Luksus-hyteissä matkustaminen

Aloittaja Marko Mälkiä, 17.03.2001, 18:54:39

« edellinen - seuraava »

Kalle Keinonen

#630
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2015100120449104_ma.shtml
Olisikohan toimittajalla nyt hiukkasen mennyt laivat kuvalähteet sekaisin.

Tämä taas menee vähän ohi aiheen mutta muuten ihan hauska:
http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1443499977211.html

-Vai että viikkarillakin on oikein Harri Hylje -disco.
Aika kova tuotemerkki toi Harri sitten kun
punaisetkin meinaa sitä käyttää diskossaan.

Kim Helle

Eipä ole eka kerta kun lehdissä sotkettu asioita, eikä varmaan viimeinen.  ::)
Päivitys

Tulossa:

Menneet: BP 3.5.2023

Mikko Merentie

Lapsena tuli koettua Finnjetin Commodore Class. Ajankohdasta ei tarkkaa tietoa, mutta joskus 80-90 - lukujen taitteessa. Muistikuvat eivät ole vahvoja, mutta lasinen Commodore Class - ovi jäi mieleen. Olisiko ollut käytävän päässä joku samalla tekstillä varustettu laattakin? Pitää mennä porukoille kaivelemaan vanhoja kuva-albumeita. Kyllä olin pikkuskloddina tohkeissani. 

Tuoreempaa kokemusta ei sitten olekaan; A-luokan (tai vastaava) kopilla on pärjätty. Viimeisimpänä Grace.

Marko Mäkelä

Lainaus käyttäjältä: Mikko Merentie - 07.10.2015, 18:41:15
Lapsena tuli koettua Finnjetin Commodore Class. Ajankohdasta ei tarkkaa tietoa, mutta joskus 80-90 - lukujen taitteessa. Muistikuvat eivät ole vahvoja, mutta lasinen Commodore Class - ovi jäi mieleen. Olisiko ollut käytävän päässä joku samalla tekstillä varustettu laattakin? Pitää mennä porukoille kaivelemaan vanhoja kuva-albumeita. Kyllä olin pikkuskloddina tohkeissani. 

Tuoreempaa kokemusta ei sitten olekaan; A-luokan (tai vastaava) kopilla on pärjätty. Viimeisimpänä Grace.
Nykyään tulee useasti otettua A-Premium hytti se tavallaan vois olla vaikka nimellä Junior DeLuxe. Europan aikoina usein tuli valittua DeLuxe,ja loppuvuonna olis tarkoitus Gracen Premium hytissä matkustaa.

Sammy Levoij

Teen työn puolesta vuodessa n. 40-50 ylitystä Suomesta Ruotsiin, Viroon tai Ahvenanmaalle ja Virosta Ruotsiin tai v.v.. Pari vuotta takaperin firma osti liput lähes järjestään Vikingiltä, jolloin hytit olivat pidemmillä väleillä (HEL/TKU/TLL-STO ja v.v.) useimmiten LXB tai B2X (Gabriella). Sittemmin TallinkSilja teki meille päin sellaisen tarjouksen, josta ei voinut kieltäytyä ja tänä vuonna tein ainoastaan 2 matkaa punaisilla. Sinänsä harmi, koska varsinkin Mariella on mielestäni erittäin toimiva laiva, josta saa erittäin hyvää palvelua.

En tiedä, mikä "luksus-hytin" virallinen määritelmä on, mutta olen itse aina ajatellut, että, jos hytissä on parivuode, tv ja jääkaappi, kyseessä on hyvä hytti. Ikkunan kanssa on vähän niin ja näin, sillä B2X on sinänsä erittäin mukava ja toimiva. Joka tapauksessa, lähes aina "hyvässä hytissä" matkustavana oma (tämänhetkiseen kalustoon perustuva) TOP-5 rankingini on:

1. Serenade/Symphony Sviitit, Junior-sviitit ja Commodore (parvekkeella tai ilman) - aivan omassa luokassaan ensiluokkaisella aamiaisella ja mukavalla Loungella. Maineensa veroinen.
2. Gracen/Mariellan/Cinderellan parivuoteelliset hytit - Erittäin onnistunut facelift myös vanhemmissa viikkareissa. Gracen sviitit ovat upeita, mutteivät missääni nimessä hintansa väärtejä.
3. Gabriellan 11. kerroksen hytit - Varsinkin parvekkeelliset hytit ovat laadukkaita.
4. BP/Galaxy/BQ sviitit - Suhteellisen pieniä, mutta mukavia hyttejä. Pienestä tv:stä miinusta.
5. Serenaden (ja pian myös Symphonyn?) uusitut DeLuxet - Toimiva facelift, mukavasti tilaa, kaunis hytti.

Romantika/Victorian hyttejä on vaikea verrata Suomi-Ruotsi-välin laivojen vastaaviin. Sviitit ja DeLuxet ovat tilavia, mutta todella yksinkertaisia.

Henri Ranta

Onkos kukaan käyny testaamassa Seren/Sympan Deluxe uudistuksen jos on niin mitä mieltä?
Ite menossa tiistaina Serelle Deluxeen.
Silja Symphony 2.2 - 4.2-2016
Silja Serenade 2.3 - 4.3-2016 ?????
Baltic Queen 8-9.3-2016

Jani Tarkkinen

Onko minkään laivan luksushyteissä omaa saunaa? Muistaakseni joissain oli.

Henri Ranta

Lainaus käyttäjältä: Jani Tarkkinen - 30.01.2016, 22:27:43
Onko minkään laivan luksushyteissä omaa saunaa? Muistaakseni joissain oli.

Serenade, Symphony ja Europa tulee ainaki mieleen..
Silja Symphony 2.2 - 4.2-2016
Silja Serenade 2.3 - 4.3-2016 ?????
Baltic Queen 8-9.3-2016

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Henri Ranta - 30.01.2016, 22:42:32
Serenade, Symphony ja Europa tulee ainaki mieleen..

Pilkunnussintaa, mutta ei ole luksushyteissä, noiden laivojen sviiteissä kyllä  :deal:

Joonas Vähämäki

Ihan varsinaisesti kyse ei tietenkään ole luksushytistä, mutta kun tämä säie on aikanaan perustettu, ei Itämeren laivoilla tainnut edes olla vielä muita parisängyllisiä hyttejä, kuin luksushytit, Comforteista puhumattakaan.

Siksi ajattelin, että tänne olisi ihan passelia vinkata omasta kokemuksesta Viking Gracella. Matkustin pari viikkoa sitten viimeksi tuolla laivalla, ja olin valinnut hytiksi Seaside Doublen. Siis aivan perusvarusteltu hytti parivuoteella. Viking Line on ottanut kuitenkin uuden lisämaksuluokan käyttöön, jolla 10€ maksamalla voi itse valita hytin sijainnin joko hissiaulan läheltä, laivan perästä tai keulasta mieltymystensä mukaan. Päätin siis testata tätä systeemiä, ja otin hytin keulasta. Kaltevan seinän vuoksi hytin koko on huomattavasti suurempi, mitä saman hintaluokan hytti laivan sivustalla. Niinpä oma hyttimme 8. kannella oli huomattavan pitkä, ja mielestäni ylimääräisen sohvan ansiosta miltei täytti luksushytin kriteerit. Olkoonkin, että hintaan ei kuulunut aamiaista eikä hytissä ole jääkaappia. Suosittelen vilpittömästi, jos Gracella matkustaa.


Pete Lehto

Lainaus käyttäjältä: Joonas Vähämäki - 05.09.2018, 09:20:18
10€ maksamalla voi itse valita hytin sijainnin joko hissiaulan läheltä, laivan perästä tai keulasta mieltymystensä mukaan. Päätin siis testata tätä systeemiä, ja otin hytin keulasta. Kaltevan seinän vuoksi hytin koko on huomattavasti suurempi, mitä saman hintaluokan hytti laivan sivustalla. Niinpä oma hyttimme 8. kannella oli huomattavan pitkä, ja mielestäni ylimääräisen sohvan ansiosta miltei täytti luksushytin kriteerit. Olkoonkin, että hintaan ei kuulunut aamiaista eikä hytissä ole jääkaappia. Suosittelen vilpittömästi, jos Gracella matkustaa.

Edelleen OT
Itse tein niin että mentiin todella ajoissa lähtöselvitykseen ja tutulta virkailijalta kysyttiin juurikin näitä neljää hyttiä keulasta. Hytti on tosiaan iso, ja kun siellä on sohva, niin eroa premiumiin ei ole tosiaan kuin jääkaapin ja aamupalan verran. Miinuksena mainittakoon että keulapotkurin ja keulaportin äänet kuuluvat todella hyvin.

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Pete Lehto - 05.09.2018, 11:31:06
Miinuksena mainittakoon että keulapotkurin ja keulaportin äänet kuuluvat todella hyvin.

Itse en havainnut mitään merkittävää meteliä, mutta toisaalta olen melko hyväuninen muutenkin, ettei ainakaan nukkumista häirinnyt.

Joonas Kortelainen

Ja nyt Viking tarjoaa aina välillä plus-asiakkaille mahdollisuuden upgradeen premiumiin ilman aamiaista. Sattuipa samalla tällaisen yhteydessä seiskan keulassa oleva premium-hytti. Hienot näköalat kyllä tuolta keulasta. Muuten comfortit ovat kyllä erittäin hyviä, kun niitä vaan on saatavilla.

Maria Kurtto

#643
Tuli tuossa pari viikkoa sitten käytyä vaihteeksi Gracella seilaamassa. Meillä oli Premium hytti ja täytyy sanoa että aika bueno. Muhkea sänky,  iso ikkuna, soffa pöytineen sekä baarikaappi juomineen, sekä tietysti erikoisaamiainen Oscarissa. Eli vastaava BP/Galaxylla on DeLuxe. No onhan toki laivakin uudempi. Ja äänistä sen verran... Gracehan tunnetaan aika äänettömänä laivana mutta tosiaan meidän hytti oli keulassa brygan vieressä ja kun tultiin/lähdettiin satamasta niin kyllä keulapotkurien ääni kuului varsin hyvin. Minua se ei mitenkään häirinnyt, olen jo niin turtunut laivan ääniin, mutta kunhan mainitsin. Muuten ihan mukavaa vaihtelua matkustelua Viikkarilla, vaikka matka jatkuikin illalla BP'lla  :thumb: