Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin

Aloittaja Tuomas Romu, 03.03.2016, 17:58:01

« edellinen - seuraava »

Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juhani Mehto

Keulaosa alkaa olla kohta valmiina kuvan perusteella. Kroatialaiset puolestaan toivovat tämän poikivan lisää arktisia projekteja telakalleen.

Brodotrogirin uutinen kuvan kera
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Brodotrogir julkaisi 9.2. uutisen telakan kiinnostuksesta ostaa osa Arctechista ja jutun mukana on kuva, joka voi olla tankkerin runko.

KLIK
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.


Tuomas Romu

Juttu ei sinäänsä liity tankkeriin, mutta kuva kylläkin. Eipä reunoille jää hirveästi tilaa:

http://www.iltalehti.fi/talous/201805232200950443_ta.shtml
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!

Tuomas Romu

#21
Keulaosa laskettu vesille Kroatiassa:

https://twitter.com/ArctechH/status/1020220533970006016

edit: ...ja lastattu raskaskuljetusaluksen kannelle:

https://twitter.com/ArctechH/status/1020700360514646016?s=19

edit: Mielenkiintoinen detalji: keulaosaa kuljettava raskaskuljetusalus Zhen Hua 34 on konvertoitu vuonna 1999 rakennetusta raakaöljytankkerista viime vuoden loppupuolella.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juhani Mehto

#22
Kuljetus lähti liikkeelle eilen ja laivan AIS:in mukaan tuloennakko Helsinkiin on 11.8. klo 11.00. Telakan uutisesta käy ilmi myös tankkerin nimi, eli siitä tulee Yuriy Kuchiev.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Tuomas Romu

Yuriy Kuchiev oli jäänmurtaja Arktikan päällikkönä ensimmäisellä Pohjoisnavan-vierailulla.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 26.07.2018, 12:16:19
Kuljetus lähti liikkeelle eilen ja laivan AIS:in mukaan tuloennakko Helsinkiin on 11.8. klo 11.00. Telakan uutisesta käy ilmi myös tankkerin nimi, eli siitä tulee Yuriy Kuchiev.
Lopulliseksi määränpääksi osoittautuikin Muugan edusta, minne Zhen Hua 34 saapui perjantaina (10.8.). Oli ensin Aegnan vieressä normaalilla ankkurialueella ja sen jälkeen on siirretty lahdelle Muugan itäpuolelle, todennäköisemmin suojaisempaan sijaintiin.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#25
Kraft ja Apollon hinaavat keulaosaa parhaillaan Suomenlahdella Helsinkiä kohti.

EDIT: saapui hetki sitten Hietalahteen ja siirrettiin saman tien rakennushalliin.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Tuomas Romu

#26
Uutisissa näytti olevan kuvakin. On se iso.

http://sudostroenie.info/novosti/24009.html
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Marko Kosamo

Omaan silmään pistää jääkeulassa alla oleva ikäänkuin hammastus. Varmasti aiheuttaa murrettavaan jäähän painetta.

Onko jollain tietoa onko tuollaista ratkaisua käytetty joskus ennen?

Tuomas Romu

Veikkaisin, että ovat rakennus- tai kuljetusaikaisia tukia, jotka tullaan poistamaan. Mitään jäävastusta pienentävää vaikutusta niillä ei ole, vaan ne päin vastoin lisäävät jään murskaantumista.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!