Laivoihin liittyvät unet

Aloittaja Juha-Matti Harjumäki, 07.09.2006, 14:02:05

« edellinen - seuraava »

Eero Vaskonen

Minä näin kerran semmoista unta, että olin Silja Europalla. Se oli karmeassa kunnossa ja Tax Freessä myytiin puutarhakalusteita. :D
Sitten kun painoin hissin nappulaa, niin laivalle tuli hetkeksi black-out. Ulkokannella oli kalteva, liukas lattia ja kaiteet olivat rikki. Laivan läheltä seilasi Tallinkin uusi laiva. Sitten aloin liukumaan siitä kantta pitkin mereen ja putosin. Sitten uni taisi siihen loppua...

Että semmoista on tultu nähtyä  ;)

Janne Koskinen

Omat uneni liittyvät alkoholiin ja laivoihin; unessa olen töissä laivassa joka ei ole pasiseeri, mutta jossa on vierailemassa merikoululaisia, kadetteja tms. (kuten jäänmurtajilla ennen muinoin) ja olen katsonut aiheelliseksi vetää ns. kaatokännin. Pakoilen naviskassa näitä vierailijoita ja sammun vessaan. Herään siihen kun ovi murretaan auki ja minulle kerrotaan virka/työsuhteeni puretuksi.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Antti Kuisma

#32
Nyt muistan yhden hauskan jonka näin jo aikoja sitten.

Oltiin minä, mummi, ukki ja pikkuveli Isabellalla. no sieltä me tultiin Turkuun päin ja Isabella sai tieden että satamassa seisoo joku muu laiva Viking Terminaalin kohdalla.
Isabella ei olisi päässyt sen takia sataman kautta niin teki erittäin järkevän ratkaisun. Se meni kaislikoiden läpi ja nousi siitä auto tielle. Sitä tietä pitkin sen meni satamaan tiputtautui mereen samalla upottaen sen toisen laivan. Sitten se peruutti satamaaan niinkuin mitää ei olisi tapahtunut. Sitten heräsin.

Antti Kuisma

Sori tupla posti mutta muistan hauskan seikan tosta unestani.
Minä olin vielä silloin Isabellalla kun näin tämän unen. :D
Eli näin unen Isabellalla.

Miia

Itse näen laiva unia suunnilleen joka yö,yleensä olen unissani lähes poikkeuksetta Silja Festivalilla,Välillä ravintolassa välillä tax freessa välillä hytissä ja välillä konehuoneessa.Kerran yhdessä unessa Festari upposi jalkojeni alta.Joskus kuulimma unissani puhun laivoista.että näin.-Miia- :beer: :)

als

Viime yönä olin juhannusristeilyllä Rosellalla Tallinnaan. Oli samanlainen tilanne, kuin jouluna, eli laivat eivät kulkeneet. Joskus kello 14 Romantika saapui Tallinnaan Tukholmasta ja samantien Galaxy Helsingistä. Sitten Rosella lähti ja ajoi Tallinnan lahden itäpuolelta "saariryhmän" läpi ( ???) ja kiinnittyi jonkin Aegnan korkeudella olevan saaren sotilas-satamaan. Sitten aluksen viereen tuli joku bahamalainen sulkellusvenealus, josta astui Rosellalle jokin kannibaaliamiraali, joka juoksi laivan A-hyttejä läpi kysyen, että löytyykö hampaita annettavaksi (tekivät jotain tutkimusta suomalaisista?). Menini sitä karkuun omaan hyttiin 6 kannelle. Sitten joku huusi, että Star Princess oli viereisessä laiturissa vierailulla..

Eero Vaskonen

#36
Näin viime yönä semmoista unta, että olin menossa Nordlandialle. Nordlandia oli Kauppatorin vieressä, ja se oli menossa Karibialle.
Unessa olin jo terminaalissa kunnes heräsin. Että semmoista  ;)

Ja tuleehan niitä muitakin unia nähtyä laivoista.

lakulallaa

Säännöllisin väliajoin tulee nähtyä laivaunia. Yleensä olen aina keulassa katsomassa mereen, jota ei kuitenkaan ole..eli laiva menee pururataa tai sitten jotain ihan pientä metsäpuroa pitkin. Hassuinta tässä on se, että kukaan muu ei huomaa tätä jolloin yritän aina kertoa muille, jotka taas eivät ole kiinnostuneet asiasta. Yleensä uni loppuu siihen että laiva kaatuu tai ajaa kaijaa päin tms. mutta ikinä minulle ei ole käynyt mitään vaan olen selvinnyt rytäkästä ehjin nahoin. Huhhuh, kun joku psykologi kuulisi näistä unista.. :D

Wirrankosken Rami

Toissa yönä nähty todella ikävä uni. Kerron tarkemmin kun palaan "siltä" matkalta...

Minna Tiihonen

Kaipa tämän jutun voisi tänne kirjoitella... toukokuun 2004 alussa tapahtui silleen, että aloitin kesätyöt Linnanmäen huvipuiston lipunmyyjänä. Ekoina päivinä oli hieman stressiä, kun oli uudet kuviot ja työkaverit ja kassakone/tilityshässäkkä, josta minulta ei ollut aikaisempaa kokemusta. Samoihin aikoihin olin kokenut Estonian uppoamiseen liittyvän kiinnostuspiikin ja luin useammankin aiheesta kirjoitetun kirjan.

Noh, eräänä yönä nämä kaksi tapetilla ollutta asiaa menivät sitten unissani iloisesti sekaisin: Olin Estonialla myymässä Linnanmäen hupipaketteja, ja minulla oli jopa asiakkaitakin, vaikka laiva siinä samalla hyvää vauhtia vajosi aaltoihin. Muistan ajatelleeni, että on se nyt saakeli kun tämä laiva kallistuu näin pahasti, eihän tässä voi kohta mitään tehdä. Popcorneja hukkuville, olipahan taas juttu.
Menneitä reissuja: Nordlandia 01/2007, Symphony 01/2007, Mariella 04/2007, Isabella 10/2007, Mariella 11/2007, Mariella 01/2008, Isabella 02/2008, Rosella 03/2008, Gabriella 06/2008, Superstar 07/2008, Mariella ja Gabriella 12/2008

Esa-Pekka Helanne

Viime yönä tuli nähtyä sellaista unta, että olin Turun satamassa, jossa oli samaan aikaan kolme Vikingin laivaa: Athena, Kalypso ja Gabriella. Jostain kumman syystä ne olivat Siljan käyttämillä laituripaikoilla. Gabriella ja Kalypso olivat molemmat sillä paikalla, johon Siljat nykyään ajavat, ja Athena oli siinä toisessa laiturissa, johon yhä johtaa matkustajaputki, mutta joka ei ole ollut säännöllisessä käytössä moniin aikoihin. ::)

Että tällaista tänään.
Miksi lykätä huomiseksi se, minkä voit lykätä ensi viikkoon?

x25

#41
Viime yönä näin ihan outoo unta. Noh, oltiin siinä värtanilla odottamassa illalla europaan lähtöä. (tullaan aina europaa edeltävänä päivänä seren/sympin lähdön aikoihin. No siinä sere  jostain syystä oli lastannukki perästä ja siinä se sit lähti. N. puolen tunnin kuluttuu siihen tuli joku ihme alus. (näytti estonian ja fennian sekotukselta) No, sitten ku festari tuli, se alus oli yhä siinä. Festari alkaa ihan hulluna tuuttailemaan, johon se toinen alus vastasi kokoajan. Kun ei se toinen alus lähtenyt, festari meni sitten hesan kaijaan. Se alus oli yhä aamullakin kun herättiin. Se toinen alus vaa seisoo paikallaa. Lopulta kun europa on jo pakittanut n. 30 m. päähän siitä toisesta aluksesta, alkaa se alus tuuttailemaan myös ihan hulluna. Europa pysähtyy, ja odottaa n. puoli tuntia. Kun ei taaskaan se toinen alus väistyny, europa menee myös hesan kaijaan. Sitten vasta kun olemme jo satama-altaan ulkopuolella, sitten se alus vasta lähtee! :o Jossain kohtaa tukholman saaristoa se ohittaa meidät, koska kun lähestymme maarianhaminaa, näemme kun isa on lastaamassa omassa kaijassa, mutta amo kuulemma odottaa että isa lähtee, etää pääsee lastaamaan. Siinä festarin kaijassa, on taas se alus :o! Illal ku oltiin turus ja oltii jo autos, tuli kuulutus että joudumme odottamaan hiukan koska seawind lastaa ensin. Kuulemma festari oli romuttanu sen mihin se pistää keulan. No sitten joskus kello 22.50 päästiin vihdoinkin ulos, ja lähdettiin ajamaan kotiin. Seuraavana päivänä lehdessä lukee että europa kolaroi turusta lähdettäessä isan kanssa.

Et tällasta näin. :o

Miia

Mä näin täs joku yö semmosen unen että menin kuvaus matkalle,laivalle joka oli Festarin ja Sympin ja Amorellan sekoitus.Dokasin siinä unessa ja vasta matkan lopussa-
muistin että sen piti olla kuvaus keikka,aloin ottaa kuvia ja sit hajos kamera.Onneksi se oli vain uni.Tosi elämässä on matka varattu Sympille Helmikuuksi. ;)-Miia-

Juha-Matti Harjumäki

#43
Nyt näin semmoisen unen että, olin aamiaisella ja cinderella alkoi näkyä tarpeeksi kaukana että kerkisin kannelle, mutta minulla ei ollut kameraa. Aikani kirosin. Cinderella tuli ihan lähelle huomasin, että pelkkä valkoisuus oli poistettu ja oli maalattu kuin se oli ennen albiinoa.
Ja yht äkkiä se alkoi kääntymään ja mä muistan vielä nähneeni cintun perän.


Tää on aika yleistä täällä, että monella unessa puuttuu kamera juuri ratkaisevalla hetkellä.  :-\
2010

Silja Europa 9.10-10.10.

2008 Isabella 26.1-27.1  XPRS 29.6-30.6.
2007         Gabriella 3-5.4.
Rosella 18-19.6.  Isabella 22-23.9

Juha-Matti Harjumäki

#44
Pari päivää sitten näin sellaisen unen joka toistuu minulla.

Laiva kun tekee mutkan se kallistuu 90 astetta  :P. Minä olen laivan kannella ihan reunalla ja siin on 5 senttiin leveä metalli lista jalkojen alla. Välillä minä olen putonnu mereen ja välil en, ny en pudonnut.

Ja tämän unen laiva on aina joku splitin sisaruksista.
2010

Silja Europa 9.10-10.10.

2008 Isabella 26.1-27.1  XPRS 29.6-30.6.
2007         Gabriella 3-5.4.
Rosella 18-19.6.  Isabella 22-23.9