Kirjoittaja Aihe: Tallink luopumassa Superfasteista?  (Luettu 129391 kertaa)

Timo Selkälä

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2058
  • Punainen ristipä se siinä...
Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Vastaus #300 : 05.02.2014, 22:12:50 »
Stena Line ja Tallink sopineet sopimuksen pidentämisestä syksyyn 2019 asti.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Eemeli Mäenpää

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 78
  • "No, sepä se!"
    • Matkamies
Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Vastaus #301 : 05.02.2014, 22:45:28 »
Ja mihinkäs sen jälkeen?  ;D
Tulevaa: 2015: 3.4 & 5.4 Superstar
Mennyttä: 2014: 3.-5.1 Silja Symphony, 16.-17.10 Baltic Princess

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3772
  • Liputuskysymys...
Vs: Atlantic Visionin vuokrasopimusta pidennetään vuodella
« Vastaus #302 : 25.07.2014, 15:29:46 »
Kun tuolla toisaalla on puhuttu Tallinkin Latvian linjan mahdollisesta tulevaisuudesta ja heitetty kehiin Atlantic Visionkin (jota joku tosin yhä jaksaa kutsua Superfast ysiksi), tuli mieleen kysäistä, kuinka realistista aluksen paluu Itämerelle voisi olla? Voisiko siihen asentaa rikkipesurit ja voisiko se olla taloudellisesti järkevä sijoittaa esim.Riian ja Nynäshamnin välille (5-7 lähtöä viikossa/suunta)? Saaristoajoonhan tämä alustyyppi sopii ilmeisen huonosti, joten SeaWindin korvaajaksi TKU-STO-liikenteessä Atlantic Visionista tuskin olisi.
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2247
    • kships.blogspot.com
Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Vastaus #303 : 25.07.2014, 23:40:26 »
Rikkipesurikysymys on hyvä. Veikkaisin asiaa sen enempää tuntematta pesurin asentamisen laivaan olevan todennäköisesti helpompaa kuin varsinaisiin risteilylauttoihin, koska korsteenin sijainnista johtuen pesuri voitaisiin asentaa matalammalle ja näin se vaikuttaisi vähemmän negatiivisesti aluksen tasapainoon. Mutta tunnustan etten ole mikään asiantuntija aiheessa.
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."

Timo Toivonen

  • Försti
  • ****
  • Viestejä: 581
Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Vastaus #304 : 14.08.2014, 16:52:30 »
Atlantic Visionin eli ex SF IX:n charter-sopimusta on pidennetty marraskuuhun 2015 asti, eli laivan mahdollisen paluun Itämerelle voi toistaiseksi taas unohtaa.

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=620471&messageId=769530
« Viimeksi muokattu: 14.08.2014, 16:54:32 kirjoittanut Timo Toivonen »
"Tere tulemast Titanicule!"

Timo Toivonen

  • Försti
  • ****
  • Viestejä: 581
Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Vastaus #305 : 03.02.2015, 17:49:57 »
Atlantic Visionin eli ex SF IX:n charter-sopimusta on pidennetty marraskuuhun 2015 asti
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=620471&messageId=769530

Tänään julkistettu jatkosoppari ulottuu jo marraskuuhun 2017 asti.

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=642966&messageId=798853

Jokohan alus on sitten 9 vuodessa melkein tienannut hintansa vuokratuloina...
"Tere tulemast Titanicule!"

S Liljeström

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 136
Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Vastaus #306 : 03.02.2015, 18:12:58 »
Mikähän päivävuokra nykyisellään mahtaa olla?

SL

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3772
  • Liputuskysymys...
Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Vastaus #307 : 12.07.2017, 22:06:44 »
Vasta nyt tämän keskustelulangan otsikko alkaa todella lunastaa itseään, vaikka käytännössä Tallink toki on fastereista luopunut jo aikaa sitten...
Kyllä näin. Tallink on tänään tehnyt myyntisopimuksen näistä kahdesta aluksesta Stenan kanssa hintaan 133,5 miljoonaa euroa.

https://cns.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=783276&messageId=984869
En ole oikeastaan mitenkään hämmästynyt, sillä Stena on tehnyt lauttoihin niin huomattavia muutoksia, että kun oli sauma ostaa purkit, niin kannatti tehdä. Ja Tallinkilla oli motiivi myydä, koska todellisuudessa varustamolla ei ole intressejä kehittää tämäntyyppisille aluksille töitä omassa verkossaan.
Kiinassa rakennettavien alusten sijoittelua on ehkä ruvettu pääkonttorissakin laskemaan uudelleen.
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950

Marko Manninen

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 399
Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Vastaus #308 : 13.07.2017, 17:14:54 »
Herää kysymys haluaako Stena ysinkin laivastoonsa. Stena sekä Tallink on rahdannut laivoja Kanadaan. Olisko Stenalla tarjota joku korvaava Kanadaan.
Autolla menneet 1/2015->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Nordlink, Stena Britannica
Autolla tulevat 2015: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?
Risteily menneet 1/2015->: Baltic Queen, Amorella, Viking Grace
Risteily tulevat 2015: