Kirja jota luet parhaillaan?

Aloittaja Jasper Kaarna, 10.05.2004, 19:11:03

« edellinen - seuraava »

Kervisen Lauri

Tällä hetkellä on sellainen tilanne, että en varsinaisesti lue mitään kaunokirjallista.

Työn alla on Tuhoon Tuomitut - venäläisen ydinsukellusveneen viimeinen matka. Takakansitekstin mukaan : "Tositapahtumiin perustuva trilleri venäläisen ydinsukellusveneen ja sen miehistön kohtalosta."
Ei miltään huipputeokselta ole vaikuttanut, vaikka kiinnostava onkin, jotain kielinee se, etten ole kirjaa jaksanut lukea sitten toukokuun...  :P

Viimeksi luin kirjan HJK mestareiden liigassa. Vaikka ei mikään kaunokirjallisuuden merkkiteos olekaan, kertoo se kiinnostavasti kaikille jalkapallosta pitäville suomalaisen jalkapallon kaikkien aikojen syksystä vuonna 1998.

:)

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Kervisen Lauri - 04.08.2004, 20:31:01
Vaikka ei mikään kaunokirjallisuuden merkkiteos olekaan, kertoo se kiinnostavasti kaikille jalkapallosta pitäville suomalaisen jalkapallon kaikkien aikojen syksystä vuonna 1998.

    ...Jolloin minäkin olin Olympiastadionilla katsomassa, kuinka tuli takkiin hollantilaiselta PSV Eindhovenilta... :-\

    Ja itse asiaan. Tällä hetkellä en lue oikeastaan mitään. Yritin lukea Lennart Meren kirjaa Hopeanvalkea, mutta teksti oli vain yksinkertaisesti liian sekavaa, enkä ymmärtänyt kirjasta muutaman kymmenen sivun jälkeen hölkkäsen pöläystä. Pitäisiköhän aloittaa Pekka Pirin teos Saagojen kutsu. Tämä on siis matkakertomus matkasta, Islantiin avoveneellä! :o
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Jasper Kaarna - 07.08.2004, 00:09:53
    ...Jolloin minäkin olin Olympiastadionilla katsomassa, kuinka tuli takkiin hollantilaiselta PSV Eindhovenilta... :-\
OT... Kuin myös. Siinä ottelussahan oli erikoista, että kaikki PSV:n kolme maalia teki silloin vielä suurelle yleisölle jokseenkin tuntematon Ruud van Nistelrooy... ::)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kervisen Lauri

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 07.08.2004, 00:26:18
Lainaus käyttäjältä: Jasper Kaarna - 07.08.2004, 00:09:53
    ...Jolloin minäkin olin Olympiastadionilla katsomassa, kuinka tuli takkiin hollantilaiselta PSV Eindhovenilta... :-\
OT... Kuin myös. Siinä ottelussahan oli erikoista, että kaikki PSV:n kolme maalia teki silloin vielä suurelle yleisölle jokseenkin tuntematon Ruud van Nistelrooy... ::)
Itse taas katselen parasta aikaa tätä peliä videolta...  ;D

Eli voinemme todeta Jalkapallon olevan se suurin ja tärkein...  ;D

Juha-Matti Harjumäki

#19
Nostetaampa ylös.

Minä luen tällä hetkellä kirjaa Häivähdys Punaista. Tämä on mielenkiintoinen kirja, aikaan josta ei ole paljon mitään tietoa. Suomeen, punaisiin ja tottakai Murrikin ja Wuolijoen sukuun. Yllättäviä asioita on tullut ja varmasti tulee tässä kirjassa.
Kirjassa on plussana minulla Erkki Tuomiojan signeeraus.
Suosittelen kaikille.

Edellinen kirja minkä luin oli Lennart Meren Hopeanvalkea, suosittelen niille jotka ovat kiinnostuneita siitä minkälaisilla aluksilla Itämerellä on kynnätty 1000-luvun molemmin puolin ja niille jotka ovat kiinnostuneita suomalaisuudesta, miten me ollaan tänne tultu, miten meidän kulttuurimme on syntynyt. Suurinta osaa esittää Hopeanvalkea vesitie, kauppareitti lännen ja idän välissä, kauppareitti on kulkenut Suomenlahden kautta.

2010

Silja Europa 9.10-10.10.

2008 Isabella 26.1-27.1  XPRS 29.6-30.6.
2007         Gabriella 3-5.4.
Rosella 18-19.6.  Isabella 22-23.9

Gallet

Mun uuden hianon Toitsun käyttöohjekirjaa... Liian hiano peli ku en ymmärrä sen ajotietokonehässäkän päälle mitään...
Ei vais, menossa on Frank Cary: Yksityisalue tosin pari sivua vasta luettu mutta ensimmäisellä sivulla esiintyi jo muistaakseni
kolmasti sana "vittu", joten se todennäköisesti kertoo aikapaljon millainen opus on kyseessä...

Teemu Uusi-Esko

Ensi viikolla tökkään soittimeen Da Vinci-koodin äänikirjana.  Äänikirjoja on tullut kuunneltua jonkin verran tuossa ajaessa, hyvää vaihtelua hittipuurolle.  Ongelma on vain se, etteivät ne ole aivan halpoja ja toisaalta kirjastosta ne ovat "aina" lainassa, eikä ole sitten tullut varattuakaan.  Nyt tosin Vikingin laivoille on ilmestynyt myös äänikirjoja, joten voin käyttää kuljettajakuponkeja niihin, ei tarvitse kerätä enempää viskipulloja tonne hyllyyn...  Äänikirjana "suoritettu" jo mm. Hotakaisen Juoksuhaudantie, Huovisen Lampaansyöjät, Linnan Tuntematon Sotilas (aivan loistava lukija, saa kirjan vaikuttamaan enemmän kuunnelmalta kuin äänikirjalta!  :thumb: ), Mäen Hard Luck Cafe ja Tatuoitu Taivas ja muutama muu.  Noista tulee empimättä kuunneltua ainakin Lampaansyöjät ja tietenkin Tuntematon Sotilas uudelleen. 

Toisaalta on hyvä, ettei Juha Vuorisen Juoppohullun Päiväkirjoja ja muuta tuotantoa ole äänikirjana, ei siinä tulisi ajamisesta yhtään mitään.  Mulla on koko sarja ja on ne kyllä uskomattoman hauskoja kirjoja.  Parhaaksi niistä rankkaisin ehkä kakkososan eli Tolppa-apinan.  Voi olla että se liittyy omaan menneisyyteeni taksikuskina; kirjassa on loistavia esimerkkejä siitä, miten asiakasta ei kohdella... 
-Teemu-

als

Juuri tuli lopetettua Reijo Lavòn kirja: "Runsas Neljä Vuosikymmentä Rahti- ja matkustajalaivaliikenteen Pestissä" Monta kertaa olen tuon kirjastosta lainannut, mutten koskaan kunnolla lukenut. Todella asiallinen kirja Reijon elämästä kaikenmalman laivojen pestissä.

Yleensä en kirjoja lue, vaan enimmäkseen sarjakuvia. Jos kirjoja, niin merenkulku -aiheisia! Siitä saattaakin johtua alhainen ä.o tasoni.. 8)

Joni Oksanen

Harvemmin mitään luen, mutta tällä hetkellä luen kirjaa laivan koneistosta - tällä hetkellä kappaleessa, missä kerrotaan potkureista.

Esa Elo

Tällä hetkellä menee Erkki Palolammen Kollaa kestää ja sen jälkeen täytyy varmaan syventyä jompaan kumpaan Simo Häyhästä kertovaan kirjaan..
Takana loistava tulevaisuus

Gallet

Lainaus käyttäjältä: Joni Oksanen - 02.06.2007, 14:11:06
Harvemmin mitään luen, mutta tällä hetkellä luen kirjaa laivan koneistosta - tällä hetkellä kappaleessa, missä kerrotaan potkureista.

Mikä kirja se on?

Joni Oksanen

Joku ns. oppikirja ammattikorkean opiskelijoille.

Miksu

Cajus Bekkerin Saksan laivaston taistelu ja tuho.

Ari Savolainen

Schiff 16 (Bernhard Rogge/Wolfgang Frank)
AHTS BB Troll, DNV +1A1, DP2, tug, supply vessel, SF, E0, DK(+), HL(2,5), BP 168 t.

Ari Savolainen

Kysymys Esa Elolle: Tunnetko Käen historiaa tarkemmin?
AHTS BB Troll, DNV +1A1, DP2, tug, supply vessel, SF, E0, DK(+), HL(2,5), BP 168 t.