Kristina Cruises talousvaikeuksissa

Aloittaja Juhani Gronlund, 14.07.2013, 13:27:14

« edellinen - seuraava »

Juhani Gronlund

Kristiina Cruises on jättänyt tilinpäätöksen sekä vuosikertomuksen 2012 toimittamatta PRH.oon määräpäivään mennessä (2.5.2013) eikä edellisessä vuosikertomuksessa ollut mainitaa tilikauden muutamisesta. 1.1.2011-31.12.2011 tilikauden tulos oli 1.9 mil eur miinuksella ja omavaraisuusaste pudonnut 7 %.tiin . 2012 tilikaudella odotetaan tuloksen paranevat lähinnä matkalippujenkeskihinnan nousun takia .

Juhani Gronlund

Lainaus käyttäjältä: Juhani Gronlund - 14.07.2013, 13:27:14
Kristiina Cruises on jättänyt tilinpäätöksen sekä vuosikertomuksen 2012 toimittamatta PRH.oon määräpäivään mennessä (2.5.2013) eikä edellisessä vuosikertomuksessa ollut mainitaa tilikauden muutamisesta. 1.1.2011-31.12.2011 tilikauden tulos oli 1.9 mil eur miinuksella ja omavaraisuusaste pudonnut 7 %.tiin . 2012 tilikaudella odotetaan tuloksen paranevat lähinnä matkalippujenkeskihinnan nousun takia .

No nyt vihdoin on saapunut tilinpäätös Patentti ja rekisteri hallitukseen. Tulos ei parantunut niin kuin 2011 vuosikertomuksessa Tj  ennusti.

2012  tulos - 3 120 000 euroa ( 2011 oli n. - 1.9 mil.eur) . Omapääoma  2012 - 1 430 000 eur (2011 oli + 1 438 000 eur) ja oma ja omavaraisuus aste 2012 = 0%

Jussi Laine

Lainaus käyttäjältä: Juhani Gronlund - 25.09.2013, 17:22:39

2012  tulos - 3 120 000 euroa

Huonolta näyttää eli tappiota 60.000 euroa viikossa eli jokaiseen lähtöön pitäisi myydä toistasataa lippua lisää.
Ilman nopeita toimia, niin alkoi viimeinen talvi.

Nyt äkkiä ehdotuksia millä Kristina saisi yhtälön toimimaan. Hintojen lasku ei auta.
Uusia matkustajia pitäisi hakea muualta. Olisiko mahdollista tehdä yksittäisiä risteilyjä joita markkinoitaisiin vain esim. Ruotsissa ja lennot suoraan Arlandasta.  Euroopan potentiaalin hyödyntäminen?




Tauno Hermola

Tappiokin on tietysti paha, mutta eikö oman pääoman meno negatiiviseksi tarkoita, että konkurssi on jo edessä?

Timo Selkälä

Mahtaisikohan tuo Ruotsi-idea toimia? Mietin lähinnä siksi että vaikutti siltä että miehistön kielitaito ei taida riittää. Samalla Ruotsissa on oikeaa kilpailua risteilymarkkinoilla. En meinaa siis matkustaja-autolauttojen mukaristeilymarkkinoita, siellä meno on tappavaa, mutta myös eri matkanjärjestäjät kuten Fritidsresor ja kaverit ja myös risteilyvarustamot ovat kosiskelleet ruotsalaisia jo vuosia. Siihen ei Kristinan Kanarianristeilyt taida riittää, ruotsalaiset risteilyvieraat kun ovat tottuneet parempaan ja kaukaisempiin kohteisiin.

I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Riku Erkoma

minun mielestä rahaa palaa siirtomatkoissa( en ole varma) ja timon ideaan viitaten olen päästänyt ideat valloilleen ja ajattelisin reittiä HEL-MHN-STO-TAL-ST.PETER-HEL

Timo Toivonen

Korollista velkaakin oli tilikauden lopulla Kauppalehden mukaan 15 milliä, joten en ehkä Katarinalle varaisi matkoja muutoin kuin luottokortilla maksaen.
"Tere tulemast Titanicule!"

Ove Sjöblom

Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 26.09.2013, 12:04:37
Tappiokin on tietysti paha, mutta eikö oman pääoman meno negatiiviseksi tarkoita, että konkurssi on jo edessä?

Koska osakepääoma on syöty, niin nyt mennään jo hallituksen jäsenten henkilökohtaisella vastuulla. Toimintaa voi periaatteessa jatkaa niin kauan kun jostakin löytyy käyttöpääomaa. Henkilökohtaiset vastuut saattavat kuitenkin pahimmassa tapauksessa koko ajan kasvaa - joten uskoa tulevaisuuteen pitää todella olla jos edelleen jatketaan...

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Ove Sjöblom - 28.09.2013, 21:21:23
Koska osakepääoma on syöty, niin nyt mennään jo hallituksen jäsenten henkilökohtaisella vastuulla. Toimintaa voi periaatteessa jatkaa niin kauan kun jostakin löytyy käyttöpääomaa.

Tätä minäkin ajattelin. Ja tuo henkilökohtainen vastuuuhan koskee myös toimitusjohtajaa.Tosin saattaa tuollaisessa perheyhtiössä hallituksen jäsenet jo muutenkin olla aika pitkälle omalla omaisuudellaan vastuussa yhtiön veloista.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 28.09.2013, 21:58:38 Tosin saattaa tuollaisessa perheyhtiössä hallituksen jäsenet jo muutenkin olla aika pitkälle omalla omaisuudellaan vastuussa yhtiön veloista.
Kristina Cruisesin nettisivujen mukaan yhtiön hallituksessa on (sukunimien perusteella) vain yksi Partasen suvun jäsen: http://www.kristinacruises.com/hyva-tietaa/kristina-cruises/yhtio/

Jouni Haimi


no joo ehkä kc hakeutuu taas yrityssaneeraukseen. mutta onko siihen tällä kertaa mahiksia?

Ilpo Kuivanen

Jos konsepti on se, että jokainen matkustaja viedään omalla charterilla laivalle, voi matkustajamäärän kasvattaminen olla vähän haastavaa, ellei sitten varailla suurempia koneita. No, nopeasti katsellen tilaa oli suurimmalla osalla risteilyitä, joten...

Jussi Laine

Tämän alkuperäisestä ketjusta irrotetun uuden viestiketjun otsikko on vähän harhaanjohtava, sillä tähän mennessä (30.9.13) ei Kristiina Cruisesin toiminta ei ole ollut vaikeuksissa huonon kannattavuuden takia vaan bisnes pyörii normaalisti.

Minusta suuret tappiot ovat eri asia kuin talousvaikeudet eli asiat jotka vaikuttaisivat aluksen jokapäiväiseen liikennöintiin.
Ilmeisestikin yhtiön pankkisuhteet ovat kunnossa ja rahoitus on turvattu niin kauan kuin laivan teoreettinen arvo ylittää lainat. Lisäksi yhtiön brändillä on myös arvonsa.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Jussi Laine - 30.09.2013, 20:22:50
Tämän alkuperäisestä ketjusta irrotetun uuden viestiketjun otsikko on vähän harhaanjohtava, sillä tähän mennessä (30.9.13) ei Kristiina Cruisesin toiminta ei ole ollut vaikeuksissa huonon kannattavuuden takia vaan bisnes pyörii normaalisti.

Minusta suuret tappiot ovat eri asia kuin talousvaikeudet eli asiat jotka vaikuttaisivat aluksen jokapäiväiseen liikennöintiin.
Ilmeisestikin yhtiön pankkisuhteet ovat kunnossa ja rahoitus on turvattu niin kauan kuin laivan teoreettinen arvo ylittää lainat. Lisäksi yhtiön brändillä on myös arvonsa.

Siis täh?

Eikö muka yhtiö ole talousvaikeuksissa kun
a) toiminta on tappiollista JA
b) kun yhtiön osakepääoma on syöty JA
c) näin ollen yhtiön vakavaraisuusaste on 0 tai oikeastaan jo negatiivinen?

Laivan todellinen arvo näillä markkinoilla on luokkaa 5 MEUR. Siihen hintaan se taatusti löytää ostajan. Todennäköisesti pankki/pankit ovat tehneet arvion että on toistaiseksi parempaa yrittää ratkoa ongelmaa operoimalla alusta, sehän saatta hyvässä lykyssä yltää 2013 jopa positiiviseen tulokseen. Makuutettu alus kun maksaa sekin rahaa ja se pilaantuu yllättävän nopeasti.

Joten en todellakaan ymmärrä mikä otsikossa on harhaanjohtavaa.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Petri Helenius

Lainaus käyttäjältä: Jussi Laine - 30.09.2013, 20:22:50
Tämän alkuperäisestä ketjusta irrotetun uuden viestiketjun otsikko on vähän harhaanjohtava, sillä tähän mennessä (30.9.13) ei Kristiina Cruisesin toiminta ei ole ollut vaikeuksissa huonon kannattavuuden takia vaan bisnes pyörii normaalisti.




http://www.kauppalehti.fi/etusivu/risteily-yhtio+kristina+cruises+ui+syvissa+vesissa/201309510055

Liikevaihdon lievästä kasvusta huolimatta Kristina Cruises Oy:n tulos heikkeni edelleen selvästi viime vuonna.

Tappiollisen tuloksen myötä Kristina Cruises Oy:n vakavaraisuus on painunut omavaraisuusasteella mitattuna heikoksi.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20130901/13796863841490