi ehkä mennä vaikka Visbyn liikenteeseen (siis Ruotsista).

Kristian Lampio

Eiköhän Tallinkin päätavoite ole päästä näistä vanhoista menijöistä eroon. Meloodian onnistuivat myymään ja Vana Tallinin myynnissä eivät ole onnistuneet vieläkään. Toivottavasti Regina Balticille ei tule käymään samanlailla kuin Meloodialle ja Normandylle eli muutetaan laivasta joksikin ihan muuksi. En ole koskaan kyseisellä laivalla ollut joten en jää erityisemmin kaipailemaan jos/kun myydään muualle maailmalle. Kuvista päätellen yleiset tilat suht hyvän näköiset, mutta hyteistä en osaa sanoa. Kuitenkin näistä 80-luvun laivojen parhaimmistoa jos vaikka vertaa Rosellaan, Turellaan ja vaikka Viking Sallyyn. Pelastus veneet on tosiaan hienosti sijoitettu :)

Kalle Id

ReBan sisätilat ja hytit eivät alkuunkaan vastaa nykyajan standardeja autolautoille saatika sitten risteilyaluksille. Laivan voisi toki muuttaa risteilykäyttöön, mutta se vaatisi sisätilojen laittamista kokonaan uusiksi. Ja tullessaan korvatuksi Riikan linjalla ReBa on jo 29 vuotias - sen ikäiseen alukseen ei todennäköisesti kannata lähteä tekemään kovinkaan kalliita muutoksia. Omien matkojeni perusteella alus tarvitsisi tosin joka tapauksessa melko laajaa remppaa suurimpaan osaan julkisista tiloista ja hyteistä, olivat sen verran huonossa kunnossa. Autokansia tuskin kannattaa ruveta kuitenkaan supistamaan, viime vuosina trendi on pikemminkin ollut kohti enemmän rahtipainotteisia laivoja ja sellaisena ReBa mitä mainion.

Jatkokäyttöä ajatellen veikkaisin ReBan olevan suhteellisen haluttua tavaraa esim. Välimeren markkinoilla. Muutama vuosi sitten alusta huhuttiin muistaakseni myös Englannin kanaalin liikenteeseen (olisiko ollut LD Linesille?), joten pohjoisemmatkaan vedet eivät liene mahdoton ajatus. Joka tapauksessa uskoisin laivalla olevan vielä 10-20 vuotta aikaa jäljellä.

Lainaus käyttäjältä: Elias Mäki - 07.11.2008, 17:32:40
Omasta mielestäni se voisi ehkä mennä vaikka Visbyn liikenteeseen (siis Ruotsista).
Destination Gotland tuskin haluaa korvata muutaman vuoden ikäisiä pikalauttojaan 30-vuotiaalla hitaammalla laivalla...

Lainaus käyttäjältä: Kristian Lampio - 07.11.2008, 17:32:57
Kuitenkin näistä 80-luvun laivojen parhaimmistoa jos vaikka vertaa Rosellaan, Turellaan ja vaikka Viking Sallyyn.
80-luvun laivoja ovat toisaalta myös sellaisetkin alukset kuin Viking Cinderella ja vaikka Silja Festival...

Junno Pekola

Tuskinpa Viking line ainakaan takaisin ostaa.
Jokin pienempi yhtiö voi ostaa, tosin liukuporras-ratkaisu on omasta mielestäni turhaa tilaa vievä sekä toimimaton laivoissa.

Ehkäpä jokin pienempi yhtiö voi harkita, kuten Stella ..
Yllä oleva teksti edustaa vain henkilökohtaista mielipidettäni eikä se ole sidoksissa mihinkään organisaatioon.

Kristian Lampio

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 07.11.2008, 17:44:06
80-luvun laivoja ovat toisaalta myös sellaisetkin alukset kuin Viking Cinderella ja vaikka Silja Festival...
Tarkennetaan sen verran että 80 luvun alun alukset. Tosin Silja Festival pesee Regina Baltican mennen tullen.

Suunnittelija

Lainaus käyttäjältä: Kristian Lampio - 07.11.2008, 17:32:57
Eiköhän Tallinkin päätavoite ole päästä näistä vanhoista menijöistä eroon. Meloodian onnistuivat myymään ja Vana Tallinin myynnissä eivät ole onnistuneet vieläkään. Toivottavasti Regina Balticille ei tule käymään samanlailla kuin Meloodialle ja Normandylle eli muutetaan laivasta joksikin ihan muuksi.
No miksi Meloodia sitten on muutettu? Kiinnostaisi tietää, että voisi sitten arvella ReBankin kohtaloa vähän paremmin.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Elias Mäki - 07.11.2008, 21:09:12
No miksi Meloodia sitten on muutettu? Kiinnostaisi tietää, että voisi sitten arvella ReBankin kohtaloa vähän paremmin.

http://www.equinoxnrg.com/pdf/ARV1TECHSPECIFICATION01.pdf

(Olihan tästä jossakin toisessa topicissa aikaisemmin.)
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Suunnittelija


wanvil

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 07.11.2008, 21:21:44
http://www.equinoxnrg.com/pdf/ARV1TECHSPECIFICATION01.pdf

(Olihan tästä jossakin toisessa topicissa aikaisemmin.)
Ja ehtihän Meloodia olla välissä melkein koko vuoden 2007 Välimerellä espanjalaisen Balearian (Eurolineas Maritimas S.A.) operoimana liikennöiden Barcelonan (myös Valenciasta) ja Baleaarien saarten (Mallorca & Ibiza) väliä, minkä jälkeen myytiin loppuvuodesta 07 ja uudelleenrakennettiin Singaporessa öljynporauslautan jakelu-, huolto-, korjaus- ja majoitusalukseksi.

Kun Cruise5:n aloittamisen myötä Romantika tulee Riika-Tukholma -reitille, varmasti Tallink luopuu Regina Balticasta - ellei velkaongelmien puitteissa luovu sitten jostain uudemmasta laivasta ja korvaa tätä vanhalla Regina Balticalla :o No eihän se nyt niin huono ole! Mutta eipä Regina Baltica ainakaan Meloodian kohtaloa koe. Itsekin voisin kuvitella, että joskus saattaisi olla Pietarin-liikenteessä, mutta tiedä sitten kenen operoimana.

Suunnittelija

Lainaus käyttäjältä: Ville Wanhatalo - 07.11.2008, 22:11:42
Itsekin voisin kuvitella, että joskus saattaisi olla Pietarin-liikenteessä, mutta tiedä sitten kenen operoimana.
No ehkä, ehkä ei. Mutta ei sitä Paljassaareen ainakaan tarvitsisi unohtaa ruostumaan puhki.