Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Matkustaja-autolautat / Vs: Puolueristeilyt
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 17.08.2017, 16:58:37  »
No niin syksyn presidenttikamppailun aloitus KaPu:n suunnalta:

"Kansalaispuolueen kannatusjäsenten seminaari ja risteily
Kansalaispuolueen kannatusjäseniä kutsutaan tällä kirjeellä osallistumaan lauantaina 7.10.2017 klo 15.30 alkaen laivaseminaariin ja yleiseen avoimeen kokoukseen Helsingistä risteillen Pietariin. Laiva lähtee Helsingin länsiterminaalista kello 18.00 ja saapuu Pietariin sunnuntaina klo 9.00. Laiva lähtee takaisin Helsinkiä kohti sunnuntaina klo 18.00 ja palaa Helsinkiin maanantaina 9.10.2017 aamulla klo 7.00. Viisumivapaalle matkalle tarvitaan voimassaoleva passi, jonka on oltava voimassa 6 kk matkan jälkeen sekä terminaalista saatava shuttle-bussilippu.
Klikkaa tästä ja ilmoittaudu
Ohjelma
Lauantai 7.10.2017
klo 15.00 Kokoontuminen ja matka-asiakirjojen jako
klo 15.30 Seminaari ja yleinen avoin kokous;
ajankohtaista kansalaispuolueesta,
katsaus parlamentin ja valtakunnan politiikan asioihin,
professori Tapio Variksen asiantuntijapuheenvuoro 'geopolitiikasta ja informaatiovaikuttamisesta',
presidentinvaalien kannattajakorttien keruu ja vaalipiirikohtainen organisoituminen,
Keskustelu ja yhteenveto.
klo 17.00 Minustako eduskuntavaaliehdokas? – koulutus eduskuntavaaliehdokkaaksi pyrkiville ja kansalaispuolueen kampanjaväelle vaalityössä huomioitavista asioista.
klo 17.40 Pienryhmätyöskentelyä presidentinvaaleista, maakunta- ja sote-uudistuksesta sekä puolueen ohjelmista
klo 20.30 Yhteinen päivällinen
Sunnuntai 8.10.2017
(klo 7.00-9.00 Aamiainen – sen varanneille)
klo 9.00 Laiva saapuu Pietariin – passitarkastukseen siirtyminen
klo 9.45- Kiertoajelu Pietarissa ja omakustanteinen lounas
klo 18.00 Laiva lähtee Helsinkiin
klo 18.00-19.00 Kansalaispuolueen johto tavattavissa
klo 18.00- pienryhmätyöskentely jatkuu edellisen päivän ryhmissä
Maanantai 9.10.2017
klo 7.00 Laiva saapuu Helsinkiin
 
Taustatietoa Pietarista
Pietari on Venäjän toiseksi suurin kaupunki Moskovan jälkeen, ja Pietarin satama on Venäjän suurin. Pietari oli Venäjän pääkaupunki kahden vuosisadan ajan (1712-1918). Kaupunkia pidetään yhtenä Euroopan kauneimmista kaupungeista.
Itämerellä Suomenlahden päädyssä sijaitsevan Pietarin perusti venäläinen tsaari Pietari Suuri 27. toukokuuta 1703. Tsaari etsi tietä merelle ja halusi perustaa portin kaupankäynnille Itämerelle päin. Kaupunki sijaitsee Neva-joen molemmilla rannoilla, ja se koostuu 42 saaresta. Pietarin vesistö koostuu yli 60 haarautumasta ja 20 kanaalista. Yli 300 siltaa yhdistävät vesistön erottamat osat toisiinsa."
22
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin suunnitelmista
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Linnainen 16.08.2017, 22:11:06  »
Tuorein pikku-uutinen pörssistä. Tallink jatkoi yhä omistamansa entisen Superfast IX:n (Atlantic Vision) rahtausta Kanadaan: https://cns.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=787189&messageId=990190
23
Risteilijät / Vs: Mariya Yermolova romuksi
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Paulavuo 16.08.2017, 17:07:42  »
Ocean Adventure on löytänyt  markkinarakonsa.  Ei noita jäävahvistetttuja risteilyaluksia varmaan kauhean montaa ole.
24
Muu merenkulku / Vs: Ruusuniemen kanava rakenteilla
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka Koskimies 16.08.2017, 16:26:41  »
Kiitos Pekka!  :)
25
Muu merenkulku / Vs: Vuosaaren venesataman laiturijatke rakenteilla
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 16.08.2017, 15:01:01  »
Voit itsekin muuttaa alkuperäisen viestin otsikkoa, sillä se on itsesi kirjoittama. :)
26
Muu merenkulku / Ruusuniemen kanava rakenteilla
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka Koskimies 16.08.2017, 10:47:50  »
Heinäkuun lopulla alkanut täyttömaan nopea karttuminen Vuosaaren Ruusuniemen kanavan eteläpäähän sai aluksi arvelemaan, että tälle alueelle suunniteltuja rakennustöitä oltaisiin jatkamassa.

Osoittautui kuitenkin, että maa-aineksen kuormaaminen paikalle liittyi kanavan pohjoisosassa saaristolaivojen/vesibussien telakointialueen rakentamiseksi käynnistettyyn urakkaan. Alueen ahtauden vuoksi sieltä louhittua ja ruopattua maa-ainetta on rakennustöiden myöhempiä tarpeita varten jouduttu välivarastoimaan sekä kanavan eteläpäähän että sinne johtavan tien varrelle.

Saaristolaivojen telakointialueen esirakentamisen suunniteltiin valmistuvan loppusyksyyn 2017 mennessä, jolloin niiden käytössä nykyisin oleva alue Sompasaaressa jää Kalasataman rakennustöiden alle.

27
Risteilijät / Vs: Mariya Yermolova romuksi
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 14.08.2017, 22:24:55  »
Vähiin käy tämäkin kiinnostava laivasarja ennen kuin loppuu. Ocean Adventurerin elinajanpidennyt on mielenkiintoinen. Ilmeisesti laivatyyppi on perusratkaisuiltaan hyvä, kun noin vanhaan laivaan tehdään noin suuret uudistukset.
28
Risteilijät / Vs: Mariya Yermolova romuksi
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Paulavuo 14.08.2017, 19:44:32  »
Ajoi talvella 1977 Helsinki-Tallinna
29
Muut alukset / Vs: Finnsky törmäsi Stettinin kanssa
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 12.08.2017, 17:58:18  »
Näyttää siltä, että Stettiin yksinkertaisesti ajautui päin. Aivan kuten tuollakin epäillään:

..."As can bee seen on video, STETTIN, obviously not under control, drifted on FINNSKY portside stern, either moving on inertia, or dragged by a strong current..."
http://maritimebulletin.net/2017/08/12/maritime-bulletin-daily-aug-11-12/

30
Muut alukset / Finnsky törmäsi Stettinin kanssa
« Uusin viesti kirjoittanut Aleksi Lindström 12.08.2017, 15:35:33  »
Finnlinesin FINNSKY ja saksalainen museojäänmurtaja STETTIN törmäsivät Rostockissa 12.8.2017:

Video törmäyksestä: https://www.youtube.com/watch?v=Z9SedKjMY9U

Uutislinkki saksaksi: https://www.ndr.de/nachrichten/mecklenburg-vorpommern/Hanse-Sail-Kollision-bei-grosser-Ausfahrt,hansesail994.html
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10