Tallink luopumassa Superfasteista?

Aloittaja Miran Hamidulla, 02.04.2008, 17:32:27

« edellinen - seuraava »

Marko Kinnari

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 01.10.2008, 21:47:39
Totta, mutta kannattaa myös huomioida se, ettei nykyinenkään malli ole hyvä. Kapasiteetiltään kovin heppoiset rahtialukset versus Romsku/Vickan, joiden risteilytuote TLL-STO-reitillä ei liene koskaan ollut matkustajapakettinsa osalta täydessä käytössä? Ja nimenomaisesti asian ydin: onko matkustaja- ja rahtiliikenteen kuljetustuottojen kannalta suurimman osan vuotta täysin turhasta MHQ:ssa poikkeamisesta aiheutuva kustannus nykyisillä polttoainehinnoilla jo isompi, kuin se hyöty, mitä mutkan verottomuudesta saadaan (joka kuten tunnettua ei ole kuin tuo tasaverojärjestelmän mukainen melko marginaalinen säästö virolaisiin maahintoihin verrattuna)?
Luonnollisesti paras vaihtoehto linjalle olisi jokin välimuoto, jossa kaksi sekä rahti- että matkustajakapasiteetiltään mahdollisimman tehokasta alusta (ei välttämättä sisaraluksetkaan) hoitaisi koko liikenteen. Aikataulu voisi olla viikonpäivien mukaan kiertävä, eikä Fasterin sitäpaitsi tarvitse käyttää kaikkia tehojaan päästäkseen Sandhamnin ja Tallinnan välisen matkan noin kahdeksaan-yhdeksään tuntiin. Tukholman saariston läpiajohan on joka tapauksessa kolmen tunnin pieti. Ja satama tuskin olisi Kapellskär, kun konsernilla näyttää olevan käynnissä muutaman sataman, kuten Tukholman Lilla Värtanien, liikenteellinen tehostaminen.

Kun toisaalla on puhuttu virolaisen palkkatason kovasta noususta lienee selvää, että Tallinkilla nimenomaan virolaisia työpaikkoja vähennetään. Ja Ruotsin linjoilla niitä on eniten vähennettäväksi asti. Suomen ja Saksan välisen liikenteen jatkaminen Viron lipulla olisi ratkaisuna omituinen, koska varustamo kykenisi löytämään siihen samalla liksatasolla sellaistakin henkilöstöä, joka tuntee tuotteen ja osaa palvella asiakkaita sekä saksaksi että suomeksi. Voisiko Saksan lippu olla suomalaista tonnistoveroa parempi ratkaisu tässä kohden, siihen ottakoon kantaa joku, joka sen asian tuntee.

Kyllä se täältä ruotsista Tallinan linja ihan myyvä risteilylinja on. Keskimääräinen matkustajamääräkin on yli 1000 matkustajaa/lähtö. Vrt. Superfastejen kapaciteetti 600-700 matkustajapaikkaa...
12/04Roslagen1/05Pearl of Scandinavia3/05Vana Tallin5/05Europa,Victoria6/05Regina Baltica8/05Mariella,Amorella,Ålandsf.9/05Symphony.12/05Cinderella1/06Amorella3/06Cinderella6/06Romantika7/06Europa8/06Cinderella,Eckerö,Europa,Symphony10/06Symphony,Cinderella11/06Romantika12/06Romantika4/07Birka Paradise,Cinderella5/07Cinderella6/07 Birka Paradise,Crown of scand,Europa7/07 Cinderella

Teemu Malinen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 01.10.2008, 21:47:39 Voisiko Saksan lippu olla suomalaista tonnistoveroa parempi ratkaisu tässä kohden, siihen ottakoon kantaa joku, joka sen asian tuntee.
Halvempi?
Byssähuhun mukaan ei.

Artsi Leskinen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 01.10.2008, 21:47:39
Ja nimenomaisesti asian ydin: onko matkustaja- ja rahtiliikenteen kuljetustuottojen kannalta suurimman osan vuotta täysin turhasta MHQ:ssa poikkeamisesta aiheutuva kustannus nykyisillä polttoainehinnoilla jo isompi, kuin se hyöty, mitä mutkan verottomuudesta saadaan (joka kuten tunnettua ei ole kuin tuo tasaverojärjestelmän mukainen melko marginaalinen säästö virolaisiin maahintoihin verrattuna)?

Siis miten tämä verotus oikein toimii? Eikös se kuitenkin ole ihan hyvä tienesti, jos alvi on sen parikymmentä pinnaa? Siis ilmaista rahaa varustamolle, sillä hintojen ei varmaan tarvitse edes olla verottomuudesta huolimatta Viron maahintoja alempana että ne silti tuntusivat halvoilta ruotsalaisille.

Janne Koskinen

#93
Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 05.09.2008, 16:45:29
SUPERFAST IX Tulo: 02.09. 07:15 /  Lähtö: 18.11. 12:00 / Kanada
02.09. 07:15     
Telakka 41 

Pitkä on telakointi, jos Naantalin satamalistaa on uskominen.

http://www.cbc.ca/canada/newfoundland-labrador/story/2008/10/23/late-ferry.html

Pikku delay lisää.

"You know, the carpets are stained. Some of the toilets are not working. I mean, they try their best but certainly the addition of a new boat would be wonderful." The Leif Ericson was built in 1991.

Samat murheet kaikilla mantereilla.

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 25.10.2008, 05:09:25
"You know, the carpets are stained. Some of the toilets are not working. I mean, they try their best but certainly the addition of a new boat would be wonderful." The Leif Ericson was built in 1991.

Samat murheet kaikilla mantereilla.
Symphonyn ikäinen alus, joka on niin huonossa kunnossa, että pitää laittaa vaihtoon? :o

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 25.10.2008, 05:09:25

Pikku delay lisää.


En nyt tiedä ymmärsinkö väärin, mutta artikkelissa nimenomaan sanotaan, että IX:ää ei saada ajoon Kanadassa aiemmin (siellä) ilmoitetusti lokakuun aikana. Naantalin listalla tuon lähtöennakko on ollut koko ajan 18.11., eli sen venymiseen artikkeli ei tuo mitään uutta tietoa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

JNordman

Ysiin lisätään keulis, kaikki rampit vaihdetaan, nimi vaihdetaan ja laivakin on maalattu siniseksi.


Suunnittelija

Kamalan näköinen verrattuna entiseen! Tuo sininen väritys ei vaan sovi sille.

Ville Halonen

Lainaus käyttäjältä: Kristian Lampio - 06.11.2008, 21:02:48
Kuva Atlantic Visionista uudessa kuosissaan. http://www.faktaomfartyg.se/atlantic_vision_2002_b_1.htm

Hyvältä näyttää muuten, mutta taas tuli logo liian pienellä kylkeen (vrt. Galaxy)!
Tällä kertaa syy tosin kanadalaisten tilaajien mittavirhe, eikä maalausfirman.
Asiakas kuitenkin hyväksyi pienoislogonsa kovan kiireen takia.
Asiasta juorusi korjaustelakalla työskentelevä lähteeni.

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Elias Mäki - 07.11.2008, 07:10:43
Kamalan näköinen verrattuna entiseen! Tuo sininen väritys ei vaan sovi sille.

Kyllä tuo minun mielestäni on aika hieno. Harmi tosin todellakin että tekstistä ei kyllä saa mitään selvää edes noin kaukaa, saati merellä sitten muista aluksista.

Jarkko Korhonen

Onko noilla Superfastien korsteenin siivillä mitään muuta funktiota kuin antaa vauhdikas ulkonäkö? En ole mikään aerodynamiikkaekspertti mutta voisi kuvitella että noilla vauhdeilla ei vielä mitään lentokonesiiven nostetta tuoteta..? Vai liekö kyseessä downforcea tuottavat "F1-siivet" jotka painavat alusta syvemmälle ja näin lisäävät parjattua polttoaineenkulutusta... ;D ;)
Perämies on erämies.

Juhani Mehto

Jos jotakuta kiinnostaa, niin Atlantic Vision (AIS:n mukaan edelleen Superfast IX) kävi tänään illalla koeajolla pyörimässä Airistolla ja on parhaillaan palaamassa takaisin Luonnonmaalle.

Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 07.11.2008, 18:27:10
Onko noilla Superfastien korsteenin siivillä mitään muuta funktiota kuin antaa vauhdikas ulkonäkö? En ole mikään aerodynamiikkaekspertti mutta voisi kuvitella että noilla vauhdeilla ei vielä mitään lentokonesiiven nostetta tuoteta..? Vai liekö kyseessä downforcea tuottavat "F1-siivet" jotka painavat alusta syvemmälle ja näin lisäävät parjattua polttoaineenkulutusta... ;D ;)

Eiköhän nuo ole vain ulkonäön takia korsteeniin laitettu.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 07.11.2008, 18:27:10
Onko noilla Superfastien korsteenin siivillä mitään muuta funktiota kuin antaa vauhdikas ulkonäkö?

Minua taas harmittaa se että ne siivet eivät ole mekaaniset. Olisi nimittäin aika huvittavan näköistä jos ne läpyttäisivät...
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Timo Toivonen


Charter of Superfast IX

A subsidiary of AS Tallink Grupp, Baltic SF IX Limited has delivered M/S Superfast IX to a long-term bareboat charter to Marine Atlantic Inc, a Canadian company with the state participation therein. The vessel was delivered on Friday, November 14, 2008 after the completion of several technical preparations.

Marine Atlantic Inc. plans to operate the vessel in the Canadian waters under the name of M/S Atlantic Vision.

This charter is part of the Germany route restructuring. It helps to increase the profitability of the route and three Superfast vessels. Since September 2008 we are continuing the operations with two vessels on the Germany-Finland route on a changed timetable.

Janek Stalmeister
Financial Director
AS Tallink Grupp
Phone: +372 6409 800
E-mail: janek.stalmeister@tallink.ee


http://www.tallink.com/mainMenu/pressRoom/stockExchangeReleases/sr_20081118_sfix_charter_start.htm




Ja bbn tietää, että tällä aluksella aletaan ajamaan jätteitä, (ei siis roskasakkia):

Tallink's subsidiary Baltic SF IX Ltd gave the ship Superfast IX to Canadian government invested enterprise Marine Atlantic Inc for five years.

Marine Atlantic Inc will operate the ship in Canadian waters for trash transporting. For that period it is named Atlantic Vision.


http://www.balticbusinessnews.com/Default2.aspx?ArticleID=57e2c197-c993-4cc7-8768-264f75ef3a24&ref=lastadd
"Tere tulemast Titanicule!"