Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princessin alennusvaihteet
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 20.02.2018, 23:19:24  »
No eihän se nyt mikään salaisuus ole, että tammi-helmikuussa ei Turun reitti oikein tuota etenkään Galaxyn osalta. Sellaista olen myös jatkuvasti Ruotsin suunnasta kuullut ja Riian sekä etenkin Tallinnan reitti kannattaa koulujen lomien aikaan erityisen hyvin myös sieltä suunnasta.  Näistä syistä tämä järjestely sattui Tallinkille hyvään aikaan, Princess oli kuitenkin 10-vuotishuollon kanssa vuorossa ja tuo vaihteisto piti saada joka tapauksessa uusittua. Huono puoli nyt on tietty se, että Viking ehti bookkaamaan Naantalin Gracea varten ja Remontowa on kaiketi myös kuuluisa siitä, että pitkäksi menee. Galaxya ei ilmeisesti voinut enää iltalähtöön jättää, jos Ruotsin puolen hiihtolomat myös ovat täyteen varattuja, erikoisristeilyä yms. Eiköhän suurin osa kuitenkin löydä valikoimasta mieleisensä reissun. Mukavapaa se on, kuin jäädä rantaan laivaan, jossa ei vaihteisto toimi.
2
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princessin alennusvaihteet
« Uusin viesti kirjoittanut Kalevi Lehto 20.02.2018, 21:18:32  »
Eli kyseessä ei ole Puolalaisten työntekijöiden virhe, turha siis höpötellä että Suomessa olisi saatu nopeammin valmiiksi

Niin, no... Tuohon nyt on aika vaikeaa ottaa kantaa yksityiskohtia sen tarkemmin tuntematta.
 Mutta matka-ajat Puolaan ja takaisin olisi ainakin säästetty korjaamalla Suomessa.
3
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 20.02.2018, 21:00:40  »
No, jos lakko iskee, niin Thetis hoitaa liikenteen vähän samaan tapaan kuin Kukkosen Lasse Leijonien takalinjoilla.  :D
4
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 20.02.2018, 20:39:16  »
SLPL:

"Lakkovaroitus annettu Arctia Oy:n konventionaalisille jäänmurtajille ja monitoimimurtajille
Arctia Oy:n konventionaalisia jäänmurtajia ja monitoimimurtajia koskeva lakkovaroitus on annettu 20.2.2018.
Suomen Laivanpäällystöliitto ry:n ja Arctia Oy:n väliset neuvottelut uuden työehtosopimuksen saamiseksi eivät ole edenneet ja mikäli osapuolet eivät pääse sopimukseen, niin konventionaalisia jäänmurtajia ja monitoimimurtajia koskeva työnseisaus alkaa 7.3.2018 klo 14.00. Osapuolet pyrkivät löytämään ratkaisun tilanteeseen neuvotteluja jatkamalla.
Lisätietoja antaa toiminnanjohtaja Johan Ramsland puh 040 667 2227"

https://www.seacommand.fi/fi/etusivu/uutiset/lakkovaroitus-annettu-arctia-oyn-konventionaalisille-jaanmurtajille-ja-monitoimimurtajille
5
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princessin alennusvaihteet
« Uusin viesti kirjoittanut Jani Pousi 20.02.2018, 20:02:58  »
Selvästihän tuossa tiedotteessakin lukee:
Lainaus
Viivästyminen johtuu laivalle tehtävistä teknisistä lisätöistä, joita on ilmennyt uuden vaihdelaatikon asennuksen yhteydessä.

Selkeämminkin voi sen ilmaista, työtä on tullut enemmän kuin mitä alunperin oli suunniteltu ja siitä johtuu viivästyminen. Eli kyseessä ei ole Puolalaisten työntekijöiden virhe, turha siis höpötellä että Suomessa olisi saatu nopeammin valmiiksi, viivästys voi johtua vaikka uupuvista osista ym. ja se ei ole telakan vika. Tuollaiset vaihdelaatikot ja muut tarvittavat osat ei varmasti ole mitään hyllytavaraa jota saa varaosaliikkeistä kuten varmaan moni kuvittelee?  ;D Anyway huonon ajankohdan valitsivat kyllä telakoinnille, vaikka tähän vaikuttaa myös telakan tilauskirjat jne..
7
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princessin alennusvaihteet
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 20.02.2018, 12:05:06  »
Saattaa ympäri vuoden ollakin, mutta nyt olisi ollut hiihtolomaviikoilla täyttä pokaa joka päivä?

Näin minäkin sen järkeilin, mutta mulla ei olekaan salaisia tietolähteitä :)
8
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princessin alennusvaihteet
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 20.02.2018, 11:58:48  »
Mistä tuollainen tieto on peräisin?
En nyt ala paljastamaan tietolähdettäni ettei joudu vaikeuksiin.
9
Muu merenkulku / Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Uusin viesti kirjoittanut Artsi Leskinen 19.02.2018, 21:37:52  »
Täytyy kyllä myöntää, että yllättävän vähäiset ovat prosenttipudotukset FIN-SWE-liikenteessä -näin paljon on siis perää väitteissä liikakapasiteetistä. Jos kuukauden 186 vuorosta puuttuu 44, on kuuden ja puolen prosentin pudotus matkustaja- ja alle neljän prosentin pudotus rahdissa suorastaan inhimillinen.

Lukuja voi rahdin osalta myös selittää yleinen taloustilanteen paraneminen verrattuna vuodentakaiseen ja matkustajamäärien osalta se, että Galaxy ilmeisesti normaalivuoroillaan ajelee suurimman osan aikaa todella tyhjänä?
10
Muu merenkulku / Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 19.02.2018, 21:03:02  »
Täytyy kyllä myöntää, että yllättävän vähäiset ovat prosenttipudotukset FIN-SWE-liikenteessä -näin paljon on siis perää väitteissä liikakapasiteetistä. Jos kuukauden 186 vuorosta puuttuu 44, on kuuden ja puolen prosentin pudotus matkustaja- ja alle neljän prosentin pudotus rahdissa suorastaan inhimillinen.
Tukholman ja Baltian pääkaupunkien välisillä linjoilla keskimääräiset matkustaja-ja rahtimäärät ovat edelleen sellaisia (TLL noin 1170, RIX noin 780 matkustajaa/lähtö), että yhden noista aluksista irrottaminen Turun linjalle sijaiseksi olisi ollut ihan perusteltua. Mutta kaiketi pääkonttorissa tiedetään, mitä tehdään... ::)
https://globenewswire.com/news-release/2018/02/05/1332612/0/en/AS-Tallink-Grupp-statistics-for-January-2018.html
Sivuja: [1] 2 3 ... 10