Mikä oli se ensimmäinen?

Aloittaja Heikki Helen, 20.02.2001, 06:01:23

« edellinen - seuraava »

Marko Mälkiä

Ensimmäinen laivareissu oli -89 Silvia Reginalla.  :) Vaikea nimi muistaa, ainakin chatin laivatriviassa. ;D

Pekka Laakso

Mun eka laivareissu (siis aidolla laivalla :P) oli varsin myöhään, eli vuonna 1991 lähes uudella Serellä.
Rahtilaivojen kyydissä olin ekaa kertaa kaksi vuotta aiemmin, Finnlinesin Antareksella.
Ensimmäinen kosketus liikkuviin aluksiin tapahtui ollessani kaksivuotias hinaaja Viikarilla (Huom, ei siis mikää Viking Lineen liittyvä juttu ;D)rikkomassa jäitä. :)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Markus

Mun ensimmäinen laivamatka ja risteily tapahtui maaliskuun lopulla 1992 ja laiva oli Silja Symphony. Eikä siitä menny vissiin ku muutama viikko, kun olin jo uudestaan laivalla.

Sami

Tein ensimmäisen laivamatkani Rosellalla Naantalista Kapellskäriin kesällä 1990. Rosella oli kyllä pettymys, :'( silloin  ajattelin mielessäni, että jos kaikki laivat ovat samanlaisia, niin en kyllä ole menettänyt mitään. Takaisin Ruotsista tulimme Kalypsolla, joka muuttikin mielikuvani laivoista...  :o

Ja kun vielä keväällä 1991 lähdimme luokkaretkelle Silja Serenadella, niin laivat alkoivat entistä enemmän kiinnostamaan  :D .  Sen jälkeen onkin Silja laivat kierretty monen monta kertaa... ja onhan sitä joskus Vikingillekin eksynyt (mikä lie hetken mielihäiriö), mutta nyt tulee matkustettua ainoastaan Siljalla.

Siljan laivat kutsuvat taas:  
7.2.Silja Operalla Riikaan  
10. 2. Silja Serenadella Tukholmaan... ja
14.2. Silja Symphonyllä Helsinkiin....

Toni Vainio

Mun eka risteily oli joskus 91- tai 92- Svealla. En muista reissusta paljoakaan mutta jonkin sortin luxus hytti oli käytössä ja hauskaa oli  ;D
No nyt on sitten nimi vaihdettu

Petteri Kallanmaa

Jaa siitä, kun tää keskustelu aloittettiin on kyllä aika lailla aikaa, mutta eihän kysymystä vanhenna  ;). Eli siis ensimmäinen risteily oli Serenadella noin viisivuotiaana, kun käytiin morjestamassa Tukholmassa serkkuja. Hyviä muistikuvia sieltä kyllä löytyy promenade, Silja Land  ;)  ;D, Silja Buffet(pahat letut  :-X  :P) ja promenade-hyttimme.

Vesa Vepsäläinen

En todellakaan muista, sillä erilaisilla laivoilla on tullut seilattua pikkupojasta asti.

Sen sijaan tiettyjä risteilyjä/matkoja on erityisesti jäänyt mieleen muista syistä, mutta ne onkin sitten ihan toinen juttu... ;)

Naviko

Vuonna 1987 Vikingin Mariellalla yhtenä helmikuun viikonloppuna. Silloin oli tosi kova tuuli ja alus meni tukholmaan koko ajan selvästi vasemmalle/paapuriin kallellaan.

Ville Taavitsainen

niinkuin täällä josssain olen jo kertonut, niin ensimmäinen matka jonka tiedän tehneeni, mutta josta en muista mitään oli Kalypsolla joskus -91.

toinen josta muistan jotain oli Naa-Mar-reittimatka Diana II:lla mutta siitäkin muistan vain ihan vähän.

Ensimmäinen josta minulla on valokuvia kuvia ja josta muistan melkein kaiken on syntymäpäiväristeily Amorellalla Turusta huhtikuussa -93. siitä ilmeisesti alkoi laivahulluuteni, koska ensimmäiset laivaesitteeni ovat vuodelta -93 :).
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Kim Granlund

Nähtävästi mä en ole vielä tähän vastannut ,joten vastataanpa nyt.
Joskus vuonna 1984 Finlandia/Silvia Regina.
Vikingilla eka kokemus 1987 Olympia/Mariella  ;D

Aleksi Viskari

mun eka kerta laivalla taitaa ajottua tonne kultaselle 80-luvulle  ;D
laiva on luultavimmin ollut M/S Silvia Regina tai M/S Olympia...varmaa tietoo ei näytä olevan kellään perheen jäsenellä,mutta veikkaisin kumminkin että se ois ollut toi M/S Silvia Regina...

Joni Huopana

Ensimmäinen oli varmastikin 1980-luvun alkupuolella, olisiko 1982-1984 paikkeilla. Silloin tehtiin hotelliristeily Uumajaan Wasa Expressillä (2) tai Botnia Expressillä, vai mitä tuolla reitillä silloin olikin.

Tomppir

Lainaus käyttäjältä: Vesa Vepsäläinen - 08.07.2003, 22:33:52
En todellakaan muista, sillä erilaisilla laivoilla on tullut seilattua pikkupojasta asti.

Sen sijaan tiettyjä risteilyjä/matkoja on erityisesti jäänyt mieleen muista syistä, mutta ne onkin sitten ihan toinen juttu... ;)

Sama juttu täälä!  ;)

Marko_L

Lainaus käyttäjältä: Vesa Vepsäläinen - 08.07.2003, 22:33:52
En todellakaan muista, sillä erilaisilla laivoilla on tullut seilattua pikkupojasta asti.

Sen sijaan tiettyjä risteilyjä/matkoja on erityisesti jäänyt mieleen muista syistä, mutta ne onkin sitten ihan toinen juttu... ;)

En olisi voinut paremmin sanoa...elikkä en muista mikä laiva oli se ensimmäinen.

Jasper Kaarna

     Silja Serenade taisi olla. 8) Minäkin muistain Petterin tapaan Silja Landin ja Promenade -hyttimme. Ja vielä ihmetellään, miksi jäin risteilyihin koukkuun! :D :o
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta