Kirjoittaja Aihe: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys  (Luettu 307404 kertaa)

rasanttu

  • Vieras
Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Vastaus #1020 : 16.05.2017, 16:01:06 »
https://demokraatti.fi/olutlaatikko-maksaa-virossa-pian-yli-18-euroa-paihdetyojarjesto-uskoo-tahan-paattyy-viinaralli/

Suomessa myydään salkkua olutta parhaillaan 20 eurolla useammassa eri ketjussa. Pian puheet myös siitä, että A-olut maksaa väistyvät kun alkoholilainsäädäntöä kevennetään syksyllä.
Oma veikkaukseni on, että matkustajatuonti romahtaa ja hiljattain tehdyn KO. päätöksen myötä tuonti keskittyy Latviasta toimivien huolitsijoiden käsiin.

Kun matkustajatuonti romahtaa tämä tarkoittaa menohalujen tuntuvaa vähennystä.

Kalevi Lehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1419
Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Vastaus #1021 : 07.08.2017, 20:58:46 »
Jokohan näissä luvuissa alkaa näkymään Viron alkoholiverotuksen muutokset?
https://www.tallink.com/documents/10192/38451109/2017-07-Traffic-Volumes_en.pdf/40d03af4-975d-4b80-997a-5733246c18ef
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Joonas Kortelainen

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 375
Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Vastaus #1022 : 08.08.2017, 02:11:17 »
Jokohan näissä luvuissa alkaa näkymään Viron alkoholiverotuksen muutokset?
https://www.tallink.com/documents/10192/38451109/2017-07-Traffic-Volumes_en.pdf/40d03af4-975d-4b80-997a-5733246c18ef

Olisi kovin helppo tulkita niin, mutta kun heinäkuun luvussa on vielä mukana Silja Europan päiväristeilyt viime kesänä. 1300 paikkaa vähemmän oli päivää kohti tarjolla tänä kesänä ja 1100 matkustajaa päivässä tuli turpaan viime vuodesta. Ja heinäkuussakin Europalle pääsi edullisesti autolla ja mukavalla aikataululla, joten veikkaampa että Megastar on imenyt ison osan Europan lähtijöistä viime vuoteen verrattuna 10:30 ja 16:30 lähdöillä. Ainoa hiipumisen merkki jos jokin on se, että Superstar kuljetti toisin sanottuna vaan keskimäärin 200 paxia vähemmän päivässä kuin Megis tänä vuonna, vaikka jälkimmäinen on paljon isompi. Totuus kuitenkin taitaa olla se, kun uutukaisen täyttöaste on kuulemma ja omienkin kokemuksien mukaan varsin hyvä kiinteiden lähtöjen mukaan, että nyt on Star se, joka saa vähemmän matkustajia kuin Europa ja Megis.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2017, 06:12:00 kirjoittanut Joonas Kortelainen »

Jari Joenperä

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Vastaus #1023 : 08.08.2017, 05:50:47 »
Vastaavasti Viking Linellä kulki heinäkuussa 73000 matkustajaa enemmän Hki-Tallinna kuin edellisenä vuonna. Eli kokonaismatkustajamäärä kuitenkin selvästi plussalla.

Joonas Kortelainen

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 375
Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Vastaus #1024 : 08.08.2017, 06:08:37 »
Vastaavasti Viking Linellä kulki heinäkuussa 73000 matkustajaa enemmän Hki-Tallinna kuin edellisenä vuonna. Eli kokonaismatkustajamäärä kuitenkin selvästi plussalla.

Karkeasti 2350 matkustajaa päivässä siis enemmän. Linda vähensi varmasti, kun vain yksi laiva tänä vuonna liikenteessä. Olisi kiva kuulla Eckerön lukuja. Mobylla maanantaiset ylitykset tuskin toivat huikeita lisäyksiä suuntaan tai toiseen.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2017, 06:11:04 kirjoittanut Joonas Kortelainen »

Mika Blomberg

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 74
Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Vastaus #1025 : 09.08.2017, 08:23:46 »
Sehän nyt päivänselvää, että jos viking on lisännyt reitillä, niin että heinäkuussa markkinaosuus on ollut 24 %, on se Tallinkilta pois. Luulenpa että Megastar ei vedä niin paljon, kun oli suunnitelmissa, tuskinpa Pant ja muut muuten Tallinkia myymässä olisivat, jos ei olisi talous kuralla.

Jussi Laine

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Vastaus #1026 : 11.08.2017, 10:48:18 »
olisivat, jos ei olisi talous kuralla.

Miksi pitää vuodesta toiseen jauhaa valeuutisia? Tallinkin tulos ei ole kuralla tilinpäätösten mukaan ja omavaraisuus ennen Megastaria oli 53 % mikä on hyvä. Mutta toimiala on kypsä ja kasvua ei ole näkyvissä. Se ei varmastikaan riitä Pantin tyyliselle liikemiehelle.

Johan Snellman

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys KORJATTU
« Vastaus #1027 : 11.08.2017, 19:06:11 »
Ei kannata tarttua pelkästään niin kaljanostajiin. Rekkaliikenne kasvoi heinäkuussa HEL-TAL 16.7 %, eli 19276 rekkaa. Jos vuoroja on 16 päivässä (sis ml SEAWIND) niin se tekee n 43 rekkaa per vuoro. Eli kohtuullisen täynnä lastikannet ovat joka vuorolla. 43 rekkaa/kuorma-autoa, lienee keskimäärin jotain 18 m x 43 kpl eli 750 kaistametriä pelkkiä isoja ajoneuvoja. STAR syö 2000 metriä ja MEGASTAR 2800 (+autoja) ja SEAWIND runsaat 1200 metriä. XPRS ottaa n 1000 metriä ja FINLANDIA   vajaat 2000. Maksimikapasiteetti on heillä siis yhteensä 12.000 metriä, mutta siitä saa varsinkin Finlandialla laskea pois henkilöautot yms. Tallinkin markkinaosuus on siis n 2/3.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2017, 00:30:58 kirjoittanut Johan Snellman »