Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Muut alukset / ESL Shippingin rahtauksista
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto tänään kello 15:27:32 »
ESL Shipping on hiljattain rahdannut kaksi 3110 dwt:n irtolastialusta, sisaralukset Baltic Carrierin ja Baltic Skipperin. Alukset löytyvät myös ESL:n alusluettelosta. Koskakohan ESL:llä on viimeksi ollut käytössä tämän kokoluokan aluksia...?
2
Muut alukset / Vs: Uusi laiva Meriauralle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto tänään kello 15:17:56 »
Meriaura on rahdannut ruotsalaistaustaisen 3050 dwt:n irtolastialus Swe-Bulkin hiljattain, kertoo Sjöfartstidningen. Lisäksi aluslistalta löytyy jo pitempään rahdattuna olleen Stenbankin sisaralus Skagenbank - en nyt muista, onko tämä uusi rahtaus vai ei.
3
Muut alukset / Vs: ESL Shipping tilaa kaksi LNG-käyttöistä irtolastilaivaa Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto tänään kello 15:13:33 »
Toinen alus sai tänään kasteessa nimen Haaga.

ESL:n tiedote
Haaga laskettiin vesille 20.10. Nanjingissa.

ESL:n tiedote
4
Muut alukset / Vs: Godby Shippingin alusten rahtauksista
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto tänään kello 12:28:19 »
Godby ilmoitti tänään facebook-sivullaan, että Baltican rahtausta TransProConille on jatkettu kesäkuuhun 2018, ja optio jatkoon on joulukuulle 2018 asti.

EDIT: näemmä asia esillä jo Ruotsissa: Sjöfartstidningen
5
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines muuttaa Ruotsin-liikenteen konseptiaan?
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso tänään kello 01:03:11 »
Euroferry Corfu, Italian lippu
Poistui Öresundin kautta Itämereltä. Kuva Fof:ssa sekä vähän kaikkialla:
http://www.faktaomfartyg.se/euroferry_corfu_1999_b_1.htm
6
Muut alukset / Hinaaja STEINBOCK myyty Suomeen
« Uusin viesti kirjoittanut Aleksi Lindström 22.10.2017, 17:48:04  »
Pietarsaarelainen Kraftline AB on ostanut jo tammikuussa saksalaiselta Bugsier-varustamolta hinaaja STEINBOCK:in ja antanut sille uuden nimen BOCK. Alus on rakennettu v. 1977 ja paaluvetoa löytyy 25 tonnia.

Myyntiuutinen saksaksi:

http://www.thb.info/rubriken/schiffsverkaeufe/single-view/news/bugsier-verkauft-steinbock.html

Pari kuvaa:

http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=511710
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=271024
7
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Papunen 20.10.2017, 18:18:26  »
Oon koittanut tuossa nyt verrata havainnekuvan perusteella miten eroaa Graceen, tokihan ne voi vielä muuttua.

Ylimmällä kannella näyttäisi olevan ikkunaa ylöspäin ja Gracella noilla kohtaa spa-osasto, että sopisi hyvin myös olla tuossa kohtaa. Ylin kansi ei kuitenkaan ole laivan perään saakka, joka voisi tarkoittaa että jos kaksikerroksinen yökerho olisi niin se olisi Graceen verrattuna kerroksen alempana. Kauppa voisi olla silloin alimmaisen ei-hyttikerroksen keulassa. (Gracellahan on tällä kohtaa joku 40 hyttiä). Alimmaisella hyttikerroksella iso rivi suuria ikkunoita, että siellä myös ulkohyttejä enemmän verrattuna Graceen. Onko miehistökämpät kolmen hyttikannen perässä kun siellä ne pienemmät ikkunat..
9
Matkustaja-autolautat / Vs: Estonian uppoamisesta 20 vuotta 28.9.2014
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 20.10.2017, 15:06:29  »
Joo reitiltäänhän Estonia eksys,mut Estonia uppos sen tähden kun keulavisiiri irtosi ja vesi pääsi valtoimenaan autokansille ja kun kallistumaa oli tarpeeksi niin ikkunoita hajosi vedenpaineesta. Jos olet toistamieltä nii men kokonaa pois.

Multa on varmaan mennyt kaikki nämä vuodet jotain ohi reitin suhteen, kun olen aina lukenut vain teknisiä syitä kaikista versioista. Täytyisi lukaista taas kaikki JAICista noihin ruotsalaisiin ja saksalaisiin läpi. Itse inhoan kohudokumentteja, joilla rahastetaan vainajilla sekä kaikenlaisia foliohattuhommia.

Selvää on, että virheitä on tehty sekä tutkinnassa että silloin myös viranomaisten ja varustamon toiminnassa. Ja salailuakin on, tietysti myös tuohon aikaan suurvaltaintressejä ja paljon omituisia sattumia, mm. kipparin Sandhamnin luotsikoe johon oli kiire sekä juurikin tuo viranomaisen tarkastus aiemmin samana päivänä. Mutta siitä päästäänkin siihen, että varsinkin tuohon aikaan maailma oli kovin toisenlainen ja eiköhän se ole kaikkineen ihan klassinen tapahtumaketju, joka johtaa suureen onnettomuuteen. Amberin päällystön kertomus on todella raskauttava sen suhteen, mikä järjetön luotto Estonian päällystöllä oli kaluston luotettavuuteen ja lisäksi kuinka huonolla tasolla oma osaaminen suhteessa vastuisiin ihmishengistä oli. Ja tämähän on tullut todettua muualtakin, mm. Europan silloinen bryga-porukka on vahvistanut kaikenlaisen ramboilun alusta asti keleistä ja liikenteestä välittämättä.
10
Matkustaja-autolautat / Vs: Estonian uppoamisesta 20 vuotta 28.9.2014
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 20.10.2017, 13:51:55  »
Joo reitiltäänhän Estonia eksys,mut Estonia uppos sen tähden kun keulavisiiri irtosi ja vesi pääsi valtoimenaan autokansille ja kun kallistumaa oli tarpeeksi niin ikkunoita hajosi vedenpaineesta. Jos olet toistamieltä nii men kokonaa pois.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10