Jokelassa koulusurma

Aloittaja als, 07.11.2007, 16:24:10

« edellinen - seuraava »

Miksu

PERKELE!!! Mikä näitä ihmisen lapsia oikeen vaivaa???

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Mika Muhli - 09.11.2007, 20:04:57 PERKELE!!! Mikä näitä ihmisen lapsia oikeen vaivaa???
Matkimisenhalu, mihin johtavat syyt viiraavat päässä. Kuten jo todettu, nyky-yhteiskunta on siinä tilassa, että ongelmatapauksia syntyy helposti, ja resurssit päästä hoitoon eivät ole lähellekään riittävät.

Joissain tapuksissa matkimisen takana on varmasti vain pelkkä lapsellisuuskin.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kari Liimatainen

Minusta suurin syy kaikkiin näihin mitä on tapahtunut ja tulee vielä tapahtumaan on äärimmäisen raa´at väkivaltapelit netissä ja pelikonemarkkinoilla, joita voi periaatteessa pelata minkä ikäiset tahansa. Ennen minunkin nuoruudessani (josta ei ainakaan omasta mielestäni ole niinkään pitkä aika) pelattiin pihapelejä ja oltiin ulkona. Nykyisin nuoret on iltaisin virtuaalimaailmassa. Mitä vielä on odotettavissa, jatkoa seuraa aivan varmasti.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

als

Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 09.11.2007, 22:02:13
Minusta suurin syy kaikkiin näihin mitä on tapahtunut ja tulee vielä tapahtumaan on äärimmäisen raa´at väkivaltapelit netissä ja pelikonemarkkinoilla, joita voi periaatteessa pelata minkä ikäiset tahansa. Ennen minunkin nuoruudessani (josta ei ainakaan omasta mielestäni ole niinkään pitkä aika) pelattiin pihapelejä ja oltiin ulkona. Nykyisin nuoret on iltaisin virtuaalimaailmassa. Mitä vielä on odotettavissa, jatkoa seuraa aivan varmasti.
Tietenkin voin olla vain yksi hänen juttujensa uhri, mutta uskallan epäillä väitettäsi. Sillä poika itse oli kirjoittanut (ihanko itse?!) n. 4 sivuisen "Manifestin", jossa kertoo omaa mielipidetään mailmasta (u know..) ja väittää, että tapahtuneella ei olisi mitään yhteyttä musiikkiin jota hän kuunteli, peleihin joita hän pelasi, kirjoihin joita hän luki yms.

Psykopaatti on psykopaatti. Ei voi todellakaan uskoa, mitä hän väittää tekstissään..!

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Anton Mattila - 09.11.2007, 22:10:31
Tietenkin voin olla vain yksi hänen juttujensa uhri, mutta uskallan epäillä väitettäsi. Sillä poika itse oli kirjoittanut (ihanko itse?!) n. 4 sivuisen "Manifestin", jossa kertoo omaa mielipidetään mailmasta (u know..) ja väittää, että tapahtuneella ei olisi mitään yhteyttä musiikkiin jota hän kuunteli, peleihin joita hän pelasi, kirjoihin joita hän luki yms.

Psykopaatti on psykopaatti. Ei voi todellakaan uskoa, mitä hän väittää tekstissään..!
Miksi epäilet, jos et usko itsekään Auvisen juttuihin...
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Rontti

LainaaPERKELE!!! Mikä näitä ihmisen lapsia oikeen vaivaa???

Ai mikäkö. No johan siitä kirjoittelin edellisellä sivulla eli vanhempien välinpitämättömyys. Ei aseteta rajoja ja sääntöjä vaan eletään vapaan kasvatuksen säännöillä että itse päästään helpommalla ja aikaa jää muhun kuin lapsen oikeaoppiseen kasvatukseen. Okei okei ikävää on se, että kurinpito on höllentynyt lainsäädännön myötä mutta ei se silti tarkoita sitä, että lyödään hanskat tiskiin kun ei saa antaa remmiä.
Kun perhe on yhteisö jossa on säännöt niin lapsi kokee, että välitetään kun hän on mukana siinä.

Pieni kevennys ja tarina miksi faija on mun idoli.... ;)
Itse olin koulussa ylemmän luokkalaisen kiusaajan uhri joka vainosi minua joka helvetin päivä kunnes puhuin kotona asiasta niin faija sanoi, että "vedä sitä kunnolla turpaan niin uskoo". Kerran tyyppi tuli kimppuun täysin syyttä koulun käytävällä kun ei kukaan nähnyt ja raivostuin sille niin että latasin turpaan niin lujaa ku osasin ja sen jälkeen sain olla rauhassa....... ;D Väkivalta ei ole ratkaisu mutta on siinäkin puolensa. Kiusaaja oli risasta perheestä ja täysi häirikkö koulussa.

P.S kuulin vuosia myöhemmin, että kyseinen kiusaaja oli tappanut itsensä hukuttautumalla..... :-\

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 09.11.2007, 22:16:40
Ai mikäkö. No johan siitä kirjoittelin edellisellä sivulla eli vanhempien välinpitämättömyys. Ei aseteta rajoja ja sääntöjä vaan eletään vapaan kasvatuksen säännöillä että itse päästään helpommalla ja aikaa jää muhun kuin lapsen oikeaoppiseen kasvatukseen. Okei okei ikävää on se, että kurinpito on höllentynyt lainsäädännön myötä mutta ei se silti tarkoita sitä, että lyödään hanskat tiskiin kun ei saa antaa remmiä.
Kun perhe on yhteisö jossa on säännöt niin lapsi kokee, että välitetään kun hän on mukana siinä.

Pieni kevennys ja tarina miksi faija on mun idoli.... ;)
Itse olin koulussa ylemmän luokkalaisen kiusaajan uhri joka vainosi minua joka helvetin päivä kunnes puhuin kotona asiasta niin faija sanoi, että "vedä sitä kunnolla turpaan niin uskoo". Kerran tyyppi tuli kimppuun täysin syyttä koulun käytävällä kun ei kukaan nähnyt ja raivostuin sille niin että latasin turpaan niin lujaa ku osasin ja sen jälkeen sain olla rauhassa....... ;D Väkivalta ei ole ratkaisu mutta on siinäkin puolensa. Kiusaaja oli risasta perheestä ja täysi häirikkö koulussa.

P.S kuulin vuosia myöhemmin, että kyseinen kiusaaja oli tappanut itsensä hukuttautumalla..... :-\

Tosiasiat on rankkoja, mutta puolensa pitää pitää jos suinkin voi, mulla on juuri samanlaisia kokemuksia mitä kerroit, mutta meikäläisen tapauksessa "kiusaaja" tappoi ensin tyttöystävänsä, sitten äitinsä, joutui linnaan, vapautui aikansa istuttuaan, jonka jälkeen joku pisti kiusaajan kylmäksi.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Miksu

No näihin kaikkiin edellisiin viitaten...Voin kertoa olleeni jollakin tapa kiusaaja(tosin kiusattuni kanssa asiat selvitetty ... ja tästä sitten privana kiitos...jos jotakuta kiinnostaa avautua...)
...Ei välinpitämättömyys aina ole se paha, vaan täytyy myös muistaa se massakäyttäytyminen...siis mennään massan mukana...

..Ja vielä tuohon Karin kommenttiin pihapeleistä... niin missä on ne kymmenen tikkua laudalla???? jotka olivat vielä esim. seitkyt luvun Haminassa???
Mielestäni internet täytyisi laittaa pannaan alaikäisiltä...Tuli tästä kommentista sitten vaikka bannia tai muuta vastenmielistä keskustelua...

matkustaja

On tämä kyllä todella surkea juttu :'( Heti kun kuulin yksi aamu sen uutisen, niin menin ihan hiljaiseksi. Koulussakin puhuttiin aamunavauksessa ja luokassa koko tunti. Lehdessäkin on nyt monta päivää vielä ollut juttua uhrien muistamisesta ja miten ammuskelu sai alkunsa. Tänäkin aamunakin, kun katsoin lehdestä heti seuraavalla sivulla komeili taas juttu Tuusulan kouluammuskelusta ja uhrien muistamisesta :'(

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Mika Muhli - 09.11.2007, 23:17:14
..Ja vielä tuohon Karin kommenttiin pihapeleistä... niin missä on ne kymmenen tikkua laudalla???? jotka olivat vielä esim. seitkyt luvun Haminassa???
Mielestäni internet täytyisi laittaa pannaan alaikäisiltä...Tuli tästä kommentista sitten vaikka bannia tai muuta vastenmielistä keskustelua...

Sitten ehdotuksia miten internet laitetaan pannaan alaikäisiltä? Ei mitenkään. Vai lähdetäänkö Kiinan-linjalle.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Miksu

Niinpä niin... eipä sitä mitenkään voida laittaa pannaan...
...ainoastaan vanhemmat voisi säännöstellä netin käyttöä, joka sekin tuntuu aika mahdottomalta joidenkin osalta...

Veikko Ahola

Onhan tämä hyvin surullista, kauheaa ja valitettavaa.  :(

Täytyy sanoa, että varmaan on ampuja myös nimenomaan halunnut teolleen mahdollisimman suurta julkisuutta, kun teki näin. Ymmärrän kyllä että ei varmasti ole mukavaa olla kiusattu, mutta tämä on nimenomaan se, millä asia huonoiten ratkaistaan. Toivottavasti tästäkin jotain silti opitaan. :(

R.I.P. minunkin puolestani.

Miksu

Käsittääkseni kyseinen henkilö ei ollut varsinaisesti koulukiusattu...

Veikko Ahola

Lainaus käyttäjältä: Mika Muhli - 10.11.2007, 22:25:24
Käsittääkseni kyseinen henkilö ei ollut varsinaisesti koulukiusattu...
Voi toki olla noin, jossain vaan muistaakseni näinkin sanottiin.

Jussi Littunen

Nyt alkaa aiheesta tulla kaiken moista jälkipyykkiä ja -lööppiä. Kaikista uhreista uutisoidaan erikseen. (Kuten viime viikolla mainittu "Lahjakas piirtäjä") Eikö olisi mukavaa ja parempi perheille ja omaisille, jos heidän menehtyneen lapsensa kuva ei koristaisi jokaisen Iltapäivälehden kantta? Itse ainakin selviäisin traumoista paremmin niin. Itse ampujasta ja muista uhreista tiedetään varmasti vasta ensi vuonna enemmän ja jutun ratketessa olemme paljon, paljon viisaampia.