Vikingillä menee hyvin

Aloittaja 2709, 15.03.2007, 11:55:14

« edellinen - seuraava »

2709

 Viking Linen matkustajamäärät jatkoivat nousua ja matkustajakohtaiset myyntituotot kasvoivat.

Vallitsevassa markkinatilanteessa konsernin tuloksen toimintavuodelta 2006/2007 arvioidaan olevan parempi kuin vuoden 2005/2006 tulos, yhtiö sanoi.

Kauppalehti Online http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/etusivu/juttu.jsp?oid=2007/03/15/2290721

Ville Järvinen

Jotain tämänsuuntaista osasi kyllä odottaakkin. Omien havaintojen parusteella Viking Linen laivojen matkustajamäärät ovat todella lisääntyneet. Ilmeisesti tuo lähes ilmaisten matkojen jakeleminen näin talviaikaan on kohtalaisen kannattavaa bisnestä.
Olisi mielenkiintoista tietää minkälaista tulosta TallinkSilja on tehnyt, että näkisi ovatko heidänkin matkustajamäärät nousseet, vai onko osa heidän asiakkaistaan vain siirtynyt Viking Linelle.

Kille

Nyt tuo ahvenamaalaisten nuukuus alkaa tuottamaan tulosta. Viikkari hyötyi Siljan myynnistä tallinkille enmmän kuin mitä se olisi hyötynyt siitä kun se olisi itse sen ostanut. Ja Vikingin laivat ovat iästään huolimatta hyvässä/siistissä kunnossa joten ihmiset myös viihtyvät siellä. Ja Tallinkin antama "huono"kuva taas on voinut viedä siljan matkustajia Vikingille.

x25

Syy on siinä, et Affenanmaalaiset on kiltiä ja kohteliasta sakkia toisin ku Virolaiset jotka kohtelee "eivirolaisia" tylysti mut oman maan kansaa ystävällisesti.

als

Lainaus käyttäjältä: Eki Majankallio - 15.03.2007, 15:02:39
Syy on siinä, et Affenanmaalaiset on kiltiä ja kohteliasta sakkia toisin ku Virolaiset jotka kohtelee "eivirolaisia" tylysti mut oman maan kansaa ystävällisesti.
OT: Ei muuten pidä paikkaansa Eki..!  ;)

Mutta on se hyvä että Vikingillä menee hyvin. Keijo mainitsikin jossain haastattelussa, että Viking on sellainen Wait and See -yhtiö, joka tarkkailee ensin muiden varustamoiden toimintaa ja toimii sitten itse.  :)

Niko Viirret

Joo eihän Tallink kohtele esim. suomalaisia tylysti, kun ei edes lippuja meinaa saada. ::) ( Nuuskahtaa OT:lle )

Santeri

En nuolaisisi ennen kuin tipahtaa.

Vikingin tuloksen paraneminen ei välttämättä missään nimessä tarkoita, että Siljan pudos olisi tipahtanut...

Voi olla, että Vikingillä on mennyt vuosi sitten huonosti tai kuluja on ollut enemmän tms. Ja voi olla, että laivamatkailu on ollut vilkkaampaa vuoden takaiseen kokonaisuudessaan syystä tai toisesta.

Petri Lindqvist

Lainaus käyttäjältä: Santeri Lahdensalo - 16.03.2007, 13:52:57
En nuolaisisi ennen kuin tipahtaa.

Vikingin tuloksen paraneminen ei välttämättä missään nimessä tarkoita, että Siljan pudos olisi tipahtanut...


Sinisilmäisesti olet jossain toisessakin ketjussa tällaista olettamaa tehnyt. Minäpä taas heitä sellaisen väittämän, että laivamatkailu yleensä ei ole lisääntynyt niin merkittävästi, että Viking olisi saanut puhtaita "uusia asiakkaita". Kyllä tuonne joukkoon mahtuu merkittävä määrä sellaisia asiakkaita, jotka ovat siirtyneet Tallink Silja-konsernin aluksisilta Viking Linelle. Innolla odottelen TallinkSiljan lukuja.


Aleksi Lindström

Lainaus käyttäjältä: Santeri Lahdensalo - 16.03.2007, 13:52:57
Vikingin tuloksen paraneminen ei välttämättä missään nimessä tarkoita, että Siljan pudos olisi tipahtanut...

Santeri, voisitko vähän selventää tuota lausetta; minulle on ainakin ihan uusi suomen kielen sana tuo "pudos"...  ???

Santeri

#9
Lainaus käyttäjältä: Aleksi Lindström - 16.03.2007, 16:52:14
Santeri, voisitko vähän selventää tuota lausetta; minulle on ainakin ihan uusi suomen kielen sana tuo "pudos"...  ???

Eipäs nyt viisastella  :)

Lainaus käyttäjältä: Petri Lindqvist - 16.03.2007, 16:48:42
Sinisilmäisesti olet jossain toisessakin ketjussa tällaista olettamaa tehnyt. Minäpä taas heitä sellaisen väittämän, että laivamatkailu yleensä ei ole lisääntynyt niin merkittävästi, että Viking olisi saanut puhtaita "uusia asiakkaita". Kyllä tuonne joukkoon mahtuu merkittävä määrä sellaisia asiakkaita, jotka ovat siirtyneet Tallink Silja-konsernin aluksisilta Viking Linelle. Innolla odottelen TallinkSiljan lukuja.


Ei kyse ole sinisilmäisyydestä. En vain lähde arvuuttelemaan osavuosikatsauksien matkustajalukuja sen perusteella, kuinka paljon ihmisiä on ollut laivoilla silloin, kun minä olen ollut risteilyllä.

"Matkustajavolyymi on ensimmäisen neljänneksen aikana kehittynyt myönteisesti 51 508 matkustajan lisäyksellä 1 253 175 matkustajaan (+ 4,3 %)."

Eli seuraavassa vastaavassa Siljan katsauksessa heidän matkustajalukunsa on vähentynyt 51 508 hengellä ko. ajankohtana? Kaikki tämän alle jäävä vähentyminenkin tarkoittaa uusia matkustajia Vikingille. Toisaalta se on minulle ihan sama, koska tylsäähän se olisi, jos ei olisi perinteistä punainen-valkoinen kilpailua.

Mutta periaatteessa se on mahdollista, että laivamatkailu on kokonaisuudessaan lisääntynyt. Esimerkiksi ihmisten velkaantuneisuus on nyt paljon isompi kuin se oli ennen lamaa. Taloudessa mennään lujaa ja kulutusluottoja otetaan.

Aleksi Lindström

Lainaus käyttäjältä: Santeri Lahdensalo - 16.03.2007, 18:45:02
Eipäs nyt viisastella  :)

Ei vaan esitin kysymyksen, mutta ehkäpä kyse oli sanasta tulos. :)

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Aleksi Lindström - 16.03.2007, 19:00:27
Ei vaan esitin kysymyksen, mutta ehkäpä kyse oli sanasta tulos. :)

Jep, jep...

Tekevälle sattuu. Jos ei mitään tee, ei koskaan satukkaan  :deal:

Mikko-Oskari Koski

Tulosparannus ja liikevaihdon kasvu ovat ne numerot, mitä kannattaa tuijottaa enemmän, kuin jotain matkustajamäärien nousua. Voihan olla, että joku muukin risteilyseurue, kuin Mikko ja Oskari Koski ovat joskus kunnioittaneet sista minuten-lähdöllä punaista lauttaa läsnäolollaan -ja maksaneet Päivä Helsingissä-risteilystä B2P:ssä 50 kruunua... ::)

Mutta se, että Vikingillä menee hyvin, johtuu juuri nyt varsin monesta seikasta, joista kulutuskasvu ei todellakaan ole vähäisin, saati vähäpätöisin...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

x25

Kyllähän jokainen laivayhtiö kattoo ensin muista mallia, ja tekee saman, mutta paranneltuina.

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 20.03.2007, 15:22:19
Tulosparannus ja liikevaihdon kasvu ovat ne numerot, mitä kannattaa tuijottaa enemmän, kuin jotain matkustajamäärien nousua. Voihan olla, että joku muukin risteilyseurue, kuin Mikko ja Oskari Koski ovat joskus kunnioittaneet sista minuten-lähdöllä punaista lauttaa läsnäolollaan -ja maksaneet Päivä Helsingissä-risteilystä B2P:ssä 50 kruunua... ::)

Mutta se, että Vikingillä menee hyvin, johtuu juuri nyt varsin monesta seikasta, joista kulutuskasvu ei todellakaan ole vähäisin, saati vähäpätöisin...

Minun mielestäni niitä matkustajamääriä pitää nimenomaan tuijottaa, sillä ne matkustajathan sen laivayhtiön tuloksen tekee suurimmaksi osaksi, mitä enemmän matkustajia sitä parempi tulos. Rahdista tulevat tuotot eivät ole kymmenesosaakaan tuloksesta Vikingin tapauksessa.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).