Gabriella seisoo edelleen Tukholmassa

Aloittaja Joonas Pio, 28.12.2016, 20:01:11

« edellinen - seuraava »

Joonas Pio

Gabriella seisoo edelleen Tukholmassa kuin myös Cinderella. Toisaalla kerrotun tiedon mukaan Gabriella olisi hajonnut. Viking Line ei kerro vielä asiasta mitään. Tietääkö joku enemmän?

Joonas Pio


Mikko Valli

Pääsi lähtemään kohti Helsinkiä.

Joonas Pio


Toni Ohvo

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005024427.html

-> Ilta-Sanomat mukaan automaatioviasta kärsinyt Gabriella saapuu Helsinkiin ajallaan.


Janne Koskinen

Tax-Freesta:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005024591.html

"Gabriellan jättäessä pysähdyksen väliin herää siis kysymys aluksen tax free -myynnistä.

– Kyseessä on force majeure -tilanne. Samoin kuin myrskyssäkin. Laivassa on niin paljon Helsinkiin matkustajia ja lastia, että nyt oli tehtävä näin.

Vastaavissa tilanteissa katsotaan, että pysähtymättä jättäminen on johtunut siis pakollisesta tilanteesta. Tällöin myöskään myyntiä aluksella ei rajoiteta."

– Tax free toimii aivan normaalisti siis myös tällä matkalla, Boijer-Svahnström selventää.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Ilpo Kuivanen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 29.12.2016, 12:36:35
Tax-Freesta:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005024591.html

"Gabriellan jättäessä pysähdyksen väliin herää siis kysymys aluksen tax free -myynnistä.

– Kyseessä on force majeure -tilanne. Samoin kuin myrskyssäkin. Laivassa on niin paljon Helsinkiin matkustajia ja lastia, että nyt oli tehtävä näin.

Olen ollut todistamassa vähän vastaavaa tapausta Serellä vuosia sitten: Sere lähti Tukholmasta mutta kesken ulos pakittamisen vaihtoikin suuntaa ja ajoi takaisin laituriin. Syynä oli tulipalo (ilmeisesti joku pölypalo) konehuoneen ilmanvaihtohormissa. Vaikka palo saatiinkin sammumaan oman väen toimesta eikä sitä paloautoarmeijaa mikä laiturille oli kerääntynyt, tarvittukaan, niin lähtö myöhästyi reippaasti. Taidettiin lähteä joskus yhdeksän maissa, kas kun tarvittiin viranomainen tms. tarkistamaan, että Sere on merikelpoinen. Tästä huolimatta käytiin Maarianhaminassa eikä aikataulua saatu kiinni kuin noin tunnin verran, vaikka yöllä tunsi laivan tärinästä, että avomeriosuuksilla mentiin varmaan niin kovaa kuin Serellä pääsi.

Tietty lomalaisena ei pahemmin harmittanut vähän pidempi paluumatka, mutta ruotsalaisia saattoin toki harmittaa että aika Helsingissä lyheni. Toisaalta Tallink-Siljalta kiitettävää tilanteen hallintaa: Satamassa ollessa tiedotettiin koko ajan, missä mennään ja miksi ei olla vielä lähdetty, lähtölupa varmistettiin, seuraavana päivänä oli buffa auki jos tuli nälkä ja jälkimarkkinointikin oli kunnossa: Syksyllä tuli pahoittelukirje myöhästymisen johdosta postissa sekä A-hyttiin asti ilmainen risteily samalla välillä.