Tallink luopumassa Superfasteista?

Aloittaja Miran Hamidulla, 02.04.2008, 17:32:27

« edellinen - seuraava »

Timo Toivonen

#210
Siinä vielä vahvistus Helsinki-Rostock linjan avaamiselle:

http://www.tallinksilja.com/fi/trips/routeTrips/hel-ros/

Myynti alkaa tänään klo 17.

"Tallink`s Superfast ships return to Finland-Germany route

Tallink`s passenger ferry Superfast VII returns to Helsinki-Rostock route on Monday, 26th of April. The second vessel, Superfast VIII, starts operating on the route on 30th of April, announced AS Tallink Grupp.

Tallink`s Sales and Marketing Director Peter Roose said that the company has received frequent feedback from passengers as well as cargo operators, who have been waiting for the ships to return to the route as soon as possible. ,,We are glad that we can now meet their expectations. The summer season time schedule until the end of August has been confirmed and the autumn season time schedule will be clear during the summer, "added Roose.

The time schedule of the route has been changed accordingly to the wishes of the customers. The ships depart from Helsinki at 19.00 every Monday, Tuesday, Thursday and Friday and arrive in Rostock the next day at 21.30. The departures from Rostock are scheduled to 02.00 am every Wednesday, Thursday, Saturday and Sunday, arrival to Helsinki is scheduled to 07.00 am the next day. Superfast VII will make the first trip from Helsinki on Monday, April 26th at 19.00 and Superfast VIII on Friday, April 30th also from Helsinki at 19.00."

http://www.tallink.com/mainMenu/pressRoom/pressReleases/pr_20100421_Superfast_returnGermany.htm
"Tere tulemast Titanicule!"

Joni Huopana

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 19.04.2010, 14:40:32
Superfasteista toinen korvaa Superstarin 24.5.-1.6.2010 välisenä aikana. Toivottavasti se nyt ois VII... kaiketi todennäköisempää kuitenkin se VIII.

http://www.tallink.ee/ee/schedules/helTal/

Edit: niinhän tuo VIII näkkyypi olevan suomalaisten sivujen mukaan.

Kas vain, minä jo luulin, että maaliskuun keikat oli viimeisiä. TallinkSilja ilmoittaa aikatauluissaan telakoinneista huomattavasti myöhemmin kuin Viking. Varmaan Superstarin määräaikaistelakointi kuitenkin on ollut tiedossa kauan, kun alus on nyt noin kaksi vuotta liikennöinyt.

Petri Moilanen

Tämän päivän hesarissa oli superfast tarjouksia.. alk 55,-/hlö/suunta (4hengen hytissä).. Kerrankin jotain positiivista yritystä tallinkilta saada matkustajia linjalle.. tähän asti tarjoukset ovat olleet lähinnä finnlinesin peesamista, eikä mitenkään kovin houkuttelevia.. En tiedä saadaanko tuolla laivoja täyteen, mutta pisteet siitä että jotain edes yritetään reitin eteen..  :thumb:

Jan Holm

Lainaus käyttäjältä: Petri Moilanen - 09.05.2010, 19:16:59
Tämän päivän hesarissa oli superfast tarjouksia.. alk 55,-/hlö/suunta (4hengen hytissä).. Kerrankin jotain positiivista yritystä tallinkilta saada matkustajia linjalle.. tähän asti tarjoukset ovat olleet lähinnä finnlinesin peesamista, eikä mitenkään kovin houkuttelevia.. En tiedä saadaanko tuolla laivoja täyteen, mutta pisteet siitä että jotain edes yritetään reitin eteen..  :thumb:

Ja jos palvelutaso on samaa kuin ennenkin, niin en menisi vaikka ilmaiseksi saisi.

Emppu Kauranen

Juu. Via Baltica on SuperEastin palveluun verrattuna huomattavan houkutteleva vaihtoehto...

Pekka Laakso

#215
Lankulla ja muillakin foorumeilla liikkuu tietoa, että VII ja VIII päätyisivät syyskuussa Italiaan Livornon ja Augustan välille. Lähteeksi löytynyt uutinen Livornon sataman sivuilta: http://www.portolivorno.it/?p=homepage&n=3953

Hanketta olisi kuulemma suunniteltu jo jokunen vuosi sitten, ja nyt sitten olisi taas otettu asia pöydälle...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Mikko-Oskari Koski

Kaipa tämäkin toteutuessaan olisi nykytilannetta parempi ratkaisu. Tallink saisi varmaan aluksista ihan käyvän hinnan ja pääsisi kertaheitolla eroon linjasta, jonka asialliseen hoitamiseen sen kyky ei riittänyt sekä kaikista siihen liittyvistä oheiskuvioista, joista hukatut imagot eivät ole kaikkein pienimpiä.
En siltikään jaksa ymmärtää, miten Tallink saattoi epäonnistua näiden alusten kanssa näin pahasti (Rostockin linjan alasajo on pitkän työn tulosta, joka ei lopulta ollut tonnistosta kiinni). Laivathan ovat sinällään hyviä, suhteellisen uusia ja kapasiteetiltään näppäriä. Suomen ja Saksan välillä kilpailussa heikkoja Finnstar-luokkaan verrattuna, mutta silti muille linjoille epäilemättä matkalaivoiksi paljonkin kruiserilauttoja sopivampia. Olisihan Tallinkilla ollut mahdollisuudet kokeilla näillä laivoilla vaikka mitä sen sijaan, että makuuttaa ne Kopliin...  ::)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Mikko-Oskari Koski

Vaan eipä näytä pizzamopon rooli ainakaan vielä fastereita kutsuvan. Tallink on ilmoittanut jatkavansa nykyisenmallista, takuuvarmasti tapiollista Saksanlinjaansa 23.joulukuuta asti.
Voisiko joku bisneksestä jotain ymmärtävä selittää, missä tämän jutun liiketaloudellinen nerous piilee?
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Jan Holm

Olen aivan varma seuraavasta, jos jokin suomalainen ostaisi superit ja palaisi Hanko - Rostock linjalle vanhalla aikataululla niin tulevaisuus olisi turvattu. Se oli rahakas linja oikean superfast aikaan elikkä Kreikan lipun alla!!!

Jani Nousiainen

Fastit näköjään makaa ensi talvenkin. Kesän 2011 aikataulu on julkaistu 23.12.2010 viimeinen lähtö ja jatkuu taas 1.4.2011   :beer:  Kuinka sattuikaan aprillipäiväksi  ;D
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 25.08.2010, 18:33:51
Olen aivan varma seuraavasta, jos jokin suomalainen ostaisi superit ja palaisi Hanko - Rostock linjalle vanhalla aikataululla niin tulevaisuus olisi turvattu. Se oli rahakas linja oikean superfast aikaan elikkä Kreikan lipun alla!!!
Nyt tosin täytyy muistaa sekin että ne ovat olleet Hangosta poissa jo niin kauan että linja pitäisi käynnistää uudestaan. Samalla pitäisi vallata markkinat takaisin Scandlinesiltakin, sillä irtoperät meni heille. Nykyiselläänhään Finnlinesilla on aluksia jotka pystyvät melkein samaan mutta pienemmällä polttoainekulutuksella kuin Fastit verratessa kuljetettuja yksikköjä. Silti, uskoisin kyllä että ne yhäkin pystyisivät parantamaan asemiansa. Varsinkin kun ensi vuoden aikataulu on nyt jo julkaistu niin ensi vuoden tilanne tullee paremmaksi kuin tämän vuoden tulos, vaikka makuutetaankin taas 4 kuukaudeksi.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Jan Holm

#221
Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 03.09.2010, 22:08:26
Nyt tosin täytyy muistaa sekin että ne ovat olleet Hangosta poissa jo niin kauan että linja pitäisi käynnistää uudestaan. Samalla pitäisi vallata markkinat takaisin Scandlinesiltakin, sillä irtoperät meni heille. Nykyiselläänhään Finnlinesilla on aluksia jotka pystyvät melkein samaan mutta pienemmällä polttoainekulutuksella kuin Fastit verratessa kuljetettuja yksikköjä. Silti, uskoisin kyllä että ne yhäkin pystyisivät parantamaan asemiansa. Varsinkin kun ensi vuoden aikataulu on nyt jo julkaistu niin ensi vuoden tilanne tullee paremmaksi kuin tämän vuoden tulos, vaikka makuutetaankin taas 4 kuukaudeksi.

Hangon valtti oli aikataulut.
Ja tietenkin hinta. Sitten vielä tiheä kuljetuslinja.
Vaikka Finnlines kuluttaa vähemmän polttoainetta niin vuoden aikana 4-5 tunnin ajo per suunta Hangon - Vuosaaren ja takas Hangon kohdalle
ei myöskään ole ilmaista.
Ja vielä Suomen satamien nopein sisään tulo ja lähtö :thumb:
Loppuun saakka voi tulla spaakit pohjassa ja samoin alusta samoin ulos lähtiessä ;D
Ja jos luotsausta tarvittaan niin taitaa olla halvimmasta päästä!!

Mikko-Oskari Koski

Tallink voisi parantaa asemiaan Saksanliikenteessä nimenomaan ajattelemalla koko paketin uusiksi. Se edellyttäisi laivojen uudelleen nimeämistä, brändäämistä, liputtamista (Ruotsiin?), Suomen sataman vaihtoa ja aikataulujen saattamista sellaisiksi, ettei turhaa makaamista laiturissa olisi oikeastaan yhtään.
Tähän ei varustamolla kuitenkaan näytä olevan mielenkiintoa. Taitoa varmasti olisi. Sääli, sillä vuorokaudessa Itämeren ylittävälle FinGerLinkille (ja nimivisiota ei pidä rinnastaa erääseen sarjakuvaan  8) ) olisi varmasti kysyntää niin rahdin kuin matkustajaliikenteenkin puolella.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 04.09.2010, 10:32:03
Hangon valtti oli aikataulut.
Ja tietenkin hinta. Sitten vielä tiheä kuljetuslinja.
Vaikka Finnlines kuluttaa vähemmän polttoainetta niin vuoden aikana 4-5 tunnin ajo per suunta Hangon - Vuosaaren ja takas Hangon kohdalle
ei myöskään ole ilmaista.
Niin, mutta kun FINNSTAR vetää kuullun väitteen mukaan Helsinki-Travemünde välillä saman minkä SUPERFAST vie Hangosta Rostockiin... Koska ne pystyy viemään tuplamäärän rahtia, niin ero on melkoinen. Sitä en tiedä pitääkö noin raju väite täysin paikkansa, mutta tuskin ihan pielessä liikkuu sekään väite.

Aikatauluväite pitänee paikkansa, sillä nyt aikataulut on molemilla käytännössä samat.
Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 04.09.2010, 10:32:03
Ja vielä Suomen satamien nopein sisään tulo ja lähtö :thumb:
Loppuun saakka voi tulla spaakit pohjassa ja samoin alusta samoin ulos lähtiessä ;D
Ja jos luotsausta tarvittaan niin taitaa olla halvimmasta päästä!!
Tästä on kokemustakin. Eräs luotsi kommentoi sitä että oli hyvä että tulivat Hankoon peruuttamalla, kun muuten olisi ajaneet täysillä satamaan saakka... Joskus käskivät hidastaa kun olimme luotsivenettä nopeampia.

Joka tapauksessa - Hangon etu oli se että molemmat laivat ehtivät tehdä viikossa sen 3 kiertoa, joten 6 lähtöä viikossa tuo enemmän tuloja kuin 4 - tosin kulutkin ovat korkeampia.
Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 04.09.2010, 13:36:35
Tallink voisi parantaa asemiaan Saksanliikenteessä nimenomaan ajattelemalla koko paketin uusiksi. Se edellyttäisi laivojen uudelleen nimeämistä, brändäämistä, liputtamista (Ruotsiin?), Suomen sataman vaihtoa ja aikataulujen saattamista sellaisiksi, ettei turhaa makaamista laiturissa olisi oikeastaan yhtään.
Tähän ei varustamolla kuitenkaan näytä olevan mielenkiintoa. Taitoa varmasti olisi. Sääli, sillä vuorokaudessa Itämeren ylittävälle FinGerLinkille (ja nimivisiota ei pidä rinnastaa erääseen sarjakuvaan  8) ) olisi varmasti kysyntää niin rahdin kuin matkustajaliikenteenkin puolella.
Ajjaa - luulin että ehdotit niille nimiksi FinGerPori ja FinGerRauma... Muuten olen ihan samaa mieltä kuin sinä. Mitä tehokkaampi käyttö, varsinkin kesällä, sen parempi tulosmahdollisuus.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Lassi Liikanen

Mutta onko Tallinkilla jo chartraaja tiedossa, kun tämä tulee nyt jo esille. Viimeksihän liikenne loppui kuin seinään. Luulisi nimittäin Tallinkilla olevan halukkuutta rahdata Fasterit tuoksi ajaksi jollekin. Vai onko todellakin mielekkäämpi ja halvempi ratkaisu makuuttaa alukset käyttämättöminä Koplissa, kuin rahdata ne pois, saada samalla siitä hieman fyffeä ja pitää alusten huoltovarmuutta ja yleiskuntoa muuten yllä?
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala