Luksus-hyteissä matkustaminen

Aloittaja Marko Mälkiä, 17.03.2001, 18:54:39

« edellinen - seuraava »

Marko Mälkiä

no, ehkä tämä voi olla aika pinnallinen aihe laivafriikeille, mutta kuitenkin. Kuka teistä on matkustanut näissä hyteissä ja kertokaahan vähän kokemuksia!

Eerik Laine

#1
Mun luksushyttikokemukseni rajottuu niissä käymiseen siivouksen aikana ;D

laivat

#2
Minä olen matkustanut kaksi kertaa Silja Symphonyn commondore luokan hytissä. Hytit olivat tilavat ja todella hienot. Palveluun kuului ilmainen sauna, hyttipalvelu, päivän lehdet, videovuokraus ja oma commondore lounge, jossa ilmainen kahvi tarjoilu.

Heikki Helen

#3
En varsinaisesti ole itse matkustanut luksus-hytissä, mutta yhdellä mun porukkamatkalla Fantaasialla kaveri halus sellaisen. Olihan se vähän toista luokkaa kuin ne b-hytit, joissa itse tuli matkustettua. Tosin sitä kaveria alkoi ottaa päähän, kun koko porukka tunki koko ajan sen hyttiin pitämään hyttibailuja...
Nykyään yli 1100 alusta ja 1300 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Miran Hamidulla

#4
Silloin kun Gabriella oli uusi. Olin sen ilmaisella tutustumiskäynnillä, jossa pääsi käymään sviiteissä ja luksushyteissä, ja ihan hienoilta ne vaikutti. En tosin kyllä itse aio sellaista koskaan ostaa, koska A) Ne maksaa liikaa B) C-hytit ja mies- ja kansipaikat kelpaa mulle ihan hyvin.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Arttu Laaksonen

#5
Minä en varsinaisesti ole luksushyteissä matkustanut, mutta tuolla Samin mainitsemassa commodore loungessa olen kylläkin ollut. Kerran kun mentiin näet Symphonyllä Helsingistä Tukholmaan (auton kanssa) ja tultiin viikon päästä takaisin, niin paluumatkalla seaside-hytissämme, oli mm. viinipullo ja hytin avaimilla pääsi tuonne loungeen.
.: FAQ :.

Petri Lindqvist

#6
Olin jouluristeilyllä viime jouluna Silja Serenadella ja kaverini matkusti commodere luokassa, joten tuli aika paljon siellä aikaa vietettyä. Mielestäni se commodore hytti jossa minä vierailin oli hieman nuhjuinen ja olisi ehkä hieman kaivannut kunnostusta. En tiedä onko niitä hyttwjä paljon remontoitu huoltojen yhteydessä vai ovatko ne lähes alkuperäisessä kunnossa? Ihan hienoahan siellä silti oli kun saattoi jopa silja-luokassa matkustaville pröystäillä että ei tässä ihan persaukisia olla (vaikka todellisuus ei ole ehkä ihan tuota)
Olen mennyt myös finnjetin commoder luokassa joskus vuonna 1995 ja kyllä nekin hytit ihan hienoja oli, en tiedä sitten millaisia ovat tänä päivänä...

Kenny Leong

#7
Isabellalla vuonna Hhmmmmm.....oliko se vuonna 1991 kannella 9.
Oli ihan cool.

Timo Selkälä

#8
Hei!
Olen koittanut niitä Vikingin ms Jupiterilla, Gabriellalla, Mariellalla sekä Meloodialla. Jupiterin lux-hytti oli varustettu ihanalla näköalalla eteenpäin. Kaapistot ja vessa olivat tilavia, eikä minulla siitä aluksesta muutakaan valittamista ollut - ihana.

Gabriellan ja Mariellan luksushytit ovat mielestäni tusinatuotteita, mukavia, mutta silti. Tosin ne parvekehytit ovat jääneet testaamatta.

Meloodian hyteistä en valita - ne ovat erittäin hienoja, hiukan erilaisia.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Marko Mälkiä

#9
Itse olen matkustanut Gabriellan Minisviiteissä viime kesänä. Se oli upeaa. Yöllä 2-4 välillä omalla parvekkeella. Oli hienoa katsoa Tukholman laivojen kohtaamistakin, kun ilma oli niin lämmin.
Poistullessa alkoi helvetinmoinen myrsky heti Ahvenanmaan jälkeen. Ulkokannella seikkaili irtonainen roskis, parvekkeen tuolit pyörivät ympäriinsä ja vettä roiskui alla olevalle 10. kannelle. Gabriella rutisi kuin mikäkin vanha purkki ja tuntui, että se painoi täysillä menemään, koska aamullakin se oli aikataulun mukaan Helsingissä.

Markus

#10
1 kerran commodore-ja silja-luokassa (kirjotetaaks nää viivalla ???) ja Mariellan lux-hytissä. Kaikki oli ilmasii, normaali hinnoilla ei olis tullu käytyy kertaakaan...

Jaakko Ahti

#11
Silja Symphonyllä / Serenadella parikertaa silja-hytissä ja kerran parvekkeellisessa commodore-hytissä, Europalla niin ikään 2 kertaa silja-hytissä ja -95 keväällä Finnjetin pitkä 4 pv:n risteily Commodorehytissä.
Jaakko Ahti

heesu72

#12
Sympil olen matkustanu commodore luokan hytis 11 112. ja samas hytti numeros europan silja luokan hytis. Silja Europan owners sviitis olen käyny vaan kattomas kerra, ja siin hytis ois kiva päästä matkustamaan.

ja niin olenha matkustanu Silja Scandinavial sviitis myös.

mistäs lähtien timo meloodia on kuulunu vikingin laivastoon? joskus kyllä mut ei enää tietääkseni

Timo Selkälä

#13
Hei hei heikki!
Pointti oli Vikingin Jupiterilla - koska se ei ole samma kuin esimerkiksi Fjord Linen Jupiter. Mainitsemalla pelkästän Jupiter, te olisitte kaikki varmaankin ajatelleet nykyistä Jupiteria, ja sehän on huono vertaus - vaikka ovatkin saman telakan tekosia, niin pidennetty ranskatar on aikamoinen kiulu. Sen sijaan se pidennetyssä muodossaan on hyvä alus Pohjanmeren aallokoissa.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Matti Kauppinen

Noh, minä olen matkustanut Silja Serenaden Commodore-luokan hytissä, Silja Symphonylla Silja-luokan hytissä, Silja Europalla Silja-luokan hytissä ja Kalypsolla LuxusA-luokan hytissä.

Seren Commodore-luokan hytissä oli mm. oma parveke, kylpy-amme, TV ja videot, lisäksi hyttiin kuului Commodore loungen käyttöoikeus, jossa tarjoiltiin ilmaisia virvokkeita ja siellä oli myös oma sauna joka sijaitsi tyylikkäästi Serenaden keulassa kannella 11. Olihan siellä mukava saunoa aamulla ennen Tukholmaan saapumista ja katsella samalla merinäköalaa.

Sympan ja Europan Silja-luokan hytit ja Kalypson LuxusA-luokan hytit olivat tietysti tilavampia kuin tavalliset seaside-luokan hytit, niissä on isot erkkeri-ikkunat merelle, ne sijaitsevat yläkansilla, tosin Sympan hytti sijaitsi kannella 8 ja siinä ei ollut erkkeri-ikkunoita. Kaikkiin näihin tietysti kuuluu lisäksi erikois-aamiainen.  

Lisäksi meillä oli Mercurylla vuosi sitten oli myös hieno hytti, ei se mikään sviitti ollut, eikä ihan Commodore-luokan tasoa, mutta korkeatasoinen kuitenkin kuten Karibialla liikennöivillä aluksilla muutenkin.