Luksus-hyteissä matkustaminen

Aloittaja Marko Mälkiä, 17.03.2001, 18:54:39

« edellinen - seuraava »

Paavo Mäntylä

Silja Europalla olen DeLuxe hytissä matkustanut ja hieno oli.
Seuraavana olisi tarkoitus sitten sviittiin päästä  :P

Niklas Willem

Jos on Online palvelun kautta varannut sviitin Europalle, niin voiko varauspalveluun senjälkeen soittaa ja antaa varausnumeron, niin nehän voi siinä sitten varata sen sviitin minkä haluaa, kun puhelimitse varaaminen tulee aika kalliiksi :S
Ja missä kaikissa sviiteistä on vuodesohva?

Jarkko Korhonen

Lainaus käyttäjältä: Niklas Willem - 14.10.2008, 07:18:44
Jos on Online palvelun kautta varannut sviitin Europalle, niin voiko varauspalveluun senjälkeen soittaa ja antaa varausnumeron, niin nehän voi siinä sitten varata sen sviitin minkä haluaa, kun puhelimitse varaaminen tulee aika kalliiksi :S
Ja missä kaikissa sviiteistä on vuodesohva?

Ylläoleva lienee jonkinsortin läppä mutta luulis että jos on varaa matkustella sviitissä niin siinä ei sen puhelinpalvelun pari euroa tunnu missään.. ;D
Perämies on erämies.

Niklas Willem

#228
Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 14.10.2008, 19:29:11
Ylläoleva lienee jonkinsortin läppä mutta luulis että jos on varaa matkustella sviitissä niin siinä ei sen puhelinpalvelun pari euroa tunnu missään.. ;D
Kyllä se tuntuu :D ja ei ollut muuten läppä! Jostain päästä se pitää säästää. Ja kun se varauspalvelu tuntuu sellaiseksi sähläämiseksi mennyt, että mielummin näin.
Mietis nytten 1,64 snt/min siinä kun 10 minuuttia niitten kanssa pälätät ja annat tietoja niin hupsvaan siinä menee 16 euroa. Ja turha alkaa pihiksi haukkumaan.

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Niklas Willem - 14.10.2008, 22:08:14
Kyllä se tuntuu :D ja ei ollut muuten läppä! Jostain päästä se pitää säästää. Ja kun se varauspalvelu tuntuu sellaiseksi sähläämiseksi mennyt, että mielummin näin.
Mietis nytten 1,64 snt/min siinä kun 10 minuuttia niitten kanssa pälätät ja annat tietoja niin hupsvaan siinä menee 16 euroa. Ja turha alkaa pihiksi haukkumaan.

Menee jo hieman OT:n puolelle, mutta kannattaa harkita edullisempaa puhelin operaattoria  ;)   Puhelun hinta tuonne on 1,64 €/vastattu puhelu + aina paikallisverkkomaksu/matkapuhelinmaksu. Siis toi 1,64 veloitetaan kerran, ei per minuutti.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Niklas Willem

#230
Palataanko kumminkin aiheeseen eikä löpistä puhelinmaksuista. Toistan taas itseäni ja kyselen, että mistä sviiteistä löytyy vuodesohva ja mitkä ovat nämä ns. "Parhaat sviitit"?

Otto Siren

Lainaus käyttäjältä: Niklas Willem - 14.10.2008, 22:54:04
...mitkä ovat nämä ns. "Parhaat sviitit"?

Jos on valinnan varaa, niin ehdottomasti Owner´s! Se on suurin, tyylikkäästi sisustettu sekä ikkuna saunassa.  Miinusta, kun hytti on laivan sivulla eikä keulassa.
Toinen hyvä on Empire ja jotkut ovat Classicista tykänneet. Se ei tosin ole ainakaan minun makuuni.

Annika Rusanen

Onko jollain tietoa Sympin/Seren merenpuoleisten (seaside) Deluxe-hyttien (ent. Silja Class) lisävuoteesta että minkä kokoinen se on levitettynä (pituus ja leveys suunilleen)? Käsittääkseni se on levitettävä nojatuoli, vai kuinka? kuvakin olisi tietty kiva :)

Juho Jäppilä

eikun katselemaan siljan ruotsinkielisiltä sivuilta sielä on hyteistä panoramakuvat :)
Silja Line - On Enemmän

Mikko_Tuominen

Lainaus käyttäjältä: Annika Rusanen - 18.10.2008, 13:12:30
Onko jollain tietoa Sympin/Seren merenpuoleisten (seaside) Deluxe-hyttien (ent. Silja Class) lisävuoteesta että minkä kokoinen se on levitettynä (pituus ja leveys suunilleen)? Käsittääkseni se on levitettävä nojatuoli, vai kuinka? kuvakin olisi tietty kiva :)
Itselläni ei ole tarkkoja mittoja nojatuolista, mutta tosiaankin, siitä saa levitettyä vuoteen TallinkSiljan mukaan max. 17-vuotiaalle. Kyllä yksi henkilö siinä ihan hyvin mahtuu nukkumaan.
Lainaus käyttäjältä: Juho Jäppilä - 18.10.2008, 15:18:48
eikun katselemaan siljan ruotsinkielisiltä sivuilta sielä on hyteistä panoramakuvat :)
Itse asiassa panoramakuvaa ei ole kuin Promenaden puoleisesta hytistä, ja nojatuoli löytyy vain meren puoleisesta.
Kuvia löytyy vaikkapa Valkeista Laivoista, esim.
http://www.valkeatlaivat.liitin.net/valkeatlaivat/laivasto/siljasymphony1991/sisakuvat/2003-2005/silja/silja001.jpg
(C) Sami Koski

Marja Pyymäki

Lainaus käyttäjältä: Annika Rusanen - 18.10.2008, 13:12:30
Onko jollain tietoa Sympin/Seren merenpuoleisten (seaside) Deluxe-hyttien (ent. Silja Class) lisävuoteesta että minkä kokoinen se on levitettynä (pituus ja leveys suunilleen)? Käsittääkseni se on levitettävä nojatuoli, vai kuinka? kuvakin olisi tietty kiva :)
Alle 150cm pitkä mahtuu nukkumaan promenaden puoleisten hyttien lisävuoteessa, joka on käytännössä kiinteä "sohva" ikkunalaudalla. Kapea ja lyhyt.
Meten puolella mahtuu normaalikokoinen aikuinen levitettävään nojatuoliin, mutta vessaan meno vaikeutuu, vaikka vähän siirtelisikin huonekaluja.
Suosittelen Commodore-luokan hyttiä. Siellä kaikilla kolmella on hyvin tilaa, ja hyttiin kuuluu muitakin etuja kuin tuo tilavuus...
Menneitä matkoja: 18.02.2008 SFIX & Star, 22.03.2008 Galaxy (Suite), 05.04.2008 Serenade (Commodore), 26.04.2008 Galaxy (Suite), 31.05.2008 Serenade (Commodore),  02.08.2008 Symphony (Commodore), 06.08.2008 Serenade (Commodore), 29.08.2008 Star (kansipaikka) & Star (busines), 08.11.2008 Symphony (Commodore), 21.12.2008 Serenade (Commodore)

Annika Rusanen

Lainaus käyttäjältä: Marja Pyymäki - 18.10.2008, 19:37:54
Meren puolella mahtuu normaalikokoinen aikuinen levitettävään nojatuoliin, mutta vessaan meno vaikeutuu, vaikka vähän siirtelisikin huonekaluja.

Kiitos Marja, juuri tuon halusin tietää :) tänä kyseinen matkaan lähtevä 16v nuori kun on jo n. 170 cm pitkä (itseasiassa pidempi kuin minä aikuinen :P) ja haluan varmistaa ettei hänen tarvitse nukkua ns. "polvet suussa". Olemme matkustaneet useaan otteeseen Commossa ja tiedän kyllä sen ihanuuden, mutta tällä kertaa ajattelimme matkustaa "hieman vaatimattomammin"  :P kuinka vaikeaksi tuo vessaan pääsy muodostuu pedin ollessa auki? Siitä on aikaa kun olen Deluxessa matkustanut, eikä ole ilmeisesti ollut niillä reissuilla tarvetta tuolle lisävuoteelle, kun en muista tuosta levitettävästä nojatuolista mitään. Tai sitten olen matkustanut vaan Promenaden puoleisissa Deluxe-hyteissä, sekin on mahdollista. Sen onnettoman pienen sohvan kyllä muistan nimittäin.

Marja Pyymäki

Itse en meinannut päästä vessaan, mutta olen kyllä melko iso ympärysmitalta. Isäntä tuossa arvioi, että 20 - 30cm ovi aukeaa vapaaehtoisesti, runnomalla lisävuodetta saa muutaman sentin lisää. Ehkä siirtämällä varavuoteen ulko-oven suuntaiseksi, voisi tilaa olla paremmin. Eipä tullut kokeiltua.
Menneitä matkoja: 18.02.2008 SFIX & Star, 22.03.2008 Galaxy (Suite), 05.04.2008 Serenade (Commodore), 26.04.2008 Galaxy (Suite), 31.05.2008 Serenade (Commodore),  02.08.2008 Symphony (Commodore), 06.08.2008 Serenade (Commodore), 29.08.2008 Star (kansipaikka) & Star (busines), 08.11.2008 Symphony (Commodore), 21.12.2008 Serenade (Commodore)

Annika Rusanen

Nyt on varattu matka merenpuoleisessa Deluxe-hytissä, saapa nähdä kuinka ahdasta siellä kolmelle on. Lähtö on 21.11.

David Wallin

Minä olen kerran matkustanut Gabriellan sviitissä Hieno se oli. Olohuone oli isoin huone mutta makuuhuone jäi toiseksi ja se oli myös ahdas. Jos kylpyhuoneen oven aukaisee tukkii pääsyn olohuoneeseen  :D Samoin oli myös pikku wcsä jäi vain jonkinlainen rako josta lapsi pääsee hyvinkin.